paracetamol / codeine

Pijn (algemeen) (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Artrose (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Kiespijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Diclofenac (396 meningen)
Naproxen (233 meningen)
Ibuprofen (148 meningen)
Arcoxia (147 meningen)
Paracetamol (121 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

28-03-2019 | Vrouw | 61
paracetamol / codeine (1000/60mg)
Griep
Na langdurig hoesten na griep is door dit middel de hoest verdwenen en kan ik weer goed doorslapen.

28-02-2018 | Vrouw | 59
Rugpijn
Sinds 4 maanden aan het rommelen met mijn pijnbestrijding. Vooraf gebruikte ik diclofenac in tablet vorm. Maagzweertjes per toeval ontdekt dus moest ik stoppen. Tramadol, Oxicodon en nu paracetamol met codeïne, ik ben van al die medicijnen vooral benauwd. Daar heb ik nooit eerder last van gehad. Erg vervelend om druk op je borst te ervaren en het gevoel hebben dat je niet [lees meer...]goed een volle long kunt ademen.

09-01-2018 | Vrouw | 52
paracetamol / codeine (500/40mg)
Chronisch pijnsyndroom
Aanvankelijk was ik erg tevreden met dit medicijn. Na verloop van tijd echter was de werking onvoldoende tot zelfs geen werking meer. In overleg met de huisarts ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. Voorlopig heb ik dat gevonden in oxynorm 20 mg. Hoop alleen dat dit medicijn blijft helpen al vrees ik ervoor. Ik zit nu al op een hoge dosis en het geeft maar minimaal v[lees meer...]erlichting van de pijn.

15-11-2017 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Helaas was dit middel niet voldoende om mijn chronische pijn onder controle te brengen en te houden

19-08-2017 | Vrouw | 56
paracetamol / codeine (500/10mg)
Paracetamol gelijk welke ook met codeine hielp nix, zelfs niet na 10 tabletten per dag. Ik heb het al 42 jaar. Is vreselijk en erfelijk. Mijn mama had het ook zo nog erger, die lag 4 dagen op bed en gal over geven. Ik geef gelukkig niet over. Maar nu al wat jaren met sumatriptan en afwisselend met zolmitriptan is het leefbaar. Maar meestal 3 dagen de week en dan 3 tablette[lees meer...]n per dag dikwijls.

18-08-2016 | Vrouw | 63
Artrose van de wervelkolom
Ik mag bij de medicijnen die ik gebruik alleen deze paracetamol gebruiken en het bevalt mij goed !

08-06-2016 | Vrouw | 55
paracetamol / codeine (500/50mg)
Gewrichtspijn
Na inname ontstond een gigantische pijn in mijn buik.. Ongelofelijk! Het trok naar mijn rug en nieren. Ik heb echt liggen huilen van de pijn! Dit heeft een paar uur geduurd.. Elke keer als ik iets neem met codeine krijg ik die buikpijn.. Echt onvoorstelbare pijn. Blijkbaar allergisch.. Maar wat veroorzaakt die ontzettende pijn dan?

22-10-2015 | Vrouw | 23
paracetamol / codeine (250/25/25mg)
Lage rugpijn
Ik word er heel erg duf van. Nooit gebruiken met reistabletten!! Kon bijna niks meer, alleen liggen, slapen en niet teveel bewegen.

27-08-2015 | Vrouw | 54
paracetamol / codeine (500/10)
Hersenvliesontsteking
Na 21 jaar sinds sept 2014 Camcolit afgebouwd, 2,5 x 400 mg, laatste x 100 mg op 17/7/2015. Linkerkant lichaam instabiel door rug, enkel, voetproblemen, daardoor pijnen. Tijdens afbouwen, 3x gewrichts pijnaanval, zweetaanvallen, racend hart, benauwd, slaapproblemen etc. Behandelaar deed er zeer luchtig over, slechte tot geen begeleiding, zegt psychosomatisch. Sinds 1 aug a[lees meer...]fwisselend, diclofenac, voltarenK (tot 26 st, daarvoor nooit mogen gebruiken met camolit), temazepam nu en dan gebruikt. Kreeg Lorametezepam 2 mg, en paracod. naar behoefte. Hoewel ik alleen Camcolit slikte, ben ik geschrokken v het aantal wat ik innam sinds 1 aug. door bijkomende geheugenproblemen. Zojuist 2 paracod genomen voor linkerkant lichaam. Reactie zware verstijvingenm tintelingen mond, gezicht , handen, voeten en kan nauwelijks typen. SPVer gooit het (telefonisch) op ademhaling, hyperventilatie en zegt de bijwerkingen niet te herkennen. Heb laatste loramet afgel do genomen, sindsdien nog steeds deze bijwerkingen? Valt volgens mij helemaal verkeerd... slechte zaak! Durf zo niet naar bed te gaan! Kosten 14, 80 incl gesprek! Neem soms 1 soms 2, niet elke dag trouwens. Stijfheid zakt nu iets..

10-05-2015 | Vrouw | 48
paracetamol / codeine (500/10mg)
Fibromyalgie
Deze medicijnen werken bij mij ondertussen niet echt meer pijnstillend, de pijn komt door de medicatie heen. Wel voel ik me ontspannen tussen mijn schouderbladen, wat ook een verlichting geeft.

05-03-2015 | Vrouw | 48
paracetamol / codeine (250/250/46mg)
Artrose

06-07-2014 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Gisteren deze pillen gekregen voor mijn keelpijn. Meteen 2 genomen. Ik werd er suf en moe van en ben gaan slapen. Daarna werd ik wakker met ineens enorme steken in mijn maag. Ik kon bijna niet meer bewegen van de pijn en wist van ellende niet waar ik moest gaan staan/zitten. Ik ben naar de huisarts gebracht en daar kreeg ik een maagbeschermer. Na een uur zakte het af en vo[lees meer...]elde ik me ineens super goed en fit. Na nog een uur voelde ik mijn keelpijn weer opkomen en barstende hoofdpijn. En toen was ik weer terug bij af... Dus voor mij niet meer!

28-12-2013 | Vrouw | 43
Hoest
Paracetamol met codeïne voorgeschreven gekregen van plaatsvervangend arts voor rottig kuchje met pijn op borst en luchtwegen. Voor het kuchje werkt het een uur of 2,5 prima maar ik word er wakker en wat levendig van.. Kan nu dus niet slapen terwijl je eigenlijk moe ervan moet worden. Ook ervaar ik een soort euforisch gevoel en heb zin om op te ruimen wat erg grappig is. [lees meer...] Nu ben ik niet eens erg verslavingsgevoelig maar dit is wel erg prettig. Eens zien wat het morgen doet en als ik het zo fijn blijf vinden moet ik maar snel ermee stoppen. ( werkt dat spul anders bij ADHD-ers?)

31-10-2013 | Vrouw | 54
Lage rugpijn
I.v.m. Ernstige rugpijn 1x2tabletten paracetamol met codeïne genomen. Vervelende reactie gekregen nml hartkloppingen, rode huid, uitstralingspijn naar linkerarm, verhoogde bloeddruk, tintelende ring om de mond, tintelende lippen, zware hoofdpijn. Veel water gedronken om het "eruit" te spoelen. Heel vervelend en beangstigend, dan maar liever ibuprofen.

12-10-2013 | Vrouw | 77
paracetamol / codeine
na schildklier-verwijdering door de specialist voorgeschreven als goede pijnbestrijding zonder klachten over dit medicijn. Nare bijwerkingen van veel opiaten, maar para-cod. doet het prima. Ik word er rustig van en slaap als een roosje. Jammer dat de huisarts er anders over denkt, van hem mag ik 1x per jaar een doosje bestellen met 30 tabletten. Daar ga ik nog eens met[lees meer...] hem/haar over praten.

24-06-2013 | Vrouw | 48
paracetamol / codeine
Ik was tevreden over dit medicijn maar het word niet meer vergoed. Heb dit ook nog samen met de amitryptiline geslikt. Ook heb NSAI'Ds gebruikt, verschillende maar door refluxziekte is dit geen optie meer. Amitryptiline pakt veel aan en dat met 1 pilletje.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum