Ervaringen met Orap

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

27-09-2020 | Vrouw | 39
pimozide (1mg)
Heb Ptss en asperger. Ptss complex trauma is beter behandelbaar met emdr. Het is een complete hel, maar het werkt. Rook en drink alleen in het weekeind. Blowtje was ik allang mee gestopt. Slik te weinig oxazepam ivm niet verslaving gevoelig. Zijn geen lekkere pillen indien je niet in je bed wil liggen. Omgeving prikkels komen niet lekker binnen.

20-05-2020 | Man | 20

27-10-2019 | Man | 47
pimozide (1mg)
Heb ongeveer 10 jaar 2 mg per dag gebruikt en dat werkte afdoende. Sinds een maand op aanraden van psychiater opgehoogd naar 3 mg n.a.v. een mindere periode. Dat hielp de eerste paar weken, d.w.z. werd er minder prikkelgevoelig van. Na ongeveer 3 weken raakte ik plotseling in een psychose die 4 dagen aanhield (en ik had al zeker 10 jaar geen psychose meer gehad) en ook w[lees meer...]erd 's nachts slapen onmogelijk vanwege hevige spierkrampen in de benen, kaakpijn, algeheel fysiek onbehagen. Nu probeer ik weer te herstellen door de Orap weer af te bouwen. Dus 2 mg Orap werkte bij mij redelijk, maar die ene erbij, 3 mg werkt averechts inclusief ernstige bijwerkingen.

08-12-2014 | Man | 29
pimozide
Orap 1mg werkt!!! Na een jarenlange hel van het zoeken naar acceptabele medicatie (ben 4 keer opgenomen geweest op gesloten afdelingen), eindelijk iets wat wél werkt tegen de gegeneraliseerde angststoornis en paniekstoornis. Het piekeren is beduidend minder. Ik heb meer controle over de zorgen. Ik heb het gevoel dat ik weer leef, in plaats van geleefd te worden!! Ik heb[lees meer...] tevens een schizoaffectieve stoornis/bipolair type en Orap werkt goed tegen achterdocht en hallucinaties! Bijwerkingen heb ik niet. Alleen moeheid een uur na inname. Maar ik neem de Orap 's avonds in, dus geen problemen. Tot nu toe het beste anti-angst medicijn! En dan heb ik er vele gehad: Haldol, Seroquel, Risperdal, Lyrica, Buspar, Fluvoxamine, Efexor, Cymbalta, Citalopram etc, etc!!

11-04-2012 | Man | 58
pimozide
Ik slik orap nu zo'n 14 jaar. Ik had te veel inpulsen en was angstig en erg gespannen. Orap heeft het allemaal weggenomen en ik kan een redelijk goed leven leiden. Laatste tijd wel last van vermoeidheid en hartkloppingen maar breng het niet ivm orap. Ik ben er zeker niet extreem van gegroeid. Ik rook 5 pakjes shag in de week was eerst 8 pakjes en ik gebruik3 tot 4 alcohol [lees meer...]comsumptie per dag ook deze verslavingen kan ik de laatste tijd beter in de hand houden. Ik vind het een prima middel het heeft mijn leven positief veranderd.