Ibuprofen

ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (8 meningen)
Reuma (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Trekken van tand of kies (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Hernia (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

16-01-2017

Lage rugpijn

Ik heb enkele keren per jaar last van lage rugpijn; heftige pijn door een foutieve beweging. Rust helpt wekenlang niet, oefeningen helpen niet. Alleen ibuprofen werkt direct. Na 1 dag zijn de klachten minder en binnen 3 of 4 dagen geheel verdwenen. Ik neem de pillen wel altijd in met wat eten, zodat mijn maag niet te veel belast wordt.
22-09-2016

Ibuprofen (ibuprofen)

Ik was gisteren dus brak. Nu denk je natuurlijk: oh dat heb ik ook wel eens gehad, niet zo zeiken, 's avonds een vent 's ochtends een vent - maar nee, dit was geen gewone brakheid. Het was een kater van ongehoorde proporties: kloppende koppijn, geen-hap-door-je-keel-krijgenitis, braakneigingen bij de geur van je shirt van gisteravond (dat je natuurlijk nog steeds aan hebt)[lees meer...], dat soort dingen. Een probleem dus. Gelukkig heeft elk probleem een oplossing. In dit geval was dat het tovermiddel Ibuprofen. Met maar één pilletje voelde ik me alsof ik net geboren was. Ik kwam in een warm, gezapig limbo terecht, een heerlijke staat tussen waken en slapen, en ik kreeg de rest van m'n zalm-spinaziegebakje zonder problemen weggestouwd. En het beste was: die avond kon ik mezelf gewoon weer helemaal naar de tyfus zuipen! Ik kies nooit meer een ander. Go Ibu!
05-08-2016

Verkoudheid

Tovermiddel!
16-05-2016

Spanningshoofdpijn

Ik ben er na 15 jaar (ik ben nu 30) achtergekomen dat ik spanningshoofdpijn krijg van de zoetstof aspartaam. Ik had meerdere malen per week spanningshoofdpijn. Ik nam bij een heftige aanval 2 x 400 mg ibu in 1 keer. Als het een paar uur later nog zo erg was nam ik er nog 1 of 2. Daarna zakte het wel af. Dit is ook de max. die je mag nemen op een dag (4x400). Paracetamol we[lees meer...]rd ik erg moe van. Ibuprofen zorgde dat ik mijn energie niveau hield. Maar nu geen last meer van, want ik eet/drink niets meer met zoetstoffen.
29-08-2015

Ibuprofen (ibuprofen)

Mijn verstandskies laten trekken, 2x per dag ibuprofen ingenomen en pijn erg verminderd.
02-04-2015

Kiespijn

Na trekken van tanden en kiezen voor t plaatsen van een gebitsprothese erg veel pijn gehad. Alleen een dubbele dosis ibuprofen hielp mij.
16-02-2015

Reuma

Uitermate tevreden over de werking tegen de vaak zeurende pijn die reuma met zich meebrengt.
17-11-2013

Menstruatiepijn

Hielp, maar hoeveelheid en gebruiksgemak was bij mij te veel. het is geen gezond middel en als ik het gebruikte, gebruikte ik het dubbele dan toegestaan. Lijkt me niet erg gezond.
12-01-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik gebruik het middel tegen hevige hoofdpijn van de artrose in m'n nek. Ik gebruik Ibuprofen 800 al enkele jaren met enkele tussenposen, omdat ik dan verdovende injecties kreeg in m'n nek. Maar die spuiten hielpen na een tijdje ook niet meer. Ik heb daarvoor en ondertussen Gambaran en Celebrex geprobeerd, maar niks hielp beter, en met de minste bijwerkingen, dan Ibuprof[lees meer...]en 800. Ik neem er 's avonds twee, 's morgens ééntje, en in de namiddag nog ééntje, en nu ben ik zo goed als pijnvrij.
15-10-2012

Reuma

08-10-2012

Ibuprofen (ibuprofen)

Ik gebruik dit middel al vele jaren. Bij mij is het de enige pijnstiller die je zelf kunt kopen die werkt. Paracetamol helpt bij mij nooit, tegen geen enkele pijn, zo is het ook met erg veel andere middelen. Tegen mijn hoofdpijn werkt het, tegen tandpijn, eigenlijk bijna overal tegen. Nu heb ik een zeer heftige angina tonsillitis, en helaas werkt het hier niet volledig bij[lees meer...], maar het is wel de enige pijnstiller die íets doet. Ik neem 800 mg per keer nu en dan werkt het een aantal uren. Ik heb dan nog steeds heel veel pijn, maar het maakt wel het verschil tussen huilend in bed liggen te zweten en creperen van de pijn en niet meer kunnen slikken of praten, of hier kunnen zitten en deze review typen. Al met al ben ik dus erg tevreden over deze pijnstiller. Tegen de andere pijnen neem ik overigens meestal 400 mg, dit met deze ontsteking is een uitzondering de hoge dosering. Enige bijwerking die ik nu merk als ik zoveel op een dag slik is dat ik wat meer last heb van mijn lage bloeddruk. Dus draaiieriger, meer vlekken zien en wat slapper zijn. Verder nooit bijwerkingen.
06-10-2012

Spanningshoofdpijn

Snap niet dat mensen zoveel bijwerkingen hebben van dit medicijn. Voor mij is dit het enigste medicijn wat werkt voor mijn hoofdpijn en rugpijn en ik pak het dan ook altijd. Ik heb in de afgelopen 8 jaar nog nooit last gehad van geen enkele bijwerking en ik slik deze medicijnen regelmatig. De 400mg en de 600mg.
29-08-2012

Kiespijn

Net 2 verstandskiezen laten trekken en ibuprofen 600 meegekregen. De 1e mocht 1 uur later worden ingenomen, nog voordat de tandartsverdoving eruit zou zijn. Helaas begon de verdoving op de terugweg naar huis al uit te werken, waardoor ik verging van de pijn. Thuis gelijk ibuprofen gebruikt en een kwartiertje later is de pijn helemaal weg, voelt alleen nog een beetje 'gevoe[lees meer...]lig' aan. Kortom, tot nu toe enorm tevreden!
27-07-2012

Ziekte van Bechterew

10-07-2012

Artrose - gewrichtsaandoening

Helpt snel voor langere tijd.
13-04-2012

Ibuprofen (ibuprofen)

Soms hevige pijn (schaal 10) in achterhood (rand schedel), neuroloog heeft geen verklaring. Pijn gemiddeld 2 maal per maand. Eten na 19.00 uur geeft grotere kans op pijn is mij gebleken. Na inname ibuprofen twintig minuten later pijn geblokkeerd en voelt geweldig. Paracetamol en andere pijnstillers werken totaal niet. Ben zeer tevreden over ibuprofen.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum