Ervaringen met Abilify

Bij  AngstX

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

04-09-2021 | Vrouw | 29
aripiprazol (10mg)
Ik had/heb een angststoornis, ik kreeg Abilify om me weer minder angstig te voelen, mezelf “vrij” te kunnen laten zijn. Ik kon niet meer stilzitten, het was weekend, ik heb m’n zus gebeld om me mee te nemen naar haar huis, omdat ik bang was dat ik mezelf iets zou aandoen.

10-06-2020 | Man | 33
aripiprazol (2.5mg)
Omdat ik door Olanzapine de vreetziekte kreeg ben ik op advies van de psychiater geswitched naar Abilify ook wel Aripiprazol genoemd. Met Abilify is de constante honger voorbij. De effecten waar ik met deze medicatie last van heb zijn rugpijn, hoofdpijn en snel geïrriteerd. Dat neem ik maar voor lief omdat ik met Olanzapine 3 kilo groeide in 2 weken, deels door meer eten [lees meer...]maar ook deels doordat ik aankwam zonder dat ik er invloed op had. Heb een periode strak gegeten en toch bleef ik aankomen. Voor mij een topmedicijn, de effecten tegen angst zijn voor een groot deel voorbij en geen extra kilos er meer bij. Nu weer bezig met het ketogeen dieet om deze 3 kilo eraf te krijgen. Na veel zoeken op internet ben ik in contact gekomen met het keto dieet. Afgelopen jaar ben ik hier 30 kilo mee afgevallen. Dit toen in combinatie met Escitalopram 15 mg, 1 x dags. Voor meer info over keto en hoe dit te volgen heb ik de faq over keto gebruikt.

23-05-2014 | Man | 38
aripiprazol (10mg)
Ik blijf maar wiebelen met mijn benen, ik heb het gevoel of dat er duizenden beestjes in mijn benen zitten. Heb ook veel onrust in mijn lijf, en slaap zeer slecht. alsof er aan beide benen 50kg ijzer zit.. Wie heeft dit ook???

23-03-2014 | Vrouw | 23
Angst
De eerste keer nam ik het vóór het ontbijt, daar ben ik de hele dag doodziek van geweest. Daarna tijdens/na het ontbijt en toen was die bijwerking meteen weg. Ik slik het nu 4 weken, snel opgehoogd van 10, naar 15 en nu op 20mg per dag tegen angst en psychotische klachten. Ik heb het idee dat het begint te werken, maar sommige bijwerkingen zijn erg storend, zoals: wazig zi[lees meer...]en, héél veel onrust van binnen (als ik zit wil ik gaan staan en iets doen, maar zodra ik dat doe wil ik meteen weer gaan zitten) en emoties die net iets teveel zijn afgevlakt. Verder tevreden, ik hoop dat ik meer effect ga merken en minder bijwerkingen zal hebben binnenkort.

29-11-2013 | Man | 53
Angst
Kreeg last van krampjes, zere spieren en voelde me niet mezelf.

04-11-2013 | Vrouw | 29
Angst
Ik heb ook Abilify gebruikt en ik kon niet slapen. Gemiddeld 3 uur. ook was ik erg agressief. Voelde mij duizelig en had weinig eetlust. Zeer onrustig, geestrijk als lichamelijk.

07-10-2013 | Vrouw | 30
Angst
Ik neem abilify tegen een angststoornis en het helpt me wel degelijk om de angsten beter onder controle te houden. Wel last van vervelende bijwerkingen zoals aankomen, iets minder goed slapen en dat ik me snel verveel. Maar alles is beter dan de angsten, dus neem ik die bijwerkingen er graag bij.

13-10-2009 | Man
aripiprazol
Ik heb Abilify gekregen wegens angststoornissen, en omdat de gebruikelijke middelen tegen angststoornissen mij onvoldoende hielpen. Ik ben nu vrijwel klachtenvrij, en tevreden over het middel.