Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Bij  DepressieX

verhoogde eetlust vermoeidheid

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

18-04-2023 | Man | 43
quetiapine (25mg)
Wegens het niet kunnen doorslapen door al het piekeren, malen en de chaos in mijn hoofd gebruik ik nu een half jaar 1x 25mg quetiapine. Ik merk dat ik makkelijker weer in slaap val, maar ben wel prikkelbaarder geworden.

15-09-2022 | Man | 71
quetiapine (25)
Ik gebruik al jaren,quetiapine 25 mg geen bijwerkingen, helpt bij inslapen!!

27-03-2020 | Man | 45
quetiapine (50mg)
depressie adhd angststoornis Neem het al jaar of 5 eerst 50mg voor t slapen , inmiddels 400mg per dag slaap uurtje of 12 en dan steeds 200mg nemen en zowaar verdoofd de dag door komen wel de klachten verminderen daardoor alleen de hele dag suf maar helpt wel als je dus gek wordt van drukte in je hoofd door adhd en depresief , door ander lichamelijke klachten afgekeu[lees meer...]rd dus gaat mijn voorkeur uit na dan maar verdoofd wel beter dan gek worden in me hoofd

21-03-2023 | Vrouw | 39
quetiapine (25mg)
Ik ben chronisch ziek en heb veel pijn en slaapproblemen. Ook altijd Add klachten en een hele drukke geest, snel overprikkeld. En ik ben gediagnostiseerd met Ptss. Ik werd als maar somberder en door mijn ziekte (Ehlers danlos) had ik non stop migraine en chronisch ernstige nekpijn. Ik kreeg ooit voor de ptss die Quetiapine voorgeschreven maar nam het eerst in nood als ik [lees meer...]echt niet kon slapen. Een kwart tablet, dat is dus maar 5 mg! Maar toen de depressie zo erg door zette ben ik dit uit nood elke dag gaan slikken (5 mg) 2 uur voor het slapen. Ik slaap eindelijk normaal. Heb dat mijn hele leven niet gekend. Mijn depressie is weg. Ik heb nauwelijks nog migraine en heb minder pijn. Voel me weer blij en pieker minder. Dingen blijven minder lang hangen en ik heb minder angstgevoelens. Voor mij een levensreddend middel want ik wilde echt niet meer leven.

13-03-2023 | Man | 55
quetiapine (25mg)
Ik heb bipolaire stoornis type 1 en mag geen antidepressiva meer slikken wegen uitschieten naar een manie. Ik nam lange tijd Cymbalta maar is verwijderd na een opname van mijn medicatie-schema. Ik heb enorm moeten afkicken van de Cymbalta (dromen, nachtmerries, braken, volledige malaise). Erna enorme huilbuien. Eerst dacht ik dat ik weer met beide voeten op de grond stond [lees meer...]en de huilbuien bij het leven hoorden maar ik huilde bij elke gebeurtenis. Ik kreeg quetiapine voorgeschreven en dit helpt voor mij tegen de depressieve gevoelens. Het haalt de scherpe kantjes van de werkelijkheid weg waardoor ik me wat comfortabeler voel. Een verademend medicijn voor mij.

07-10-2022 | Vrouw | 50
quetiapine (25mg)
Al jaren gebruik ik Quetiapine in combi met mijn antidepressivum (Serlain). Ik neem het rond 21u in en dan helpt het me (in 1,5u) om slaperig te worden en rustig te kunnen inslapen zonder gedachten die steeds rondspoken. Ik neem slechts 1/4e deel van een 25mg pilletje. Anders geraak ik ‘s morgens heel slecht uit bed en zou ik tot de middag op bed kunnen liggen soezen en[lees meer...] dromen. Sinds ik Quetiapine neem word ik ‘s ochtends haast zelden nog angstig wakker. Ik ben er in deze lage dosering erg tevreden van.

29-01-2022 | Vrouw | 34
quetiapine (30mg)
Vooral gekregen omdat ik slecht sliep door mijn depressie. Gebruik het medicijn nu 6 maanden, in die tijd kon ik wel slapen maar veel nachtmerries. Ik neem het in de avond maar nog ben ik echt ALTIJD moe en suf en was ik heel slecht wakker te krijgen sliep tot de middag en het liefste nog langer, ik dacht dat het door mijn depressie kwam. Nu 2 weken gestopt en een werel[lees meer...]d van verschil! Ik heb gewoon mijn energie weer terug en ben niet meer suf of zoveel moe als toen ik het medicijn gebruikte.

22-09-2021 | Vrouw | 22
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel ongeveer nu 2 jaar , ik was ontzettend depressief , at niet meer , sliep niet meer , werkte niet meer ( soms uit het niets in slaap gevallen op enkele plekken waar geen weten meer van is) het is het eerste middel wat mijn psychiater toen had voorgeschreven en het werkte direct, ik werd weer mezelf en zag eindelijk weer een lichtpuntje. sinds ik quetia[lees meer...]pine heb is mijn leven compleet veranderd. Ik heb de opleiding assistent makelaar weten te behalen binnen een jaar, sociale activiteiten zijn nog steeds een ding ivm weinig energie maar ik ben ontzettend tevreden. Quetiapine is mijn redmiddel geweest. Omdat ik een jaar slaap moest inhalen slikte ik 150 mg ( ik was niet neer te slaan) afgebouwd in samenwerking met psychiater en psycholoog sinds 6 maanden slik ik nog maar 25 mg. Ik werk fulltime en eet prima. Soms nog enkele vlagen van depressie maar quetiapine heeft het onwijs afgevlakt. Ik ben heel dankbaar. Ik zou het zeker aanraden ! (Ik ben gediagnosticeerd met Ptss en Manische depressie)