Ervaringen met Paracetamol/ Codeine

Rugklachten (6 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Kiespijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

03-01-2012 | Man | 75
paracetamol / codeine
erg suffig. na 6 maanden inname overgegaan op atratec, beter resultaat.

03-01-2012 | Vrouw | 71
paracetamol / codeine
bokwerlomgem (maagpijn/zuur) wordt door pantazon onderdrukt. diclofenac is vervangen door paracetamol ivm ernstige maagklachten.

02-01-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb ernstige rugklachten en slaap slecht vanwege de rugpijn, maar sinds ik paracetamol/ codeine 40 mg zetpil gebruik voor het slapen gaan, slaap ik in een stuk door en wordt ik pas na 7 uur in de ochtend wakker. Dit is voor mij altijd ondenkbaar geweest. Ik ben dus razend enthiosiast. Daarvoor slikte ik Artotrec 75 mg maar vanwege ernstige maagklachten mag ik geen ontstek[lees meer...]ingsremmers meer slikken en is dit de enige oplossing voor mij en tevens een geweldige oplossing.

30-12-2011 | Man | 56
paracetamol / codeine
Gebruik Paracetamol/Codeinefosfaat om mijn depressieve stemmingen te onderdrukken. 3 stukt van 500/20mg in de ochtend en 3 aan het eind van de middag. dit in combinatie met 2 tabletjes diazepam van 2mg. Ben hier zeer tevreden over en kan niet meer zonder omdat ik anders suicidale neigingen/gedachten zou krijgen. Wel wat last van verstopping

18-11-2011 | Man | 63
Kaakchirurg ontstoken wortelpunt
de kaakchirurg schreef mij paracatamol met codeine voor maar na een half uur heb ik een verschrikkelijke galaanval gehad van ruim 3 uur. Op voorschrift van de huisarts meteen gestopt met de codeine maar verder gaan met gewone paracetamol.

03-11-2011 | Vrouw | 59
Na operatie
Verhoogde hartslag, en hartklachten

27-10-2011 | Vrouw | 70
Spierreuma
soms zelfs meer dan 8 tabletten per dag, helaas nodig, ook s'nachts.

26-10-2011 | Vrouw | 60
Extra pijnstilling heup
slaapt goed door paracetamol/codeine

26-10-2011 | Vrouw | 61
Botziekte
helpt goed tegen de pijn. wordt niet slaperig of suf van de codeine.

20-10-2011 | Vrouw | 34
Rugklachten
Deze pillen helpen goed tegen erge rugpijn! DUs zeer tevreden. Wel oppassen met alcohol, ik ga dan overgeven.Verder werkt het beter dan ibiburfen, diclofenac etc.bij mij. Everiena

09-05-2011 | Vrouw | 42
Galkolieken-hevige pijn
Ik had zeer hevige pijn in mijn rug en rechts boven in mijn buik. Een arts van de huisartsenpost die ik had gebeld heeft toen Paracetamol500/codeïne20 voorgeschreven. De eerste avond/nacht (de apotheek kwam halverwege de avond) en volgende dag heeft het iets van de pijn weggenomen. Maar de 2de nacht kreeg ik tijdens het inslapen hallicunaties. Alsof er mensen in mijn slaa[lees meer...]pkamer aanwezig waren die aan me trokken en duwden, mijn wekkerradio die ineens aanging en waar geen cijfers meer op te zien waren... Zeer beangstigend!!! Mijn eigen huisarts was op vakantie dus heb ik een vervangend arts geraadpleegd. Ik was er eerlijk gezegd een beetje bang voor dat ik niet serieus genomen zou worden, maar de arts zei me direct dat dit door de codeïne kwam. Ik heb de inname ook direct gestaakt en, op voorschrift, de ergste pijn met Diclofenac en Paracetamol op weten te vangen. Naast deze doodenge ervaring heb ik tevens enkele dagen last gehad van obstipatie. Voor mij dus NOOIT meer Paracetamol met codeïne!

23-01-2011 | Vrouw | 76
Pijn
werkt wel goed, maar niet lang genoeg

23-01-2011 | Man | 45
paracetamol / codeine
gebruik het als extra pijnstiller

23-01-2011 | Vrouw | 47
Pijnbestrijding
Bij hoge dosis krijg ik last van verstopping. Van de codeine hoef ik maar weinig te hoesten.Ze plakken soms in de keel.

23-01-2011 | Vrouw | 45
Rugpijn
ik krijg er obstipatie van. Dit is wel heel vervelend,maar ik heb het middel wel nodig.

16-11-2010 | Vrouw
Rugklachten
Ben hier tevreden over. Gebruik het al heel lang zonder 'gewenning'. Het enige nadeel vind ik dat je ze niet makkelijk door kan slikken. Van obstipatie heb ik geen last, maar dat schijnt wel vaak voor te komen.