Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

Psoriasis (130 meningen)
Artritis psoriatica (10 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

03-03-2014 | Vrouw | 48
dimethylfumaraat (50)
Lichen sclerosus
Ik had al jaren last van Lichen Sclerosus en nadat mijn kwaal steeds heftiger werd, ben ik via internet bij een complementair arts terechtgekomen, die me het middel Psorinovo voorgeschreven heeft. Dit is eerst langzaam opgebouwd en uiteindelijk slik ik nu 4 tabletten van 120 mg per dag. Mijn kwaal is helemaal over!! De enige bijwerkingen die ik heb zijn mijn darmen, soms h[lees meer...]eb ik last van diaree. Maar dat weegt niet op tegen de narigheid van de ziekte. Ik hoop dat het wegblijft als ik ooit stop met de pillen, of de dosis moet verlagen.

09-01-2020 | Vrouw | 49
Psoriasis
Dit middel werkte tegen mijn psoriasis, maar zelfs bij een lage dosis zat ik elke nacht met buikkramp en diaree op het toilet. Ook ben ik in de twee jaar dat ik het middel slikte gigantisch veel ziek geweest. Mijn leven werd een aaneenschakeling van griepjes, keelontstekingen, holteontstekingen, luchtweginfecties, buikgriep en koortsaanvallen waarbij ik soms 42 graden aant[lees meer...]ikte. Pas toen een arts aangaf dat de waarde van leukocyten in mijn bloed veel te laag was en dat dit door de psorinovo kon komen, begreep ik dat dit middel mijn immunsysteem grondig ontregelde. Ik ben ermee gestopt en heb sindsdien mijn psoriasis terug, maar ook mijn gezondheid.

13-02-2014 | Man | 49

15-02-2013 | Vrouw | 49
Psoriasis
Na 25 jaar Daivonex zalf heb ik Psorinovo ontdekt per toeval. Ik had over mijn hele lijf, incl mijn hoofd Psoriasis. Het opbouw traject duurt een maand of 2. Geleidelijk verdwijnt de Psoriasis en is nooit meer teruggekomen.Het is niet weg want als je stopt komt het terug. Dit medicijn is voor de rest van je leven voor een zorgeloos vel. Ik kan het iedereen aanraden al zul[lees meer...]len de bijwerkingen (het flushen) bij iedereen anders zijn. Ik gebruik het nu ruim 6 jaar en ben zeer tevreden. Tevens lid van de vereniging - psoriasistherapie.nl -

07-03-2012 | Man | 49
Psoriasis
Sinds een paar jaar gebruik ik Psorinovo. Na 30 jaar tobben met zalfjes, lichttherapie enz.. eindelijk een middel dat echt werkt. Ik neem 5 x 120 mg per dag en dat houdt de psoriasis vrijwel helemaal weg. Misschien dat 1 pilletje meer nog beter werkt maar ik ben nu tevreden.Ik kan gewoon gaan zwemmen met mijn kinderen zonder dat iedereen vreemd kijkt en dat is geweldig! D[lees meer...]e bijwerkingen zijn vervelend (diarree en flushes met jeuk) maar sinds ik de pillen gespreider over de dag inneem (tip gehoord tijdens ledenvergadering ver.Psorinovo) is het veel beter te doen. Ik hou me heel behoorlijk aan het bijbehorende dieet maar ook niet extreem strikt. Wel regelmatig bloed contole door dermatoloog in het ziekenhuis.Ik heb soms nog wel wat terugkomende plekjes maar dat is met een beetje zalven prima onder controle te houden. Ik ben zeer tevereden.

09-05-2016 | Vrouw | 50
dimethylfumaraat (120mg)
Lichen sclerosus
Ik had enkele jaren behoorlijk last van de Lichen Sclerosus. Ten einde raad kwam ik via internet terecht bij een arts die het middel Psorinovo kon voorschrijven. Ik heb het medicijn opgebouwd naar 3 x 120 mg tabletten, maar ik had wel af en toe last van mijn darmen. Nu heb ik deze afgebouwd naar 2 x 120 mg en het gaat heel goed. Ik heb totaal geen bijwerkingen en ik drink [lees meer...]gewoon mijn rode wijn en ik eet mosterd. Dit werd mij vooraf afgeraden, omdat het de werking van Psorinovo kon verminderen. Toen ik verder af wilde bouwen met Psorinovo kreeg ik toch weer mijn oude klachten terug, dus ik blijf gewoon 2x 120 mg slikken. Mijn leven is nu weer dragelijk. Ik hoop dat dit meer vrouwen kan helpen bij deze nare ziekte.

10-04-2015 | Vrouw | 50
dimethylfumaraat (30)
Artritis psoriatica

14-01-2014 | Vrouw | 50
dimethylfumaraat (1200mg)
Psoriasis
In het kort mijn verhaal. In 2004 ben ik begonnen met de psorinovo. Eerst het medicijn gebruik van 30 mg psorinovo [mierlo-hout] opgebouwd naar 1200 mg per dag. Eind 2004 slikte ik dagelijks 1200 mg. Toen was mijn huid helemaal schoon. De dosering langzaam afgebouwd met tussenpozen van 6 maanden tot een onderhoudsdosis van 120 mg per dag. In 2011 moest ik stoppen van de na[lees meer...]rcotiseur omdat hij het medicijn niet kent. Oké dan maar even niet. Twee operatie en bijna een jaar verder begonnen de plekjes weer te verschijnen., het dieet heb ik altijd aangehouden. Door veranderde maatregelen van de zorgverzekeraar wordt psorinovo alleen vergoed door een dermatoloog. Het de hele omgeving gebeld om een dermatoloog te vinden die psorinovo voor wil schrijven en er uiteindelijk een gevonden. Maar het gaat heel moeilijk om de arts ervan te overtuigen dat het medicijn gebruik en het dieet samen moeten gaan om resultaat te krijgen. Ben nu net weer begonnen met psorinovo. Het medicijngebruik is heel belangrijk en ongeveer de helft van de psorinovo therapie. Het dieet is de andere helft. Wat mijn dokters samen met de apotheek hebben opgebouwd, wordt in mijn ogen vernietigd door dermatologen die het middel wel voorschrijven maar psoriasis nog steeds als huidaandoening blijven zien. Elk bezoek dat ik breng aan de dermatoloog kan ik de arts vertellen over de psorinovo- therapie, de arts knikt ja maar denkt NEE. Een dermatoloog weet niet beter, maar ik als ervarings-deskundige wel en ik blijf het dieet volgen en de psorinovo slikken, al zal ik het levenslang moeten gebruiken. Bij mij helpt het uitstekend.

04-03-2012 | Man | 50
Psoriasis
had veel last van korsten op mijn behaarde hoofddhuid. Van alles geprobeerd: zalfjes, chinese arts/kruiden e.d. Uiteindelijk via de site Psorinovo de dimenthylfumaraat geprobeert. Sloeg goed aan en was met 3 maanden schoon! De bijwerkingen diaree en rood hoofd/oopvliegers valt goe mee te leven. Echter mijn bloed (en lever) trok het helaas niet en was hierdoor genoodzaakt o[lees meer...]m te stoppen. Onverwachts is de psoriasis naast alleen op de hoofdhuis nu ook inmiddels over mijn hele lichaam verschenen en dit in behoorlijke maten. Heb momenteel lichttherapie maar dit geeft niet echt het gewenste resultaat. Loop momenteel een maand bij een mesoloog en de plekken worden behoorlijk minder en mijn huid wat rustiger. Dus blijf hoop houden. heb nu lichttheraopie maar slaat niet echt aan

11-08-2020 | Man | 51
dimethylfumaraat (120)
Artritis psoriatica
Bedoeling was om psoriasis van mijn hoofd en lies weg te krijgen.na 4 maanden lag ik in ziekenhuis en kon niet meer lopen,na weken van onderzoek blijk ik Artritis psoriatica in een paar weken kon ik niks meer, Niet gebruiken !!!! ik ben invalide geworden van dit medicijn

