Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

dimethylfumaraat

Psoriasis (130 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

21-08-2014 | Man | 22
dimethylfumaraat
Artritis psoriatica
Ongeveer 3 jaar terug op 19 jarige leeftijd kreeg ik voor het eerst psoriasis en reuma verschijnselen. De reumatoloog stelde toen de diagnose 'artritis psoriasis' waarna ik begon met een behandeling van MXT. Door de MTX verminderde de klachten, al waren de bijwerkingen heftig (vermoeidheid, gevoel van ziekte, lusteloos). Volgens mijn arts kwam ik ondanks deze bijwerkingen [lees meer...]voorlopig niet in aanmerking voor een behandeling met de effectieve (maar dure) biologicals. Uiteindelijk heb ik zelf besloten opzoek te gaan naar een alternatief. Via een orthomoleculair arts kwam ik bij het middel psorinovo uit. Na een jaar van opbouwen zit ik nu op 8 X 120mg, deze behandeling is veel effectiever met amper bijwerkingen. Zowel de psoriasis als de reuma lijkt verdwenen, ik voel mij helemaal fit en krijg de medicijnen vergoed door mijn zorgverzekeraar. Ik kan iedereen met psoriasis of artritis psoriatica sterk aanraden opzoek te gaan naar een arts die behandelt met dit middel!!

20-08-2014 | Man | 22
dimethylfumaraat (120MG)

16-04-2015 | Man | 27
Artritis psoriatica
De eerste 2 maanden geen resultaat, na 3 maanden helemaal schoon. weinig last van bijwerkingen gehad. Heb mij niet aan het schema gehouden, per halve week heb ik het verhoogd, en met succes!!! Dit medicijn is fantastisch.

15-07-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Ik gebruik nu een aantal jaar deze medicatie en al jaren zijn mijn leukocyten erg laag. Nu blijkt dat wanneer ze zo laag zijn, de kans aanwezig is dat je een blijvende hersenschade kan krijgen door het JC Virus. Ik zit al ruim een jaar op de ondergrens qua leukocyten, 0,5 (normaal mens volgens mij 4,5). Medicijnen werken niet voldoende, dus ik ga afbouwen/over op andere me[lees meer...]dicatie.

09-09-2015 | Vrouw | 37
Artritis psoriatica
Na ruim tien jaar en allerlei soms verschrikkelijk behandelingen (denk aan Methotrexaat, zalf waar ik plastic pleisters overheen moest plakken als jonge vrouw van begin twintig of zalf waar ik striae van kreeg) kwam ik bij een internist uit Utrecht, die heel anders tegen de ziekte aankeek. Van hem kreeg ik Psorinovo voorgeschreven, een niet geregistreerd medicijn. Eindelij[lees meer...]k had ik weer eens zin in de zomer want ik was nagenoeg schoon. Heerlijk, fantastisch, niet uit te drukken. Af en toe krijg ik weer oplevingen van Psoriasis ook in mijn gewrichten helaas. Ik gebruik Psorinovo nog steeds, maar wel zo min mogelijk, omdat mijn lymfocyten laag blijven/worden van deze medicatie, maar dat is niet bij iedereen zo. Aanrader!

15-03-2016 | Vrouw | 43
Artritis psoriatica
Je plekken zijn weg, maar je darmen en je lichaam van binnen is niet meer ok. Het is bij mij gewoon sluipend gegaan en niemand heeft ooit aan de medicatie gedacht. Darmkolieken gehad, vocht vasthouden, wazig zien, duizelig, door te lang doorgaan hoge bloeddruk gekregen van het vocht vasthouden. Na 4 dagen te zijn gestopt, kon ik weer fatsoenlijk lezen en kijken zonder wa[lees meer...]zig te zien en mijn buik was in 4 dagen flink van omvang vermindert, dus dat het nooit van de psorinova kan zijn (zoals dokter zegt) bestaat niet... na 4 dagen stoppen al 2 klachten weg

03-02-2015 | Vrouw | 45
dimethylfumaraat (120)
Artritis psoriatica
Sinds mijn tienerjaren heb ik psoriasis en gewrichtsproblemen, na van alles geslikt en gesmeerd te hebben, heb ik mijn dermatoloog om psorinovo gevraagd nadat ik daar bij toeval in een weekblad over had gelezen. Vreemd dat een dermatoloog in veel gevallen het niet uit zichzelf voorschrijft. Binnen enkele weken was ik helemaal "schoon". In het begin met het opbouwen heb ik [lees meer...]last gehad van bijwerkingen zoals "flushes" (ineens hevig blozen, jeukende prikkelende huid.) Daar had ik pillen voor bij gekregen, "levocetirizine diHCI Sandoz" genaamd. Tijdens het opbouwen moest ik een paar x in dosis terug vanwege hevige maagpijn en diarree, toen ik dat voor het eerst ervaarde was ik zo ziek dat ik wilde stoppen met de psorinovo maar de Levoceterizine bleek daar ook heel goed tegen te helpen, dus uiteindelijk kon ik doorgaan met de psorinovo. Binnenkort ga ik weer afbouwen.

04-12-2017 | Vrouw | 48
Artritis psoriatica
Na jaren van alles te hebben geprobeerd , van zalfjes en lotions tot ontstekingsremmers voor de gewrichts/pees ontstekingen 4 jaar geleden met psorinovo begonnen van de minimale dosis opgebouwd naar de maximale en toen weer afgebouwd tot 1x per dag 1 tablet van 120 mg. In het begin had ik veel last van bijwerkingen van misselijkheid ,diaree, maag en buikpijn, flushes hier[lees meer...]bij word de huid vuurrood, brand en jeukt. Nu heb ik nog vaak last van die flushes als ik bepaalde voedingsmiddelen eet, ik moet nog uitzoeken waar ik allemaal op reageer maar in ieder geval producten met of van amandelen heb ik veel last van. Voor alle bovengenoemde bijwerkingen heb ik van de dermatoloog ook LEVOCETERIZINE voorgeschreven gekregen en die helpen zeer goed, binnen een half uurtje voel ik me weer beter.

10-04-2015 | Vrouw | 50
dimethylfumaraat (30)

11-08-2020 | Man | 51
dimethylfumaraat (120)
Artritis psoriatica
Bedoeling was om psoriasis van mijn hoofd en lies weg te krijgen.na 4 maanden lag ik in ziekenhuis en kon niet meer lopen,na weken van onderzoek blijk ik Artritis psoriatica in een paar weken kon ik niks meer, Niet gebruiken !!!! ik ben invalide geworden van dit medicijn