aripiprazol

Psychose (58 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Bipolaire stoornis (24 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

17-03-2021 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Ik heb 5 jaar geleden een eenmalige psychose gehad. Daarna veel stemmingswisseling vooral depressies. Sinds april 2019 2x 500 mg depakine Chrome. Ontzettend aangekomen 20 kilo afgevlakt en nog steeds maandelijkse schommelingen door pms (Pre Menstruatie Syndroom).Nu de depakine af aan het bouwen en begonnen met abelify buiten de misselijkheid en de obstipatie weinig klachte[lees meer...]n. Dus positief tot nog toe.

12-03-2021 | Vrouw | 31
aripiprazol (10mg)
Ik kreeg het middel voorgeschreven bij depressieve klachten, om te helpen bij het verbeteren van mijn stemming. Ik had enorme bijwerkingen: ik kon werkelijk niet meer stil zitten tijdens het gebruik van het middel. Ik had enorme bewegingsdrang, moest steeds bewegen en/of met mijn handen iets doen. Ik kon me anders niet concentreren. Ik heb het maar enkele dagen volgehouden[lees meer...] en ben dan gestopt.

20-01-2021 | Vrouw | 50
aripiprazol (5mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het heeft me geholpen voor manische depressie neemt het piekeren weg en angst en kon me beter concentreren en huilen is gestopt voel me goed met abelify 5mg het beste medicijn tot hier toe.ben tevreden.

10-07-2020 | Vrouw | 47
aripiprazol (10mg)
Zeer slecht product voor hartritmestoornissen slapeloosheid overtollig gewicht en dergelijke

17-06-2020 | Vrouw | 61
aripiprazol (2.5mg)
Ongeveer 12 jaar gebruikt In het begin wel fijn om minder te voelen en helpt wel tegen psychose Maar op de lange duur kwam ik erachter dat mijn koopziekte veel te doen had met gebruik van aripiprazol..slechte inpulsbeheersing. En enorme gewichtstoename...Op lange duur allerlei gezondheids problemen daardoor.. Ik ga nu voor derde keer poging doen om te stoppen. Ben een a[lees meer...]antal jaren geleden geminderd van 25 naar 7.5 mg. Nu de laatste loodjes nog... Hopelijk lukt het deze keer onder goede begeleiding.

26-11-2019 | Vrouw | 52
Hypomanie
Geen goede ervaringen. Het hielp niet tegen (hypo)manie en randpsychose. Kreeg er wel slikproblemen van en behoorlijk wat overgewicht.

25-10-2019 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Het helpt wel om je prikkels wat te minderen en voorkomt een psychose. Ook had ik geen last meer van depressies of een manische periode. Wel ben ik wat aangekomen en ik voelde me ontzettend afgestompt. Ik had het gevoel alsof ik in een stolp leef en geen Contact kon krijgen met de buitenwereld. Dit vond ik zo naar, dat ik uiteindelijk gestopt ben.

02-10-2019 | Vrouw | 38
Dwangstoornis

11-09-2019 | Vrouw | 24
aripiprazol (2,5mg)
Autisme
Na heel wat verschillende middelen te hebben geprobeerd eindelijk het juiste middel gevonden. De eerste paar dagen was ik behoorlijk suf na inname en had ik contant hitteaanvallen, echter is dit na 4 a 5 dagen compleet verdwenen. Nu ervaar ik rust en werkt het middel als een soort filter. Ik kan meer aan op een dag en raak minder snel totaal overprikkeld. Ook helpt het me [lees meer...]om dingen uit te voeren en actiever te zijn! Van aankomen heb ik geen last, zoals veel mensen wel schrijven over antipsychotica’s. Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog nooit ben aangekomen van geen enkel medicijn. Hele opluchting. Ik raad dit middel zeker aan!

27-08-2019 | Vrouw | 28
Psychose
Ik heb 3 keer psychotische ervaringen gehad en gebruikte abilify tegen de psychose. Ik heb aan het begin goede ervaringen met het middel gehad maar na mate langer gebruik merkte ik dat bijwerkingen toename. Ik raad dit middel alleen aan als je geen bijwerkingen hebt wat je dagelijks leven hindert. Het is in ieder geval beter dan de ouderwetse anti- psychotica zoals hadol w[lees meer...]aar ik 25 kg door aankwam met abilify kwam ik ongeveer 5 kg aan.

31-07-2019 | Vrouw | 20
aripiprazol (7,5mg/ml)
Ik heb Abilify één jaar genomen aan 7,5 mg per dag. Op dat een jaar ben ik 22 kilo aangekomen en ik was sowieso al onzeker over mijn gewicht. Ik ervaarde geen rust in mijn hoofd. In het begin dacht ik vanwel maar uiteindelijk piekerde ik nog 24/7. Ik had veel gedachten die extreem waren, o.a. Achterdochtig zijn, verlatingangst,.. Ik vind vooral de bijwerking van gewich[lees meer...]tstoename verschrikkelijk. Het legt gewoon het “fabriekje” van de stofwisseling stil. Ik moet nu nog ongeveer 6 weken wachten ( al 2 weken gestopt met abilify ) tot ik iets gewicht kan verliezen zegt mijn psychiater. Ik dieet enorm hard en verlies nog geen 200 gram op de weegschaal. Mijn mening : niet de moeite + veel miserie erna.

09-03-2019 | Vrouw | 44
Schizofrenie
Ik slikte 100 mg clozapine en 20 mg abilify. Vanwege afvlakking emoties en trillen aan het afbouwen. Zit nu op 62,5 mg clozapine en 17,5 mg abilify. De clozapine vlakt nl af en de abilify zorg voor trillen volgens hulpverlener. Een tegelijk aan het afbouwen. Echter kreeg ik van de abilify pas een ander merk van de apotheek. Ik dacht dat dat geen kwaad kon. Ik werd echter k[lees meer...]otsmisselijk de hele dag. Angstig, verdrietig en erg onzeker werd ik ook. Ik heb net weer het andere merk ingenomen en voel me veel beter! Alle klachten zijn weer weg. Snap er niks van. Wel blij dat ik me weer beter voel in ieder geval. Hier moeten hulpverleners en patienten op letten!

09-02-2019 | Vrouw | 54
aripiprazol (2.5mg)
Voorgeschrven voor overprikkeling bij autisme. Gestart met een 1/4 tablet van 2,5 mg. Legt inderdaad prikkelverwerking wat stil, maar dat weegt niet op tegen de heftige bijwerkingen. Om het slaaptekort te doorbreken ook slaaptabletten moeten nemen, deden niets. Nadat de bijwerkingen wat minder werden, plots de ommekeer van de Abilify. Complete afvlakking en initiatiefl[lees meer...]oos. Mee gestopt en nooit meer.

29-10-2018 | Vrouw | 61
aripiprazol (7,5mg/ml)
Ii heb last van alle bovenstaande bijwerkingen en ben dit weekeind met spoed met een rectale bloeding opgenomen zonder aanwijsbare oorzaak. Ik wijtt dit aan het gebruuik van arripiprazol in depot vorm.

14-10-2018 | Vrouw | 38
Cardiomyopathie
Ik nam de laatste 2,5jaar Sertraline van de was ik vermagerd De laatste vier weken neem ik Dipperon(25druppels wat overeenkomt met 40mg) en Abilify 10mg en hier ook hetzelfde probleem Ik week dat de meeste van de medijnen gewicht toename hebben Toch hoop ik, dat er iemand is die andere medicijnen neemt voor dezelfde problemen als ik En geen gewichtstoename kent G[lees meer...]roets J.

03-06-2018 | Vrouw | 49
aripiprazol (15mg)
Ik werd van Xyperza duf dik en kaal. Echter ik kwam door Abilify van de koude kermis thuis. Ik werd zo angstig en onzeker dat ik bijna de straat niet meer op durfde. Als ik ging fietsen zwabberde ik gewoon over de weg. Ik vindt het een super gevaarlijk middel en raad het iedereen af. En de psychiater prees het goedje de hemel in het werd echter een hel.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum