Ervaringen met Paracetamol/ Codeine

Rugklachten (6 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Kiespijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

18-04-2009 | Man
Rugpijn
Ik gebruik dit ipv diclofenac aangezien diclofenac minder geschikt is mbt het maag- darmkanaal.

10-06-2008 | Man
Hoofpijn

18-10-2018 | Man | 36
paracetamol / codeine (500/20mg)
Griep
Paracetamol op dag 1, dag 5 en dag 6. Tussendoor paracetamol zonder coffeine, dit werkte significant pijn en koorts verlagend. Zowel op dag 5 als dag 6 ervaarde ik genoemde bijwerkingen. De 2 maal vermeed ik de coffeine al, maar glipte er toch 1 in, omdat er niet op de strip stond vermeld dat er coffeine bij zat. (Ik weet het dus ook niet 100% zeker! maar zo ervaardei k he[lees meer...]t en het zo wel de "missende tabletten met coffeine verklaren). Ca 30 minuten na inname paracetamol met coffeine, schoot mijn hartriteme omhoog en trad de koorts weer in. Op schaal van licht vervelend naar erg vervelend/niet. En qua pijn van geen naar niet kunnen ontspannen, spierpijn in de onderrug. Ik ervaarde tevens kramp in mijn linkerteen, en heb direct vitamientjes geslikt. Toch was mijn eet regime ondanks de griep redelijk gezond/normaal. Ik heb enkel in bed gelegen en ben momenteel zwaar teleurgested dat de griep die weg leek te ebben, nu tot 2x terugvloedt. C'est ca. Maar de bijwerkingen volgens de bijsluiter zouden moeten meevallen, zeker wanneer verwent koffie drinker (muv deze week). Ik vraag me af of de koortsverhogende effecten te maken kunnen hebben met de coffeine, want zo ervaarde ik het abosolutt. Of dit normaal is en of ik uit de buurt moet blijven van coffeine vanaf nu. Ohja, hoe kom je het afremmen, want het duurt tot tussen 4-6 uur voordat de golven van koorts wegzakken. Bedankt.

07-11-2014 | Man | 51
paracetamol / codeine
Vandaag was ik iets meer grieperig dan normaal, dus besloot ik om paracetamol in te nemen. Dit had ik wel vaker gedaan, alleen nu gebeurd er iets heel raars, ongeveer een kwartier na inname van de paracetamol pil, kreeg ik tintelingen aan de linkerzijde van mijn mond en (wang onder en bovenkaak tong lippen linkerarm hand en vingertoppen. Ik ben in ieder geval blij dat ik[lees meer...] deze site heb kunnen vinden met enige uitleg over deze bijwerkingen. Je zou je al heel snel iets anders in kunnen denken, je word al snel op het internet doorverwezen naar allerlei vervelende informatie en aandoeningen.

24-01-2013 | Man | 37
Artrose - gewrichtsaandoening
Dit medicijn (paracod 500/20) tot 4 maal daags 2 paracods werkt heel goed tegen de pijn in de knie. Alleen paracetamol werkte niet goed. Nu met codeïne werkt het wel heel goed. Het voordeel is minder pijn en een rustig behaaglijk gevoel. Je slaapt er beter op en je merkt de werking vrij vlot na inname op een lege maag. Codeïne is een opiaat en dat is minder. Echter wacht[lees meer...] ik op een operatie aan de knie en voor die tijd is het een prima uitkomst. Voor de rest geen klagen over de werking (is stiekem wel een fijn gevoel).

02-01-2013 | Man | 57
Depressiviteit
Gebruik paracetamol/codeinefosfaat (500/20mg) nog steeds tot volle tevredenheid, inmiddels al zo'n 10 jaar. De bijwerking (verstopping) neem ik maar op de koop toe. Zou niet weten hoe ik zonder zou moeten leven, het werkt nog steeds uitstekend tegen mijn depressieve stemmingen en wordt er niet suffig van.

22-08-2012 | Man | 45
Gewrichtspijn
Omdat ik astma heb, ook maagklachten bij gebruik van een NSAID en de gewone paracetamol te weinig deed kreeg ik van mijn huisarts paracetamol /codeine 500/20 mg. Helaas lokte dit een astma-aanval uit. Daardoor gestopt met het gebruik van dit medicijn en overgestapt op een ander medicijn om te kijken of dit wel voor mij geschikt was. Tramadol bleek geen astma-aanval uit te[lees meer...] lokken dus ben daar meer bij gebaat.