06-01-2017 | Vrouw | 51
dimethylfumaraat (120mg)
Psoriasis
Het middel werkt dat staat buiten kijf! Binnen 3 maand helemaal schoon. Ben daar super blij mee. Maar..... Gisteren een bericht gelezen dat psorinovo een gevaarlijk middel is en er al 1 dode is gevallen door dit middel. Buiten dat je allerlei infecties kunt oplopen, omdat je weerstand ernstig verlaagd, kan je ook nog dikke darmkanker krijgen en een hersenaandoening waar [lees meer...]door je in een rolstoel beland en uiteindelijk dood kan gaan. Heb er niet van kunnen slapen. Wat dan??? Niet meer slikken en van top tot teen onder komen staan ?! Wat is de waarheid? Eigen bijwerkingen: Diarree, maagklachten, hogere leverwaardes, erg groot ijzer tekort, hogere chloretorol. Erg lage lymfocyten en leukocyten. Hot flashen.

29-06-2012 | Man | 51
Psoriasis
Ik ben in Januari begonnen met 60mg, daarna 90mg en daarna naar 120mg. Wel vervelend het opgeblazen gevoel en de daarmee gepaard gaande diaree. Maar na 3 maanden was m'n lichaam eraan gewend en is dat gelukkig ook weer voorbij. Ik was na 1 week al 70% van mijn plekken kwijt en na 3 weken waren ook de grotere plekken helemaal verdwenen. Ik kan nu weer een korte broek aan zo[lees meer...]nder te worden nagekeken. Fantastisch wat 1 tabletje 120mg per dag voor mij betekent. En mijn zorgverzekeraar Ditzo (De Amersfoortse) vergoed het helemaal.

27-12-2011 | Man | 51

13-09-2014 | Vrouw | 52
Psoriasis
Ik heb sinds 30 jaar psoriasis. In de regel had ik standaard grote plekken op mijn knieën, ellebogen, onderbenen en kleinere plekjes op mijn hoofd. Jarenlang zalven in allerlei soorten gebruikt. De laatste 5 jaar jaarlijks van maart tot juni UVB op het ziekenhuis, twee keer per week. Dit hielp vrij goed maar helaas kwamen de plekken steeds sneller terug en kwam ik ter nauw[lees meer...]er nood de zomer ' goed' door. Sinds twee jaar kreeg ik steeds meer plekken, klein maar verspreid over mijn hele lichaam. De hele dag stond ik schilfers op te ruimen, ik ging na sporten alleen nog thuis onder de douche, durfde niet meer in korte broek te sporten enz. Na flink aandringen via de dermatoloog dymethylfumaraat voorgeschreven gekregen. Na een rustige opbouw met af en toe ' flashes' en een enkele keer diaree verdwenen de plekken na een maand of drie. Nu al sinds mei , op een heel klein plekje na, helemaal vrij van plekken, geweldig !! Sinds mei overgestapt op psorinovo van Mierlo om het verschil te testen maar ik heb geen verschil gemerkt. Vanaf juli ben ik begonnen met de afbouw, van 6 tabletten 120 mg. naar 5 en binnenkort naar 4,5 ( 4 van 120 en 2 van 30 mg.) Ik ben echt super blij met dit effect en kan het echt iedereen aanraden !

06-04-2012 | Vrouw | 52
Psoriasis
Hallo, Ik gebruik al bijna 30 jaar de fumaarzuurtabletten uit Mierlo Hout, Echter de laatste keren kreeg ik via mijn apotheek dit middel die ze bij een magistrale bereider bestelde. De pillen zagen er anders uit en mijn psoriasis kwam weer geleidelijk aan terug. Ik heb nu wederom de pillen via de huisarts besteld en gevraagd of ze bij de apotheek dit aan willen geven dat z[lees meer...]e uitsluitend bij Mierlo dit willen bestellen. Er zit dus waarschijnlijk wel degelijk verschil in de tabletten. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee ?

22-02-2014 | Man | 53
Psoriasis
Fenomenaal middel, ik ben al 10 jaar brandschoon zonder noemenswaardige bijwerkingen. Ook houd ik mij niet aan een bepaald dieet. Ik gebruik de psorinovo tabletten van de apotheek magistrale bereidingen uit Oud Beijerland. Deze tabletten geven de minste bijwerkingen. Absoluut aan te raden dit middel, ik zat nota bene voor 60 % onder de psoriasis. Nu ben ik er echt hele[lees meer...]maal vanaf.