Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

03-08-2014 | Vrouw | 15
Hoofdpijn
Ik merkte alleen de bijwerkingen en geen vermindering van mijn klachten.

29-07-2013 | Vrouw | 25
ibuprofen
Bij de kaakchirurg een verstandskies (onder) laten verwijderen. Er moest flink geboord, bijverdoofd, geduwd en getrokken worden. Daarom kreeg ik een grote doos met Neoprofen (ibuprofen) 600mg oplosmiddel mee. Het werkt heel erg snel, de pijn is binnen 10 - 15 min weer weg! Ik werd er alleen heel onrustig, angstig en duizelig van. 's Avonds voor slapen nog 1 genomen, en ik [lees meer...]werd midden in de nacht wakker wegens een nachtmerrie en ik zag een enorme spin aan het plafond hangen - die er uiteraard niet was ;) Erg vreemd en vervelend dus. De volgende dag nog steeds veel pijn, dus toch nog een paar keer een dosis genomen. Weer een hele slechte nacht gehad (+/- iedere 2 uur wakker en hartkloppingen). Daarna ben ik overgegaan op paracetamol en in nog maar één keer - toen de pijn te heftig werd - er nog 1 genomen. Gelukkig geen bijwerkingen meer en voel me nu stukken beter! Kortom: het werkt ontzettend goed tegen de pijn! Maar de bijwerkingen zorgen ervoor dat ik er snel mee ben gestopt. Dan maar pijn..

13-03-2012 | Man | 33
ibuprofen
helpt een beetje maar heet veel bijwerking,echt veeeeeel uitslag(jeuk handen benen tussen benen....

02-01-2012 | Vrouw | 33
ibuprofen
Omdat ik Sikkelcellen heb( ben drager, dus niet de ernstige vorm) dacht ik altijd dat de zware pijnen in mn botten, (vooral) me knieen, kuiten en koude voeten, alleen daardoor kwamen. Tijdens de menstruatie nam ik per dag een ibuprofen in en ontdekte na een poos dat ik gezwollen voeten kreeg. Na 2 maanden geen Ibuprofen meer te hebben ingenomen vanwege de allergie, nam ik[lees meer...] het gisteren toch weer in omdat de menstruatie pijnen bijna ondraaglijk waren. Na een half uur ontdekte ik weer de zogenaamde sikkelcellen pijnen, die ik in geen 2 maanden meer had gehad. Nu 24 uur verder, heb ik nog steeds pijn in mn knie, mn kuiten, koude en gevoelige tenen. Kan niet lang zitten vanwege de botpijn, maar ook niet staan. Mn benen doen in alle houdingen pijn. Was voor deze klachten naar de Fysio, Neuroloog etc geweest. De oorzaak bleef een raadsel, Al die tijd is Ibuprofen de grote boosdoener geweest.

06-11-2011 | Vrouw | 63
Spierpijn
de spierpijn was na een kwartier weg. Hoera. Maar ik kreeg enorme jeuk aan de binnenkant van mijn handen en op mijn voetzolen. Dus kon ik daardoor niet slapen.

25-09-2011 | Man | 29
Onsteking in de knie
Het medicijn werkt heel goed, maar heb nu onzettend veel last van bijwerkingen; oa koorts,ontzettend veel hoofdpijn, oorsuizingen, duizelig en geregeld versnelde hartslag. Voor mij hoeft het niet meer,desondanks dat het wel heeft geholpen.

11-08-2023 | Vrouw | 60
Kiespijn
Je bent er suf van vooral als je 600 mg hebt en je moet er 3 op een dag nemen . Je kan meteen hoge dosis niet auto rijden.

03-11-2021 | Vrouw | 22
ibuprofen (600mg)
Trekken van tand of kies
Ik had nog de pil vorm van vorige keer maar die ging ik op en toen moest ik de bruis zakjes nemen. Niks aan de hand maar nu op de 3de dag bij innemen flinke buikpijn en last van de maag. Zeker op vroege ochtend is het niet fijn spul.

24-06-2020 | Vrouw | 48
ibuprofen (500mg)
Ik heb voor de zenuwpijnen een heleboel medicijnen gebruikt het beste was nog de Ibuprofen gel die krijgt wel 8 op 10 maar gaf geen blijvend resultaat. Ik heb Heeeeeele slechte ervaringen met producten van Sandoz. Bij mij werken die of niet of de symptomen worden erger. Verder verschillende Nsaids en paracetmol en Dafalgan, codis, bruis, gewoon. Medicinaal gebruik Cannabis[lees meer...] igv wanhoop en 3 weken niet geslapen, maar na 1 nachtrust ook uitgewerkt natuulijk. Morfinederivaten aangezien ik allergisch ben voor Morfine..

26-02-2020 | Vrouw | 31
Pijn (algemeen)
Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.

23-01-2020 | Man | 37
ibuprofen (800mg)
Hernia

13-11-2017 | Vrouw | 60
ibuprofen (500mg)
Gewrichtspijn
in het begin nam ik ze op advies vd huisarts 3x per dag ong 200 mg Ibuprofen. Dit heb ik afgebouwd tot 0 tabletten dus 0 mg per dag. Nu neem ik ze alleen nog maar incidenteel.

12-10-2017 | Vrouw | 40
ibuprofen (400mg)
Clusterhoofdpijn
Ibuprofen heeft bij mij de vreemde bijwerking dat ik onverschillig word, overmoedige beslissingen neem en roekeloos rijd. Heeft iemand ook de ervaring dat er mentale bijwerkingen zijn?

12-05-2017 | Man | 18

14-01-2017 | Man | 18
ibuprofen (600mg)
Heb een aandoening aan de voeten, waardoor ik door een lange periode recht staan of wandelen pijn ontwikkel. Ik ben met deze aandoening geboren en gaat dan ook niet weg.

30-11-2016 | Man | 28
Botbreuk
Ik ben 4 dagen geleden aangereden en heb mijn knie op verschillende plaatsen gebroken. Ik ben reumapatient en heb al ervaring met zwaardere ontstekingsremmers. Ik ben 2 x 600mg ibuprofen voorgeschreven in combinatie met 4 x 1g paracatemol en 40mg Pantoprazole. Hierbij komt nog dagelijks 1 spuit fraxiparine. Telkens als ik ibuprofen inneem krijg ik hartkloppingen en voel ik[lees meer...] me wat misselijk. De paracetamolletjes ben ik gestopt aangezien dat de symptomen nog versterkt maar enkel op hun eigen kunnen ze de pijn niet bestrijden. Ibuprofen neemt de pijn wel weg maar is zeker geen effectief middel. Ik voel dat de bijnier en maag erop reageren. Ik laat deze week een check-up doen. Raad het medicijn niet aan enkel als het echt nodig is.