Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

25-08-2017 | Vrouw | 21
ibuprofen (400mg)
Trekken van tand of kies
In het begin werkte ibuprofen 400 mg erg goed. Maar na een week werd de pijn erger (weet nog niet waarom). Je kan het dan in combinatie nemen met paracetamol, dat werkte uiteindelijk ook niet meer, dus het hangt echt af van hoeveel pijn je hebt. Neem het voor de zekerheid ook met eten, het beste is zuivel.

22-07-2015 | Man | 67
Artrose
waarschijnlijk een lichte vorm van ischias, pijn in rechterbeen en prikkelingen. erg vervelend, heb het al een week, ibuprofen 400mg verlicht de pijn wel tijdelijk, maar komt wel terug, dus misschien volgende week naar huisarts.

28-02-2015 | Vrouw | 21
ibuprofen (500mg)
Kiespijn
Mijn verstandskiezen moesten worden verbrokkeld om ze er uit te krijgen door de kaakchirurg en ik heb daar nog 1,5 week een erg nare zeurende pijn van ondervonden. Paracetamol hielp niet. Ibuprofen was het enige wat écht hielp en ik ben blij dat ik dit tot mijn beschikking had. Ik heb 2 dagen wat last gehad van mijn maag maar daarna altijd met een volle maag ingenomen en[lees meer...] nooit geen last meer ondervonden van mijn maag hierdoor.

23-02-2015 | Man | 18
ibuprofen (200mg)
Kiespijn
ik heb erg last van kiespijn en kan het hier door stillen

23-12-2013 | Man | 29
Tandvleesontsteking

16-03-2013 | Man | 53
ibuprofen
Ibuprofen 400mg tabletten helpen bij mij goed tegen lichte migraine aanvallen. Vorige week een paar dagen Brufen 600mg bruis geslikt in verband met tandarts ingreep. Als pijnstiller in de kaak werkt dit goed, maar bij migraine doet het niet veel. Dat is vreemd, omdat het dezelfde werkzame stof bevat als Ibuprofen.

27-10-2012 | Man | 59
ibuprofen
Sinds enige jaren een blaassteen die bij tijd en wijle een ontsteking veroorzaakt. Het horrorscenario deze te laten vergruizen middels een kijkoperatie via de plasbuis trekt mij zeer zeker niet aan. Voordat ik de aanval voel aankomen slik ik ibuprofen en dit biedt veel verlichting. Na twee of drie dagen ben ik dan weer gevrijwaard van helse pijnen. Bijwerkingen ken ik[lees meer...] niet omdat ik het middel sporadisch gebruik. Wel doet het wat het verondersteld word te doen:het wegnemen van de pijn. Goede pijnstiller maar natuurlijk geen "genees"middel.

12-09-2012 | Vrouw | 62
Rugklachten

10-01-2012 | Vrouw | 61

28-11-2011 | Vrouw | 27
ibuprofen
Ik gebruik ibuprofen 400 altijd als ik last heb van een migraine aanval of ernstigge hoofdpijn. Het werkt binnen 40 min en heeft ook een lange werktijd ( 5 a 6 uur ) Het enige nadeel is als ik ibuprofen 400 regelmatig slik ik last krijg van lichte uitslag op mijn kin (pukkeltjes). Paracetamol is niets in vergelijking met de pijnstiller ibuprofen!

17-10-2011 | Vrouw | 26
Fibromyalgie, Ehler-Danlos Syndroom
Gebruikt als ontstekingsremmer, ter voorkoming van gewrichts en spier/banden/kapsel ontstekingen. Werkt tegen ontstekingen, echter is het wel aan te raden een maagbeschermer te vragen bij chronisch gebruik. Ik heb een maagzweer ontwikkeld.....

26-09-2011 | Vrouw | 50
Artrose handen
Dit medicijn helpt binnen het uur, alleen moet nou ook maagtabletten nemen want op den duur ga je het wel merken aan je maag. De handen zijn 's morgens niet meer zo stijf als ik wakker wordt, het heeft wel effect vooral als je de gehele dag je handen moet gebruiken op het werk ( tillen, grijpen, zware dozen) ben je blij als dit om 12:00 uur ook nog kan zonder zware verkram[lees meer...]pte en pijnlijke stijve handen.

27-02-2011 | Vrouw | 65
Reuma
naproxen gehad. Nu leverbeschadiging. Kan er wel een beetje slaperig van worden. Heb het gevoel dat de spierkrampen hierdoor veroorzaakt worden.

17-02-2011 | Man | 44

04-09-2021 | Vrouw | 27
ibuprofen (600mg)
Keelontsteking
Ik kreeg een keel ontsteking met daarbij hordende, hoofdpijn en oorpijnen. Hoge koorts en amper te kunnen slikken. Eerste 2 dagen met 4 maal daags 2 paracetamol 500mg geprobeerd. Werkte bij mij niet, en kreeg me koorts niet mee onder controle. Toen kreeg ik ibrufen 600 mg bruis van de huisarts voorgeschreven met een maag beschermer. Half uurtje naar inname is de pijn[lees meer...] volledig weg voor een x aantal uur waardoor ik wel een paar uurtjes kan slapen en wat kan. Tot nu toe geen bijwerkingen van de ibrufen, ( dag 5)

17-10-2019 | Man | 60
Reumatoïde artritis