Psychose (64 meningen)
Schizofrenie (26 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

27-03-2012 | Man | 47
Bipolaire stoornis
Bezig van Risperidon naar Abilify over te stappen. Heb regelmatig last van mentale inzinkingen a.g.v. gekwetst geraakt te zijn, waardoor ik totaal passief word voor een paar dagen tot een week. Na de start met Abilify ontstond eerst frustratie. Toen dat weer in goede banen geleid was werd ik erg passief en kan me er moeilijk overheen zetten. Alles kost me moeite en d[lees meer...]e laatste tijd is m`n stabiliteit ver te zoeken. Het gaat me teveel op en neer en wil het liefst weer stoppen met de Abilify. Psych zei dat het middel een maand inwerktijd heeft voor het goed begint te werken. Ben nu ook a/h afbouwen met Risperidon (weer angst voor opspelende frustratie). Kijk het nog 2 weken aan, maar heb al een slecht gevoel over Abilify. Hoop dat het veranderd.

11-02-2012 | Man | 49
Bipolaire stoornis
Ik ben heel tevreden over Abilify – mijn vorig medicijn ( Clopixol) maakte het mij onmogelijk normaal te functioneren. Ik was een echte zombie en dit 10 jaar lang – oppervlakkig, emotieloos en zonder persoonlijkheid. Door Abilify ging de wereld weer voor me open. Ik kreeg weer ambities en een toekomst. Bijwerkingen ondervind ik niet – Sindsdien heb ik slechts één depressie[lees meer...]ve periode doorgemaakt waarvan de oorzaak te wijten was aan persoonlijke tegenslag(en). Neen, ik kan Abilify alleen maar aanraden…

29-01-2012 | Vrouw | 37
Bipolaire stoornis
Hallo, ik slik dit middel nu drie weken, en heb steeds meer last van onrust. Ik krijg steeds meer energie maar hang tegen het hypomane aan. Concentratie is wel verbeterd, echter, gewichtstoename is enorm. Ik val goed in slaap maar slaap onrustig en ben vroeg in de ochtend wakker. Verder zou ik willen stoppen met dit middel, met name vanwege mijn gewicht en de onrust. Met S[lees meer...]eroquel had ik veel minder last van bijwerkingen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum