Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid afwezig voelen energieverlies buikkrampen vermoeidheid problemen met visuele focus rusteloze benen spierspasmen handen trillen of trillen tijdens het rusten onhandigheid

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

17-08-2016 | Vrouw | 49
Psychose
Ik had vroeger bijv. Hallo, en andere soortgelijke medicatie. Het verschil is dat mijn spieren nu soepeler zijn als met die A typische medicijnen. Ook ben ik in gewicht verminderd, wel 20 kilo!

18-07-2016 | Vrouw | 37
Psychose
In no time was mijn gewicht met abilify 15 kg toegenomen. Ik kreeg vooral het eerste halfjaar last van ernstige haaruitval. Verder was ik sloom en suf en kreeg ook steeds maagkrampen gevolgd door enorme diarree. Ik was vlak in mijn emoties en spierpijn in mijn kuiten en vermoeide voetzolen waardoor ik wandelen niet lang volhield. Daarbij is abilify ook nog eens belachelijk[lees meer...] duur, zeker vergeleken met andere vergelijkbare middelen. Ik ben overgestapt op haldol en ben nu veel levendiger en energieker en van alle vervelende bijwerkingen verlost, die verdwenen na de overstap naar haldol als sneeuw voor de zon. En dat voor maar 8 euro per 30 tabletten haldol, een vergelijkbare hoeveelheid abilify kostte me 156 (!!!!) euro.

09-07-2016 | Vrouw | 19
Psychische klachten
In september 2015 een psychose gehad, toen Risperidon gehad wat echt rommel was. 20 kilo aangekomen en nu in mei 2016 geswitcht naar Abilify. Daar amper bijwerkingen van gelukkig. Toediening in depot vorm (injecties) is echt aan te raden!

27-06-2016 | Vrouw | 45
aripiprazol (20)
Psychose
ik had een dreigende psyochose dus het was dit of opname heb dit 5jaren gebruikt op het laast woog 103 kilo en bewoog de hele dag met mijn lippen en mond dit zag de arts van mijn zoon en belde de huisarts die kwam direct langs en ik moest gewoon in een keer stoppen het was voor het weekend en ik heb mij zo naar gevoeld dat weekend de maandag naar de huisarts en zei [lees meer...]stuurde mij door naar de psy voor een consult ik heb toen andere medicatie gekregen ben nu meer dan een jaar verder en ben erg afgevallen 28 kilo voel mij er beter bij

20-06-2016 | Vrouw | 20
aripiprazol (5mg)
Psychose
3 weken lang voortdurend heel erg misselijk geweest, zo erg dat ik bijna niks kon eten en drinken. Erg slecht voor de maag. Ben toen overgestapt naar risperidon, omdat het niet meer ging. Ook veel last gehad van onrust en angst. Vind het een erg slecht middel, het enige positieve eraan was dat het me uit m'n psychose hield.

25-04-2016 | Vrouw | 43
Psychose
manische psychose. Na enkele maanden gebruik ontwikkelde ik anorgasmie. Mijn orgasmes waren nog maar een fractie van de vroegere intensiteit. Heel vervelend

07-02-2016 | Vrouw | 34
Psychose
Abilify werkte helemaal niet tegen psychoses voor mij. Ik werd heel erg rusteloos en kon niet stil zitten (akathisie). Het vervlakte mijn emoties wel veel minder dan haldol of zyprexa, wat ik erg belangrijk vind... dus als dit middel voor je werkt, is het misschien wel goed. Ik zou dit nooit gebruiken, tenzij je het echt perse nodig hebt.

04-01-2016 | Vrouw | 25
Schizofrenie
Sinds juni/juli slik ik Abilify. Langzaam opgebouwd naar 15 mg. Eerst werd ik erg onrustig en misselijk van. Later ging dit wel weg (ong. na 2 weken). Ik krijg er energie van, dit is een voordeel van abilify, maar ik merk ook een ernstige seksuele bijwerking, die ik voorheen nooit had, slecht slapen (tussentijds wakker worden gedurende de nacht) en voel me ook wat vlakker [lees meer...]vergeleken met geen medicijn (antipsychotica).

23-10-2015 | Vrouw | 59
aripiprazol (10mg)
Met het gebruik van dit medicijn, de Abilify, ben ik veranderd, als dag en nacht, van een cocon naar een Vlinder... en dit al járen lang!

06-10-2015 | Vrouw | 40
Schizofrenie
sinds 2007 overgestapt van seroquel naar abilify, wat een verademing! Door de seroquel ruim 10 kilo aangekomen en een halve zombie geworden. Met abilify heb ik tenminste een gewoon leven weer kunnen oppakken, weliswaar zonder baan maar met een goede gezondheid. Enigste irritante bijwerking is de trilhanden..lastig.

28-09-2015 | Vrouw | 43
Psychose
Ik gebruik abilify 15 mg. tablet, het is een goed medicijn maar inderdaad slaap je er slechter van daarom neem ik het 's ochtends in. Ben de ene keer meer moe als de andere keer en voel me wat lusteloos, maar helpt wel goed tegen mijn psychosen. Dat is het belangrijkste vind ik...

26-09-2015 | Vrouw | 41
aripiprazol (20mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Heb borderline als diagnose, na een lange geschiedenis met veel meer diagnoses als andere persoonlijkheidsstoornissen en bipolariteit. Daarbij ernstige grote angsten voor alles wat ik aan moet/wil gaan elke dag, en paranoïde angsten daarbij die zeer bedreigend voelen. 's Avonds neem ik cisordinol, 's morgens als buffer tegen de angsten voor de dag abilify. Ik vermoed dat i[lees meer...]k een hogere dosering nodig heb (schatting 30mg), het heeft momenteel geen bijwerking, maar onvoldoende werking. Dan hoeft immers de alcohol niet meer tegen de angstigheid en voor de ontspannenheid te worden ingenomen, dat zou aanzienlijk schelen voor mijn sociale welbevinden.

30-08-2015 | Vrouw | 56
Chronische depressie
Ik slik dit middel al 8 jaar en ben er zeer tevreden over. Nauwelijks bijwerkingen en ik voel me weer mezelf! Na het slikken van zyprexa, waarbij ik me meer een zombie voelde, ben ik nu weer daadkrachtig en vrolijk, vol levenslust. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn emoties wel wat gedempt zijn, maar dat voelt na jaren van emotionele instabiliteit wel goed, ietwat gemakkelijk[lees meer...]er zou ik haast zeggen. Kortom ik ben zeer blij met dit middel. Slaap ook prima!

18-07-2015 | Vrouw | 38
Schizofrenie
Hallo, ik wil mij verhaal kwijt van het gebruik van Abilify. Vanaf jaar 2013 heb ik verhoging van het middel abilify van 10 mg naar 15 mg. Het verschil is dat ik van 10 mg me goed voelde. Heel erg goed. Nadeel is dat je druk van wordt op een positieve zin. Voor de rest had ik geen klachten. Maar toen ik naar van 10 mg naar 15 mg.. merkte ik het verschil ik kreeg andere kl[lees meer...]achten ervan mijn stem was ik kwijt tot aan juni 2015 kwijt geraakt ik kon amper praten. Dat lag dus aan het middel Abilify. Van de maand juni 2015 merkte heel wat anders ik kon niks doen geen activiteiten doen. Mijn vraag aan jullie wat ik kan doen.

30-07-2023 | Man | 33
aripiprazol (400mg)
Ik haal het 1 keer per maand bij de huisarts assistent . Ik heb echt gevonden wat ik zoek. En ik zou hopen dat in toekomst veel meer mensen die het nodig hebben meer naar ABILIFY injectie gaan. Het is wat ik er van voel alleen maar super midel wat nu er nog over zegen kan werkt top 😉😉👍👍👍 Vriendelijke groet

22-05-2023 | Man | 30
Schizofrenie
Hoorde stemmen die mijn lichaam half bestuurden, tijdens het blowen gebeurd. Abilify, haldol, fluanxol gehad. Abilify lijkt mij de beste tot nu toe. Psychose/schizofrenie meteen weg. Enige bijwerking is dat ik trager ben op het werk, sneller moe. Hopen dat de psychose wegblijft na afbouwen van dit medicijn!