Quetiapine

quetiapine

Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

09-10-2019

Psychische klachten

Rustiger in mijn hoofd, voorheen maalde ik de hele dag over van alles en kreeg ik soms rare gedachten/neigingen. Hiervoor 4 jaar psychotherapie gehad in combinatie met verschillende anti depressievaas, echter werkte dit niet en werd ik er dik van. Toen zelf Seroquel aangedragen op aangeven van een kennis. Mijn psychiater vond het een goed idee en heeft toen seroquel voorge[lees meer...]schreven. Ik knapte zienderogen op en werd veel stabieler in mijn gedrag en het malen werd een stuk minder en ik slaap er erg goed op. Gebruik dit middel inmiddels al 20 jaar. Ik vraag mij wel regelmatig af of ik er niet eens een keertje mee kan stoppen?
30-12-2018

Psychische klachten

Escitalopram 20mg en deze quetiapine 50mg versterken elkaar en geven me zeer rustige toestand in mijn hoofd. Drang om op te jagen is stukken minder en functioneer prima al ben je wat suffer natuurlijk. Ben ook nog maar enkele dagen bezig met de 50mg savonds te nemen. Ze werken zeer lang (vertraagde afgifte) en ik denk wel 24 uur.
16-02-2018

Psychische klachten

na t verlies v paar close vrienden gebruik ik deze vd nacht om door te kunnen slapen, nog wordt ik moe wakker en idd gewenning is er. in t verleden hele hoge doserin gen gehad en gewichttoename en eetlust onvermijdelijk.
19-01-2018

Psychische klachten

Soms beven of er niet bij met mijn gedachten
20-08-2017

Psychische klachten

Ik heb Quetiapine voorgeschreven gekregen, omdat ik psychisch in de war was/leek. De psychiater twijfelde eraan of ik wel echt psychotisch was, zo vertelde ze mij. Maar de psychiater had het gevoel dat er íets moest gebeuren en daarom heb ik anti-psychotica toegediend gekregen. In het begin was het volgens mij een ander middel, omdat ik toen weigerde om zelf iets te slikke[lees meer...]n. Later werd het Quetiapine (wat ook wel Seroquel heet.. dat is de merknaam). Een andere psychiater, die mij nauwelijks kende, raadde mij bij het afsluiten van de 'behandeling' bij een GGZ-instelling aan om dit medicijn nog zeker 5 jaar te slikken. Dit vond ik een zeer twijfelachtige gang van zaken.. ik ben op het moment nergens in behandeling, en heb op eigen houtje de dosering wat verlaagd.. ik slik de Quetiapine nu eigenlijk vooral vanwege de bijwerking dat ik er goed door slaap. Anders zou ik heel slecht slapen. Dit vind ik zelf eerlijk gezegd niet echt kloppen en ik zou er eigenlijk mee moeten stoppen, vind ik zelf. Ik heb zelf een medische achtergrond dus ik kennis van farmacologie en doe niet zomaar wat. Mijn functioneren sinds het begin van de medicatie is wel ontzettend vooruitgegaan.. daar moet ik eerlijk over zijn.. maar of dat alleen aan de Quetiapine heeft gelegen of aan andere omstandigheden (aandacht en steun) weet ik niet zo goed.
12-07-2016

Psychische klachten

Dadendrang lijkt geblokkeerd. Daardoor weer andere gemengde klachten zoals chronische vermoeidheid, gebrek aan inspiratie, daadkracht. Ook door dit medicijn. Echter, klinische behandeling is door dit gebruik niet meer nodig. Al jarenlang heb ik zelfs geen ambulante afspraken meer.
01-08-2015

Psychische klachten

Van de psychiater quetiapine voorgeschreven gekregen, slaap er goed op. 2 tabletten voor het slapen did 200 mg, het helpt mij erg goed. Ben veel rustiger met deze medicijnen.
23-01-2015

Psychische klachten

Ik kreeg dit medicijn toen ik 16 was. Ik had veel deliriums en psychoses en had erg veel onrust. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. Het helpt me te ontspannen. Hierdoor kan ik mijn trauma behandeling afmaken en met minder angst mijn dingen doen. Het slapen gaat ook een stuk beter. Dus ik ben erg tevreden over dit medicijn!!
08-07-2013

Psychische klachten

Ik slik sinds een week of 3 nu quetiiapine en merk dat ik steeds minder zin heb in seks ook heb ik last van snel tot een hoogtepunt komen terwijl ik dat normaal ongeveer zelf kon bepalen .ook voelen mijn benen rusteloos en krijg ik een tintelent gevoel in mijn benen ondanks de lage dosis heb ik hier aardig veel last van . Het helpt wel perfect voor de rust in mijn hoofd en[lees meer...] ik slaap er prima door , maar de bijwerkingen vind ik nou niet echt prettig zijn er mensen met dezelfde ervaring mvg aad

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum