Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid energieverlies afwezig voelen vermoeidheid problemen met visuele focus buikkrampen rusteloze benen spierspasmen onhandigheid handen trillen of trillen tijdens het rusten

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

22-01-2018 | Man | 35
aripiprazol (10mg)
Zeer slecht medicijn, vooral voor mensen die verslaving gevoelig zijn, het kan je leven verwoesten zoals: onbeheersbaar drang naar sex,gokken,eten,gamen,roekeloosgedrag Zonder besef van gevolgen. Het is nu in Amerika groot ophef erover en FDA waarschuwt erover. Als iemand dit herkent en niet weet waarom hij of zij onbeheersbaar roekeloos gedrag heeft en Abilify slikt[lees meer...] raad ik aan STOP onmiddellijk met Abilify en hoop dat je op tijd bent.

14-11-2017 | Man | 34
aripiprazol (30mg)
Bipolaire stoornis
effect verschilt van dag tot dag, bij manische f depressieve periodes niet aangewezen persoonlijk.

27-04-2017 | Man | 20
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Door de borderline heb ik enorm last van stemmingswisselingen en heb ik hele erge intrusies. Dit wilde ik laten verminderen door een combinatie van abilify en seroquel. na de wisseling werd ik alleen maar agressiever en had ik juist minder de controle over mijn woede en werd ik impulsiever. Door de abilify kon ik juist de prikkels niet meer filteren waardoor ik juist extre[lees meer...]em reageerde in plaats dat het minder werd. Daarnaast hielp het ook niet tegen de intrusies, die werden zelfs intensiever in plaats van minder. Toen ik over een eigen grens ben gegaan, ben ik er per direct mee gestopt.

30-03-2017 | Man | 25
aripiprazol (10mg)
Hallo allen, Ik heb gedurende een jaar Abilify in een dosering van 10 mg gebruikt. Daarvoor een jaar 2mg Risperidon, maar dit was voor een psychotische episode en de Abilify zou meer en beter helpen bij een depressie (naast het gebruik van een antidepressivum). Aanvankelijk dacht ik dat de bijwerkingen me alles meevielen. Ik word er nogal suf van dus neem het in de avond [lees meer...]in, maar ik heb het afgelopen jaar vele malen gehoord dat ik "watten in m'n hoofd heb zitten". Ik heb nooit gedacht dat Abilify hiervan de oorzaak was, maar eerder mijn ADD (hoewel ik hier wel voor behandeld word). Ik zal jullie eerlijk zeggen: Abilify vind ik echt rommel eerste klas. Dat merk ik nu ik de dosering gehalveerd heb naar 5mg. Dit is een grote stap maar het is ongelofelijk hoe veel meer gevoel ik terug krijg. Het gevoel meer te leven. Dit zal gepaard gaan met dalen, daar ben ik van overtuigd. Ik merk ook wat meer prikkels, maar dat betekent dus dat de Abilify in mijn geval echt heel erg dempend werkt. Wellicht voor sommigen nodig, maar het is een zwaar middel. Ongelofelijk dat ik lees dat sommigen hier juist meer energie van krijgen. Over enkele weken verlaag ik mijn dosering naar 2,5mg en we zullen zien hoe dat gaat. Bij vragen en/of opmerkingen hoor ik dit graag.

08-01-2017 | Man | 45
Schizofrenie
Alleen maar misselijkheid.

17-12-2016 | Man | 52
Hersenkneuzing
twaalfmaart liep ik zware contusio cerebri op. Ik loop tien mijl in 64 of 66 min wind en de halve in 90.33 op TT circuit, gebruik sinds 1992 abilify nadat ik van de dokter antagel kreeg bij mijn orap 1mg. 3 medicatiebekers 30 ml deden mij ontsporen en daarna overgegaan op abilify. Wil nu stoppen.

12-10-2016 | Man | 24
Onrust
Ik heb in het verleden een andere middel gehad, antidepressiva snri die werkte niet goed bij mij. Sinds maart slik ik een half jaar antipsychotica, in het bijzonder abilify 10 mg. Dit middel abilify bevalt me prima, ik kreeg er zelfs meer energie door, alleen hij remt te veel aan me dopamine receptoren in de hersenen waardoor mijn focus en helderheid minder is. Sommige mom[lees meer...]enten van de dag ervaar ik soort mist in me hoofd, dan kan ik minder goed concentreren en ben ik minder alert. Maar verder is dit medicijn abilify heel fijn met weinig bijwerkingen en daarnaast zijn mijn emoties en gevoelens minder vervlakt.

11-10-2016 | Man | 39
Psychose
Ik raad uw specialisten aan om GEEN abilify voor te schrijven. Stoppen hiermee blijkt zeer moeilijk. Er zijn genoeg andere medicijnen voor handen. Na het stoppen hiermee heb ik een brandende en prikkelende huid gekregen en na 6 maanden kreeg ik een ernstige vorm van slapeloosheid. Mijn psychiater weet zich geen raad hiermee. De fabrikant neem geen verantwoording en is ook [lees meer...]niet geïnteresseerd. Ik moet nu 0.5 tablet per dag nemen vanwege de huid en 1 tablet quetiapine om te kunnen slapen.

05-09-2016 | Man | 50
Psychose
Abilify heeft voor mij (15 mg p/d) als bijwerking dat ik iets zwaarder ben, maar zeker niet zo zo als dat bij zyprexa het geval is. Verder kan ik mij zeer goed concentreren en heb ik helemaal geen bijwerkingen.

15-03-2016 | Man | 27
Alcoholverslaving
slechte ademhaling, opentrekkendemond,ongecontroleerde tong deze blijft rustig 15 minuten strak en hard achter elkaar uit je mond hangen wat erg pijnlijk is.. tegelijk trekken je kaken van links naar rechts waardoor je je focust op de pijn van dit wat slikken en ademhalen nog harder maakt. dit allemaal tegelijk of afwisselend/24uur lang. Erg gevaarlijk en vermoeiend. D[lees meer...]e werking begint na ongeveer zo'n 3 dagen is mijn ervaring.

04-03-2016 | Man | 20
aripiprazol (30mg)
Autisme
Hey, Ik ben marlon, ik slik sinds mijn pubertijd al medicatie. de reden was dat ik een diagnose heb gekregen autisme pddnos. ik heb er weinig moeite mee alleen dat ik niet goed kan omgaan met slechte veranderingen in het leven. goede veranderingen gaan wel altijd goed en kan ik goed mee omgaan. waar ik ook altijd moeite mee heb gehad is als mensen snel kwaad op me worden,[lees meer...] dan raak ik in paniek en wil ik het snel goed maken, maar dat lukt niet altijd even goed. ik heb nu abilify sinds mn 15e zoiets en eerst werkte het wel goed, omdat ik op een rot school zat, een school voor mensen met autisme, ik heb daarvoor niks geleerd, 4 jaar zonder diploma daardoor ben ik ook in een lichte depressie gekomen. de reden waarom ik het niet vind werken is op lange termijn, eerst werkt het wel maar later is medicatie gewoon onnodig en slecht voor je gezondheid, het is chemische drugs waar psychiaters geld mee vangen, hoop dat dit ook ooit stopt, want op gegeven moment voelde ik me er alleen maar vermoeider en emotielozer door en minder druk veel meer ongelukkiger dan normaal zonder abilify.. hoop dat ze het eens leren dat die rotzooi gewoon niet werkt bij mensen ik vind het mafia in feite, dus zolang je het niet moet niet aan beginnen!

23-02-2016 | Man | 34
Schizofrenie
Mijn psychoses zijn onder controle gekomen na jaren tijd te veranderen van seroquel naar abilify 400mg intra-musculair.

10-02-2016 | Man | 41
aripiprazol (15mg)
slecht middel, ben erg blij dat ik gestopt ben, ontzettend last van mijn maag.

08-01-2016 | Man | 48
aripiprazol (15mg)
de bijwerkingen zijn kaakstijfheid met de kiezen, zowel ook eerste nachten slecht slapen. Na 7 dagen waren de klachten over met kaakspieren, en slapen kon pas goed op de derde nacht.

14-10-2015 | Man | 21
Psychose
hallo, in 2010 ben ik op een brute manier gecolloceerd. ik was een twaalfjarige jongen die het gevoel had dat ik misbruikt werd. na jarenlang vechten tegen zelfmoordgedachten en allerlei angsten voor in de maatschapij te lopen. heb ik dit dan maar zelf eens aangepakt. in april 2015 heb ik mijn medicatie ( Abilify 10mg) bewust gestopt dit onder samenspraak met de benodigde [lees meer...]geneesheren. Ik neem ze nu al een 6 tal maanden niet meer. en ik bloei helemaal open. ik had het gevoel dat ik te afhankelijk werd van de medicatie. en dat alleen dat mij kom helpen. het was een soort van Cyclus waar ik in terecht was gekomen. ik voel me euforisch, zelfzeker het doorzettingvermogen omdat ik gestopt ben. Ze hebben mijn in 2010 een jaar geobserveerd en mij de diagnose gegeven van psychose. maar ik vraag me nog altijd af hoe zij in die tijd in mijn hoofd hebben kunnen kijken om mij die diagnose te geven. Psychologie zit tussen de oren, het is geen waarheid, je kunt het niet bewijzen.

12-10-2015 | Man | 51
Psychose
Sinds 2009 gebruikte ik Abilify van 10mg. Helaas vergoedt mijn zorgverzekeraar (Unive) sinds 2 maanden niet meer dit middel en in plaats daarvan heeft de apotheek mij een generische middel Ariprazol ratiopharm 10mg aan mij gegeven. Sinds 40 dat ik het nieuwe medicijn gebruik, merk ik vooral sinds 2 weken geleden dat de efficiëntie van nieuwe middel niet genoeg is of niet v[lees meer...]oldoende werkt. Want ik word gauw boos, geïrriteerd, voel me eenzaam en wens soms dood.