Quetiapine

quetiapine

Bij  OnrustX

Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

27-09-2018

Onrust

Ik neem het voor onrust.maar ik vraag me af of het helpt voor lichamelijke onrust
05-03-2018

Onrust

Gebruik het nu ongeveer 3 maanden 2x50mg. Voorgeschreven omdat ik mezelf voor het eerst in me leven niet in de hand had. Plusjes: Amper nare flashbacks van vroeger, makkelijk in slaap vallen(piekeren verdwenen), niet teveel bij dingen nadenken. Minnetjes: Vaak droge smoel, niet echt een gevoel dat ik nog leef(geestelijk). Heftig dromen gebeurd ook welleens wat i[lees meer...]k soms wel als fijn ervaar, omdat het ook leuke dingen kunnen zijn.
26-07-2016

Onrust

werkt geweldig, niet meer boos worden, geen oorlog meer in mijn hoofd, goed en lang slapen....mag alleen niet meer werken (buschauffeur) ben ondanks de overvloedige aanwezigheid van muggen en horzels nog niet een keer gestoken dit seizoen.....zou het met de medicijnen te maken hebben?
25-07-2016

Onrust

ik ben enorm overspannen door pesterijen die niet meer uit mijn hoofd gaan. ik beleef ze acuut terwijl het al een jaar geleden is. mijn huisarts wilde dat ik rustiger werd en weer kon eten. Ik ben dood ziek geworden van de quetiapine. Drukte in hoofd werd onderdrukt en dat was fijn, maar ik meende dat ik doodging! ambulance gekomen. kreeg bijna geen lucht, koppijn, duize[lees meer...]lig, wit zien. heel akelig. dag erna bijna onder de auto gelopen, omdat ik niet meer wist wanneer ik moest overlopen. Nu een paar dagen erna nog steeds angstig en hyperventileren en bang bang bang en piekeren en zelfmoordgedachtes! KEI ENG! NOOIT MEER!
25-02-2016

Onrust

Heb m tegen onrust, slaap als een blok. Maar vlakt gevoelens soms af, en soms raak ik er adrem van. Als ik hem niet neem, slaap ik niet, hopelijk tijdelijk. De gedachten stromen dan lettelijk weer in mijn hoofd, (voelbaar) alsof ze een tijd geblokkeerd zijn geweest. 's Morgens ook suf, moe, en vergeetachtig, niets boeit me soms. Mijn persoonlijkheid veranderd er door, en i[lees meer...]k ben erdoor gaan eten, in gewicht aangekomen. Ben er nu mee aan het uitproberen, om te halveren, of te stoppen. Heb m meer als slaaptablet nu, en raak er vlug aan verslaafd lijkt wel.
09-02-2016

Onrust

Kreeg deze pil voor onrust en paniekaanvallen. Paniekaanvallen zijn sinds het gebruik duidelijk minder heftig. Ook zet ik ook makkelijker moeilijke stappen. Voor mij heeft deze pil veel goeds gedaan. Wat ik jaren niet heb gedurfd, doe ik nu wel. Ook al met nog enkele twijfels. Reizen, een relatie aangaan, het oplossen van problemen. Ook mijn extreme onrust is stukken minde[lees meer...]r geworden. Ben nog steeds een wat warrig onrustig persoon. Maar niet meer zoals het is geweest. Wel jammer dat ik me emotioneel wat vervlakt voel. Ook voel ik me regelmatig wat dromerig/slaperig/afwezig/verward. Maar die bijwerkingen zijn te doen. Aanrader voor mensen die niet veel meer durven..of de gehele dag onrust ervaren.
04-11-2015

Onrust

Enige jaren geleden ben ik door een Psychiater 'onderzocht'. Hij schreef mij Quetiapine voor om beter te kunnen slapen. Wauw! Ik sliep heerlijk. Ik nam het vooral in het weekend, omdat de 'bijwerking' is dat je er de dag erna nog erg moe / sloom / verdoofd bent. Toch had ik erg de neiging / behoefte het medicijn dagelijks te nemen vanwege de onrust in mijn hoofd. (waardoor[lees meer...] ik slecht sliep). Op aanraden van mijn tante (huisarts) ben ik halve pilletjes gaan nemen. Een half uur voor het slapen gaan. Dit doe ik nu ongeveer 2 maanden en het bevalt me goed. Omdat ik het dagelijks gebruik voel ik wel evengoed nog een soort verdoving overdag, maar de onrust in mijn hoofd is wel weg en kan veel meer hebben. De beren op de weg zijn minimaal gehalveerd. Binnenkort ga ik mijn huisarts vragen of ik hiermee door kan gaan zoals ik het nu gebruik, omdat hij het mij heeft voorgeschreven om af en toe te nemen.
23-01-2015

moet nog beginnen