Quetiapine

quetiapine

Bij  PsychoseX

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

13-10-2017

Psychose

Ik kreeg aanvankelijk dit medicijn voorgeschreven door mijn psychiater. Dosis 300 mg elke dag. En dit is nu 8 jaar. Bijwerkingen: enorme dikke buik, buikklachten, niet stil kunnen zitten, gewichtstoename en stemmingswisselingen. In al die 8 jaar is het nog nooit gecheckt of het nog nodig is of uberhaupt er naar kijken. Het word nu door mijn huisarts herhaald. Ik heb al vak[lees meer...]er bij mijn vorige huisarts aangegeven om hier eens naar te kijken. Is nooit gebeurd. Ik ben sinds 2 jaar op eigen houtje de helft gaan minderen. Ik breek het dan doormidden. Ik merkte toen meteen dat ik beter naar de wc kan. Maar de buikklachten blijven, en dan ga je naar je huisarts om je buik te laten controleren krijg je te horen dat er voornamelijk vet in zit. Nou daar ben ik mee geholpen zeg plus het ergste van die buik komt juist door dit medicijn. Ik heb een afspraak gemaakt vandaag bij de huisarts. Ik eis dat het nu eens goed word na gekeken en of dit medicijn nog wel mag. Ik zit al jaren met de bijwerkingen ervan, maar word gewoon niet serieus genomen.
02-05-2017

Psychose

Vanwege psychose (waanvoorstellingen) begonnen met Seroquel 50XR. Vrij snel, na 2 weken waren mn klachten verdwenen. Ik ben heel tevreden, wel snel moe en gewichtstoename en vermindering van libido.
10-03-2017

Psychose

dodelijk! Ik ging onderuit van gedwongen inname door psychiater en spver. Van GGZE
04-10-2016

Psychose

Na inname 1 tablet trad ernstige vermoeidheid op. Na in slaap te zijn gevallen kon ik niet meer goed wakker worden. Had ernstige pijn op de borst en zakte weg. Na contact huisartsenpost werd ambulancepersoneel ingeschakeld. Het ECG was sterk afwijkend, zodat dit werd gefaxt naar Isala Zwolle, waarna cardioloog contact opnam. Advies: veel water drinken, zodat de medicatie w[lees meer...]ordt uitgeplast. Ambulancepersoneel 1½ uur gebleven, kwam toen een beetje bij. Na 4 uur ging het steeds beter. Conclusie: mag absoluut nooit meer Quetiapine gebruiken!!!
04-09-2015

Psychose

Ik heb het gevoel knock-out geslagen te worden als ik dit medicijn slik, val ook als een blok in slaap. Een tijdje is dat wel prettig, vooral als je nogal onrustig bent en slecht slaapt, maar dit is een niet een medicijn dat ik langere tijd wil gebruiken, ben dan ook gestopt met gebruik. Ik heb maximaal 100 mg gebruikt en voelde me bij die dosis als een te strak opgewond[lees meer...]en veer, erg onprettig. Aangezien mijn ervaring is dat ik ook vanzelf stabiliseer na een onrustige periode, doe ik het zonder medicijnen. Ik heb afgebouwd per week, eindigend met 25 mg. Voorheen gebruikte ik Dogmatil, waar ik niets van merkte. kreeg daar helaas op de lange duur wel bijwerkingen van. Dat zou ik eerder aanraden bij psychoses voor de lange termijn.
21-08-2015

Psychose

Brengt meer orde in de gedachtenstromen.
18-05-2013

Psychose

Mijn man gebruikt het... Hij heeft zeker meer rust in zijn lichaam maar, omdat het bij hem voor psychoses gebruikt word en ondanks de lichte doses hij best wat bijwerkingen heeft, zoals verstoppingen en last van zijn blaas en moe zijn is het voor hem soms lastig het te willen blijven slikken omdat hij dan zeker weet dat hij 1 of andere kanker soort zou hebben... Maar dat h[lees meer...]eb misschien goeie begeleiding nodig en daar is hij nog mee bezig.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum