Abilify

aripiprazol

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (25 meningen)
Bipolaire stoornis (22 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

27-08-2019

Psychose

Ik heb 3 keer psychotische ervaringen gehad en gebruikte abilify tegen de psychose. Ik heb aan het begin goede ervaringen met het middel gehad maar na mate langer gebruik merkte ik dat bijwerkingen toename. Ik raad dit middel alleen aan als je geen bijwerkingen hebt wat je dagelijks leven hindert. Het is in ieder geval beter dan de ouderwetse anti- psychotica zoals hadol w[lees meer...]aar ik 25 kg door aankwam met abilify kwam ik ongeveer 5 kg aan.
20-05-2019

Psychose

Dit pilletje heeft me nu 6 jaar van me leven gekost het is pure troep heeft veel rusteloosheid schulden en gewichtoename veroorzaakt ik ben ook gewoon mezelf niet meer ook verslavingengevoeliger dan ooit te voren ook onzettend duur en niet goed te praten hoe mensen over nadenken in de ggz en hoe ze alles goed proberen te praten. Is een hardrug want ik heb onztten last van[lees meer...] afkickverschijnsellen nu
03-06-2018

Psychose

Gebruikte eerst een ander zwaar middel tegen psychoses waar ik het ook voor neem maar de gunstige en mooiste bijwerking is dat ik veel afgevallen ben en natuurlijk ook dankzij een dieet maar ik had geen eetbuien meer zoals bij andere anti-psychoticum dus ik ben zeer tevreden met dit middel, het helpt me ook om weer te trainen en geeft meer energie, alleen de eerste twee we[lees meer...]ken moet je goed eten en drinken want als dat er bij in schiet dan voel je wel eens duizelig maar dat is alles.
20-03-2018

Psychose

14-09-1964 geb als zoon van viervoudig nederlands kampioen 800mtr wegwedstrijd atleet 110 km /wk pols 40. Ik had geen verkering en gemeenschap tot ik 29 jr was wel vasectomie , nu uroloog. Toen plassen pissen is geworden is het gezeik begonnen. Ik kreeg abillify, werd weggestuurd bij de huisarts dit was in 1995, liep bij de ggz in jan 1996dat was veel praten. In feb '96[lees meer...] kreeg ik abillify, 21jaar later zijn mijn eGFR 31 en gamma-GT 114. UMC Groningen psychoses afdeling, zo erg dat ik niet meer kan trainen en me eigen veters niet kan strikken bukken oh man... je voelt je kloten en hebt niet eens je handen in je zak. Ik heb toen Orap geprobeerd orap als vervanger, maar ben spier spanning vrij en gister 19-03-2018 bericht dat iedereen anti psychotica krijgt dus helemaal klaar mee.
28-01-2018

Psychose

ik pak abilify 15 mg al 2 jaar en ik kan het niemand aanraden , zo rotslecht medicijn ! ik kan niet meer leven of me gelukkig voelen het moment dat ik het neem . ik ben zo moe . ik ben aan het kijken voor het te laten minderen of voledig te laten stoppen want dit is echt lastig voor mij iedere dag opnieuw .
05-11-2017

Psychose

Ik slikte eerst zyprexa waarvan ik 20 kilo groeide in 3 weken... toen Lithium en een lithiumvergiftiging gehad.... Nu Abilify, erg goed middel en je komt er niet van aan. Ik ben nu al 2 en een half jaar stabiel!
25-02-2017

Psychose

Wegens dat ik stemmen in mijn hoofd hoor. in mate van dat ik opgejaagd en er humeurig van werd heb ik eerst etumine gepakt, hier werd ik enorm dik van 17kg. slaperig geen fut.. dan ben ik over gegaan op xeplyon injecties werkte goed maar weer gewicht 8kg bijgekomen. Nu ben ik overgeschakelt op abilify. Werkt redelijk de stemmen nemen wat af, maar weer 9kg gewichts toename [lees meer...]waar ik dus zeker NIET tevreden van ben, heb ik geweigert om nog antipsycho te nemen.
28-11-2016

Psychose

hallo, ik ben vandaag gestart met de inname van 1pilletje/daags; gedurende 2weken moet ik die doornemen. en ook een injectie van abilify maintena van 400mg in mijn bil gekregen vandaag. moet wel zeggen echt pijn doet het niet, maar tis wel een ambetant gevoel( stijf). ik heb veel psychoses waarin ik heel veel stemmen hoor allemaal door mekaar en kom er zo tende en gek van.[lees meer...] hopelijk ben ik met deze medicatie geholpen. iemand ervaringen, laat maar horen.
11-10-2016

Psychose

Ik raad uw specialisten aan om GEEN abilify voor te schrijven. Stoppen hiermee blijkt zeer moeilijk. Er zijn genoeg andere medicijnen voor handen. Na het stoppen hiermee heb ik een brandende en prikkelende huid gekregen en na 6 maanden kreeg ik een ernstige vorm van slapeloosheid. Mijn psychiater weet zich geen raad hiermee. De fabrikant neem geen verantwoording en is ook [lees meer...]niet geïnteresseerd. Ik moet nu 0.5 tablet per dag nemen vanwege de huid en 1 tablet quetiapine om te kunnen slapen.
05-09-2016

Psychose

Abilify heeft voor mij (15 mg p/d) als bijwerking dat ik iets zwaarder ben, maar zeker niet zo zo als dat bij zyprexa het geval is. Verder kan ik mij zeer goed concentreren en heb ik helemaal geen bijwerkingen.
27-08-2016

Psychose

Enkele jaren geleden begonnen psychotische klachten (oorzaak bij teveel stress). Ik heb veel verschillende anti psychotica geslikt waarbij de één nog vervelendere bijwerkingen had als de andere. Zyprexa werd ik compleet zombie van, Risperidon kwam ik snel veel kilo's aan, Haldol allergische reactie, Fluanxol totale afvlakking en depressieve gevoelens. Uiteindelijk Abilify [lees meer...]omdat je hier niet van zou aankomen. Ik heb helaas nog altijd ruim 15 kilo meer als voordat ik ziek werd helaas. Verder enorme trillende handen maar hiervoor een goed middel erbij gekregen nl: Propranolol. Dit is super! Ik slik 80mg tegen de bijwerkingen van Abilify. Verder enigzins afvlakking van emoties en minder energie. Ook heb ik altijd een droge mond (veel drinken dus). Het middel moet goed gedoseerd worden om effect te hebben en dit heeft ook wel enkele weken (eerder 2 maanden) nodig. Helaas heb ik geen betere alternatieven gevonden ondanks mijn uitgebreide zoektocht met psychiater. Het middel is helaas noodzakelijk kwaad.
17-08-2016

Psychose

Ik had vroeger bijv. Hallo, en andere soortgelijke medicatie. Het verschil is dat mijn spieren nu soepeler zijn als met die A typische medicijnen. Ook ben ik in gewicht verminderd, wel 20 kilo!
18-07-2016

Psychose

In no time was mijn gewicht met abilify 15 kg toegenomen. Ik kreeg vooral het eerste halfjaar last van ernstige haaruitval. Verder was ik sloom en suf en kreeg ook steeds maagkrampen gevolgd door enorme diarree. Ik was vlak in mijn emoties en spierpijn in mijn kuiten en vermoeide voetzolen waardoor ik wandelen niet lang volhield. Daarbij is abilify ook nog eens belachelijk[lees meer...] duur, zeker vergeleken met andere vergelijkbare middelen. Ik ben overgestapt op haldol en ben nu veel levendiger en energieker en van alle vervelende bijwerkingen verlost, die verdwenen na de overstap naar haldol als sneeuw voor de zon. En dat voor maar 8 euro per 30 tabletten haldol, een vergelijkbare hoeveelheid abilify kostte me 156 (!!!!) euro.
27-06-2016

Psychose

ik had een dreigende psyochose dus het was dit of opname heb dit 5jaren gebruikt op het laast woog 103 kilo en bewoog de hele dag met mijn lippen en mond dit zag de arts van mijn zoon en belde de huisarts die kwam direct langs en ik moest gewoon in een keer stoppen het was voor het weekend en ik heb mij zo naar gevoeld dat weekend de maandag naar de huisarts en zei [lees meer...]stuurde mij door naar de psy voor een consult ik heb toen andere medicatie gekregen ben nu meer dan een jaar verder en ben erg afgevallen 28 kilo voel mij er beter bij
20-06-2016

Psychose

3 weken lang voortdurend heel erg misselijk geweest, zo erg dat ik bijna niks kon eten en drinken. Erg slecht voor de maag. Ben toen overgestapt naar risperidon, omdat het niet meer ging. Ook veel last gehad van onrust en angst. Vind het een erg slecht middel, het enige positieve eraan was dat het me uit m'n psychose hield.
25-04-2016

Psychose

manische psychose. Na enkele maanden gebruik ontwikkelde ik anorgasmie. Mijn orgasmes waren nog maar een fractie van de vroegere intensiteit. Heel vervelend

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum