Ervaringen met Abilify

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

01-11-2023 | Vrouw | 42

11-10-2021 | Vrouw | 66
aripiprazol (400mg)
Bipolaire stoornis
Ik kan niet tegen zo'n hoge hoeveelheid.

16-08-2021 | Man | 16
Bipolaire stoornis
Deze medicatie wordt gegeven aan een jonge volwassene van 16 jaar omwille van zijn hyperactiviteit.

15-08-2021 | Man | 16
Bipolaire stoornis
Let op de nevenwerkingen!

17-03-2021 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Ik heb 5 jaar geleden een eenmalige psychose gehad. Daarna veel stemmingswisseling vooral depressies. Sinds april 2019 2x 500 mg depakine Chrome. Ontzettend aangekomen 20 kilo afgevlakt en nog steeds maandelijkse schommelingen door pms (Pre Menstruatie Syndroom).Nu de depakine af aan het bouwen en begonnen met abelify buiten de misselijkheid en de obstipatie weinig klachte[lees meer...]n. Dus positief tot nog toe.

20-01-2021 | Vrouw | 50
Manisch-depressieve stoornis
Het heeft me geholpen voor manische depressie neemt het piekeren weg en angst en kon me beter concentreren en huilen is gestopt voel me goed met abelify 5mg het beste medicijn tot hier toe.ben tevreden.

25-10-2019 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Het helpt wel om je prikkels wat te minderen en voorkomt een psychose. Ook had ik geen last meer van depressies of een manische periode. Wel ben ik wat aangekomen en ik voelde me ontzettend afgestompt. Ik had het gevoel alsof ik in een stolp leef en geen Contact kon krijgen met de buitenwereld. Dit vond ik zo naar, dat ik uiteindelijk gestopt ben.

11-01-2019 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Van op mijn 18 a20 jaar 60 a 70kilo naar nu bijna 100, ik ben wel ook gespierder nu dus niet alleen vet. Ik kan goed slapen en nachts en overdag. Voor en nadeel. Minder sexuele drive. Betert ook wel met de tijd wat. Het medicijn helpt mij op het goede pad. Kameraden dat dit afbouwden op doktersadvies zijn hervallen. Mijn raad blijf het nemen. Na meer als 10 jaar zijn[lees meer...] de bijwerkingen niet groot meer. Ik vrees een beetje nog maar het heeft ook voordelen. Zoals altijd goed slapen.

14-11-2017 | Man | 34
aripiprazol (30mg)
Bipolaire stoornis
effect verschilt van dag tot dag, bij manische f depressieve periodes niet aangewezen persoonlijk.

07-07-2017 | Vrouw | 30
aripiprazol (7,5mg/ml)
Manisch-depressieve stoornis
Ik ben zeer stabiel sinds ik ingesteld ben op Abilify

19-03-2015 | Vrouw | 46
Manisch-depressieve stoornis
ik ben erg blij met abilify, ik kan goed functioneren hiermee. De grootste prikkels worden afgeremd, weinig last van bijwerkingen.

22-02-2015 | Man | 57
Bipolaire stoornis
een cros - over van quetiapine naar abilify. het is bekend dat 30% van de patienten hier zeer onrustig van wordt. bij opnieuw instellen op seroquel is de onrust verdwenen. onder onrust versta ik niet kunnen slapen en ongewenste gedragsverandering. Het kan zijn dat de abilify gewoon niet werkt en de seroquel is inmiddels al afgebouwd.

19-11-2014 | Vrouw | 52
Manisch-depressieve stoornis
Ik start net met dit medicijn en denk dat het onterecht is .. Het beangstigd mij te lezen dat er mensen zijn die daar zo veel slechte nevenwerkingen van hebben ..

30-11-2012 | Vrouw | 53
Bipolaire stoornis
Ik ben Abilify nu drie jaar geleden mee begonnen, er werk verteld je komt niet aan in gewicht maar je val af.Ben nu drie jaar verder en ben 20 kilo aangekomen waardoor ik ook diabetes ben geworden en ook moet afvallen, wat niet makkelijk is. Ik ga door met knokken dus ik ga en ben bij een diëtiste en diabetischeverpleegkundige en ws kan ik een maagband plaatsen. Wie herken[lees meer...] net als ik zo'n soort verhaal. Groetjes korenbloem.

12-08-2012 | Man | 22
Bipolaire stoornis
Ter behandeling van bipolaire stoornis 2 helpt dit middel perfect. Ik was eerst twijfelachtig gezien ik in het verleden depakine genomen had en dit me compleet lam legde. Ik gebruik nu standaard 5 mg abilify voor onderhoud en dit heeft mijn leven 100x beter gemaakt. Voor echte depressies of hypomanieën moet ik 10mg of hoger gaan en dan kunnen er wel iets meer bijwerkingen [lees meer...]optreden, maar nog steeds heel doenbaar en veel aangenamer dan het alternatief!

20-05-2012 | Man | 49
Bipolaire stoornis
Als alternatief voor risperdal gaan gebruiken. Nu voel ik me veel beter: niet vlak, empathischer, libido terug etc. Ik denk dat er wel een risico is dat je in een manie/depressie kan belanden.