Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

26-10-2018 | Vrouw | 47
ibuprofen (200mg)
Hoofdpijn
Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.

05-08-2016 | Vrouw | 47
Verkoudheid
Tovermiddel!

24-06-2020 | Vrouw | 48
ibuprofen (500mg)
Ik heb voor de zenuwpijnen een heleboel medicijnen gebruikt het beste was nog de Ibuprofen gel die krijgt wel 8 op 10 maar gaf geen blijvend resultaat. Ik heb Heeeeeele slechte ervaringen met producten van Sandoz. Bij mij werken die of niet of de symptomen worden erger. Verder verschillende Nsaids en paracetmol en Dafalgan, codis, bruis, gewoon. Medicinaal gebruik Cannabis[lees meer...] igv wanhoop en 3 weken niet geslapen, maar na 1 nachtrust ook uitgewerkt natuulijk. Morfinederivaten aangezien ik allergisch ben voor Morfine..

24-03-2016 | Vrouw | 48
Menstruatiepijn
In het verleden, de data weet ik niet zo goed meer ibuprofen gebruikt, maar toen had je nog niet van die websites. Het hielp tegen de menstruatiepijn, wel werd ik er wat licht van in mijn hoofd. Een periode was ik elke twee weken ongesteld. Het duurde even voordat ik de link legde met de ibuprofen. Toen gestopt met de ibuprofen, omdat de bijwerkingen ernstiger waren dan de[lees meer...] klachten waarvoor ik het slikte. Tegenwoordig weinig menstruatieklachten door wat supplementen, o.a. vitamine d, wat ook nog goed is voor de hormonen, naast teunisbloemolie en wat andere stoffen.

14-09-2019 | Vrouw | 49
ibuprofen (400mg)
Veel last van bijwerkingen (opgeblazen buik, rommelende darmen, misselijk, zeer moe: gapen) en daarom na 2 dagen gestopt.

18-07-2019 | Vrouw | 49
Kaakontsteking
Na mijn wortelpuntbehandelind ibuprofen gekregen, heef effectief tegen de pijn, maar vanaf dag drie last van misselijkheid en draaierigheid. Ga nu maar kijken of paracetamol inmiddels afdoende is. Ik slik zelden pijnstillers en kan er wellicht wat minder goed tegen.

19-06-2019 | Vrouw | 49
ibuprofen (500mg)
Kaakontsteking
Vreselijke maagpijn en diaree gekregen door ibuprofen. Ik kreeg er echt een kwaal bij! Duizelig en heel moe en futloos. En griepachtige gevoelens.

02-05-2019 | Man | 49
ibuprofen (800mg)
Spierpijn
Ibuprofen 800 MG Dit Gebruikte Ik Voor De Spierpijn Maar Dat Gaf Bij Mijn Het Tegenovergestelde Effect, Inplaats Dat De Spierpijn In Mijn Nek, Schouders, Bovenrug En De Onderrug Zou Gaan Verdwijnen, Nou Dat Gebeurde Dus Totaal Niet. De Bijwerkingen Bij Mij Waren Duizeligheid Hele kleine Epilepsie Aandoeningen Namelijk Toen Ik Vanuit Mijn Donkere Slaapkamer De Donkeregang[lees meer...] Via De Trap Naar Beneden Ging Lopen Om Een Glas Water Te Drinken In De Keuken En Vervolgens Het Licht In De Keuken Aan Deed Kreeg Ik Duizelingen ik Begon Te Draaien En Zag Allemaal Rare Vlekken Voor Mijn Ogen Etc. Hiervan Ben ik Zo Van Doen Geweest Dat Ik Toen Wel In 1 Keer Radicaal Alle Overige Tabletten Ridia Recta Door De WC En Toilet Spoelde In 1 Keer Weg Ermee. Dit Is Rotzooi Wat Het Deed Op Mijn Lichaam.

18-01-2012 | Man | 49
ibuprofen
helpt niet echt ben maar gestopt

08-08-2013 | Man | 50

26-09-2011 | Vrouw | 50
Artrose handen
Dit medicijn helpt binnen het uur, alleen moet nou ook maagtabletten nemen want op den duur ga je het wel merken aan je maag. De handen zijn 's morgens niet meer zo stijf als ik wakker wordt, het heeft wel effect vooral als je de gehele dag je handen moet gebruiken op het werk ( tillen, grijpen, zware dozen) ben je blij als dit om 12:00 uur ook nog kan zonder zware verkram[lees meer...]pte en pijnlijke stijve handen.

25-09-2019 | Man | 51
Jicht
Gebruik ik alleen als pijn niet meer te verdragen is

01-07-2017 | Man | 52
Nekklachten
Ik krijg nu van de apotheek het medicijn met de naam ibuprofen aurobindo. dit zijn naar mijn mening pillen die veel te groot zijn. Doordat ze zo groot zijn zijn ze ook moeilijk te slikken. hiervoor had ik poeders die in een glas water oploste, dat was veel vriendelijker.

15-03-2021 | Vrouw | 53
Gewrichtsontsteking
Ik moest 3x per dag 1 Ibuprofen 600 mg nemen voor een spierontsteking. Ik ben dinsdag de pillen beginnen te slikken maar na 3 dagen kreeg ik ontzettende maagklachten, een opgezette buik, misselijk... Ben onmiddellijk gestopt met deze pillen. Dan zoek ik wel naar een andere oplossing voor mijn schouderontsteking. Nooit meer!

16-01-2017 | Vrouw | 53
Lage rugpijn
Ik heb enkele keren per jaar last van lage rugpijn; heftige pijn door een foutieve beweging. Rust helpt wekenlang niet, oefeningen helpen niet. Alleen ibuprofen werkt direct. Na 1 dag zijn de klachten minder en binnen 3 of 4 dagen geheel verdwenen. Ik neem de pillen wel altijd in met wat eten, zodat mijn maag niet te veel belast wordt.

16-03-2013 | Man | 53
ibuprofen
Ibuprofen 400mg tabletten helpen bij mij goed tegen lichte migraine aanvallen. Vorige week een paar dagen Brufen 600mg bruis geslikt in verband met tandarts ingreep. Als pijnstiller in de kaak werkt dit goed, maar bij migraine doet het niet veel. Dat is vreemd, omdat het dezelfde werkzame stof bevat als Ibuprofen.