Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

04-09-2021 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Ik kreeg een keel ontsteking met daarbij hordende, hoofdpijn en oorpijnen. Hoge koorts en amper te kunnen slikken. Eerste 2 dagen met 4 maal daags 2 paracetamol 500mg geprobeerd. Werkte bij mij niet, en kreeg me koorts niet mee onder controle. Toen kreeg ik ibrufen 600 mg bruis van de huisarts voorgeschreven met een maag beschermer. Half uurtje naar inname is de pijn[lees meer...] volledig weg voor een x aantal uur waardoor ik wel een paar uurtjes kan slapen en wat kan. Tot nu toe geen bijwerkingen van de ibrufen, ( dag 5)

08-06-2019 | Man | 27
ibuprofen (600mg)
Trekken van tand of kies
Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!

29-08-2015 | Man | 27
ibuprofen (600mg)
Mijn verstandskies laten trekken, 2x per dag ibuprofen ingenomen en pijn erg verminderd.

28-11-2011 | Vrouw | 27
ibuprofen
Ik gebruik ibuprofen 400 altijd als ik last heb van een migraine aanval of ernstigge hoofdpijn. Het werkt binnen 40 min en heeft ook een lange werktijd ( 5 a 6 uur ) Het enige nadeel is als ik ibuprofen 400 regelmatig slik ik last krijg van lichte uitslag op mijn kin (pukkeltjes). Paracetamol is niets in vergelijking met de pijnstiller ibuprofen!

19-02-2011 | Man | 27
Kiespijn
Waar de gewone paracetamol (8x500mg op een dag) totaal niet hielp, over gegaan op de ibuprofen. Weg is me kiespijn niet maar het verlicht de pijn wel degelijk waar paracetamol totaal niks doet.

30-11-2016 | Man | 28
Botbreuk
Ik ben 4 dagen geleden aangereden en heb mijn knie op verschillende plaatsen gebroken. Ik ben reumapatient en heb al ervaring met zwaardere ontstekingsremmers. Ik ben 2 x 600mg ibuprofen voorgeschreven in combinatie met 4 x 1g paracatemol en 40mg Pantoprazole. Hierbij komt nog dagelijks 1 spuit fraxiparine. Telkens als ik ibuprofen inneem krijg ik hartkloppingen en voel ik[lees meer...] me wat misselijk. De paracetamolletjes ben ik gestopt aangezien dat de symptomen nog versterkt maar enkel op hun eigen kunnen ze de pijn niet bestrijden. Ibuprofen neemt de pijn wel weg maar is zeker geen effectief middel. Ik voel dat de bijnier en maag erop reageren. Ik laat deze week een check-up doen. Raad het medicijn niet aan enkel als het echt nodig is.

08-09-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Ideaal voor hoofdpijn, niet voor menstruatiepijn van koperspiraal

21-07-2016 | Vrouw | 29
Peesontsteking been
Op advies waarnemend huisarts 3x daags 400mg Ibuprofen ingenomen om de ontsteking in mijn voet (peesplaat) te remmen. Helaas gelijk veel klachten en bijwerkingen waardoor het middel voor mij verschrikkelijk was. Nu nog last van de uitwerktijd.. Nog steeds hoofdpijn en flink vermoeid. De misselijkheid neemt af. Nog wel concentratieproblemen.

23-12-2013 | Man | 29
Tandvleesontsteking

02-09-2013 | Vrouw | 29
Artrose van de wervelkolom
Na rugproblemen heb ik Ibuprofen gekregen vd huisarts omdat die vermoedde dat het aan mijn rugspieren lag die te zwak zouden zijn... Na foto's,en meer onderzoek is aan het licht gekomen dat ik artrose heb aan een vijftal ruggenwervels tussen mijn schouderbladen, die reeds vergevorderd was (kraakbeen is zo goed als weg en er hebben zich reeds osteofyten gevormd). Die Ibupr[lees meer...]ofen hielp van in het begin al niet veel, alhoewel het toch een zware dosis was (800mg) en ik ze driemaal daags nam. Toen werd mij een middel voorgeschreven die specifiek zou helpen bij ernstige artrose, nl Zaldiar.

25-09-2011 | Man | 29
Onsteking in de knie
Het medicijn werkt heel goed, maar heb nu onzettend veel last van bijwerkingen; oa koorts,ontzettend veel hoofdpijn, oorsuizingen, duizelig en geregeld versnelde hartslag. Voor mij hoeft het niet meer,desondanks dat het wel heeft geholpen.

01-03-2011 | Vrouw | 29
Fybromyalgie
mag 3 keer per dag werkt echt klasse, alleen maagproblemen

31-12-2017 | Man | 30
Reumatoïde artritis
Na diverse medicijnen van de reumatoloog gehad te hebben (Sulfasalazine, maagbescherming en Prednisolon) heb ik op de eerste hulp gelegen door de bijwerkingen. Hierop heb ik besloten te stoppen met de medicijnen omdat ik het gevoel had, dat deze geen effect hadden. Zonder deze medicijnen gaat het net zo goed/slecht als met. Als ik een slechte dag/week heb en veel last v[lees meer...]an mijn gewrichten (met name knie en pols), dan neem ik voor het slapen gaan 400mg ibuprofen. Ik merk in de ochtend veel minder last te hebben van stijfheid dan als ik dit niet doe. Als ik in de loop van de dag merk dat ik moeite heb met lopen, of pijn heb als ik mensen een hand geef neem ik er nog één in. (Goede en vrije dagen neem ik niets in)

16-05-2016 | Vrouw | 30
Spanningshoofdpijn
Ik ben er na 15 jaar (ik ben nu 30) achtergekomen dat ik spanningshoofdpijn krijg van de zoetstof aspartaam. Ik had meerdere malen per week spanningshoofdpijn. Ik nam bij een heftige aanval 2 x 400 mg ibu in 1 keer. Als het een paar uur later nog zo erg was nam ik er nog 1 of 2. Daarna zakte het wel af. Dit is ook de max. die je mag nemen op een dag (4x400). Paracetamol we[lees meer...]rd ik erg moe van. Ibuprofen zorgde dat ik mijn energie niveau hield. Maar nu geen last meer van, want ik eet/drink niets meer met zoetstoffen.

26-02-2020 | Vrouw | 31
Pijn (algemeen)
Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.

27-02-2011 | Vrouw | 32
Reumatische artritis
van te veel wordt je moe!