20-07-2012 | Man | 48
Gewrichtspijn
Ik wil even reageren op de nogal, en dan druk ik mij zachtjes uit, overdreven meldingen wat betreft de ontwenningsverschijnselen na het abrupt stoppen met Codeine. Ik heb door stevige pijnklachten 5 maanden lang Codeine geslikt, waarvan de laatste 3 maanden 3 x daags, om de 6 uur, paracetamol met 50 mg codeine. Dus 3 maanden lang 150 mg Codeine per dag. Mijn pijn klachten [lees meer...]waren op een gegeven moment vrijwel weg, en moest gaan afbouwen via een afbouwschema. Had ik geen zin in, en ben dus abrupt gestopt met Codeine. Ik heb mij, en ik overdrijf echt niet, de eerste 2 dagen wat rot gevoeld, en in totaal 5 dagen onrustig geslapen. Na 5 dagen voelde ik helemaal niets meer, sliep ook weer goed, en dat is inmiddels 4 weken geleden. Dus, ik zeg, gewoon in één keer stoppen met die rotzooi, even paar dagen wat minder voelen, maar dan ben je ook klaar. Die verhalen die ik soms lees van weken, cq. maanden ontwenningsverschijnselen en je rot voelen, is dus echt complete onzin.

02-07-2012 | Man | 37
paracetamol / codeine
Het is een goede pijnstiller en na een paar maanden gebruik merk ik de werking nog steeds. Er treed weinig tolerantie op in mijn geval. Bij heel erge pijn mag ik er maximaal 4 tabletten achter elkaar nemen en dan ga je wel even zitten. De werking lijkt het meest op morfine. Zelfde lome gevoel van welbehagen. Dat maakt het medicijn potentieel gevaarlijk voor mensen die vers[lees meer...]lavingsgevoelig zijn. Het is tevens een goed slaapmiddel. Na inname word je ook rustig en kun je beter slapen, maar daar gebruik ik ze niet voor. Je moet het goed in de hand houden. Het remt tevens de eetlust (kenmerk opiaten) en het werkt beter dan tramadol.

03-01-2012 | Man | 75
paracetamol / codeine
erg suffig. na 6 maanden inname overgegaan op atratec, beter resultaat.

30-12-2011 | Man | 56
paracetamol / codeine
Gebruik Paracetamol/Codeinefosfaat om mijn depressieve stemmingen te onderdrukken. 3 stukt van 500/20mg in de ochtend en 3 aan het eind van de middag. dit in combinatie met 2 tabletjes diazepam van 2mg. Ben hier zeer tevreden over en kan niet meer zonder omdat ik anders suicidale neigingen/gedachten zou krijgen. Wel wat last van verstopping

18-11-2011 | Man | 63
Kaakchirurg ontstoken wortelpunt
de kaakchirurg schreef mij paracatamol met codeine voor maar na een half uur heb ik een verschrikkelijke galaanval gehad van ruim 3 uur. Op voorschrift van de huisarts meteen gestopt met de codeine maar verder gaan met gewone paracetamol.

23-01-2011 | Man | 45
paracetamol / codeine
gebruik het als extra pijnstiller

13-09-2010 | Man
Pancreatitus

09-07-2010 | Man
Pijnbestreiding na verwijderen verstandskiezen
Twee verstandskiezen laten verwijderen, waarvan een naar binnen groeide en dus niet eenvoudig kon worden gepakt. De hechtingen veroorzaakten na afloop hoofdzakelijk de pijn. In tegenstelling tot de 'standaard' pijnbestreiding met het medicijn Brufen, kreeg ik de paracetamol/codeine variant van 500/10mg. voorgeschreven. Dit omdat ik ook een ACE-remmer gebruik (Lisinopril[lees meer...]). Het medicijn verlicht de pijn redelijk goed, maar neemt niet alle pijn weg, echter wel voldoende om redelijk normaal te kunnen eten. Ik gebruik het medicijn vijf keer op een dag, maximaal drie dagen lang.

21-06-2010 | Man
Slijmbeursvliesontsteking
ik kreeg van mijn doktor 90 pillen in de week voorgeschreven. vond dat wel een beetje te veel van het goeie. maar wilde ze graag innemen wegens hevige pijnen, had wel het idee, dat de werking elke week afnam. gelukkig in mijn geval, nam de pijn ook af, dus heb de pillen nu niet meer nodig. ik kan deze pillen aanraden als je ze voor een kortere tijd nodig hebt.