quetiapine

Bij  OnrustX

Psychische klachten (13 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

20-09-2022 | Vrouw | 18
Onrust
Lage dosis, kreeg al bij 12.5mg bijwerkingen zonder enig goed effect.

24-06-2022 | Man | 38
quetiapine (50mg)
Onrust
In het begin heeft de quetiapine me goed geholpen met de rust terugvinden. Had hele gesprekken met mezelf s'avonds gewoon stil in m'n hoofd, maar kon geen film meer volgen en lag geregeld zelfs in bed nog in conclaaf met mezelf. Heb hier zo'n 2,5 jaar geleden 50mg quetiapine langzame afgifte voor gekregen die ik s'ochtends bij opstaan innam. Ging heel goed tot ik na een h[lees meer...]alf jaar begon aan te komen en maand of 8 later 20kg was aangekomen. Ook werd ik vanaf uur of 11 s'ochtends moe en dat bleef hele dag. Kon smiddags na werk niet meer van de bank afkomen. Heb tussendoor nog de 25 mg snelle afgifte geprobeerd, maar dat was nog erger kwa vermoeidheid dus teruggegaan naar 50 mg. Nu laatst gestaakt met de medicatie en na wat niet zo fijne ontwenningsverschijnselen voel ik me inmiddels veel energieker in de middag. Wel momenten dat het weer wat onrustiger is in m'n hoofd, maar een goeie joint helpt daar heel goed tegen. De quetiapine deed wel waar die voor nodig was, maar na 2,5 a 3 jaar werd het toch wel is tijd om te stoppen en zit nu veel beter in m'n vel.

18-06-2022 | Man | 21
quetiapine (150mg)
Onrust
Vanwege impulsief en onrustig gedrag heb ik Quetiapine 150mg Retard gekregen, echter bij gebruik helpt het niet tegen mijn klachten en kreeg ik dus bovenstaande bijwerkingen. Ik ben hierdoor in 1 week tijd, bijna 10kg aangekomen. Nu heb ik Quetiapine 25mg normaal gekregen, en die geven gelukkig geen bijwerkingen!

30-04-2022 | Vrouw | 70
quetiapine (6.25)
Onrust
Na afbouwen van jarenlang seroxat gebruik werd ik na drie maanden geconfronteerd met het niet meer spontaan in slaap vallen. De psychiater gaf mij quetiapine 6.25 mg wat me wel hielp met het in slaap vallen, maar mij ook een heel duf hoofd gaf. Ben mezelf gaan uitputten om weer spontaan in slaap te vallen. Dat is me gelukt. In het begin met zo’n uur of vier, vijf. Na e[lees meer...]en aantal maanden slaap ik nu 7 a 8 uur. Ben er erg gelukkig mee . Zonder medicatie in slaap te vallen was een enorme vooruitgang in het dagelijks leven. Ik moet wel meteen als ik de slaap voel aankomen , mijn bed in duiken. Als ik te lang wacht blijf ik wakker. Maar ja, als dat alles is. Heb het er graag voor over. Helaas merk ik wel dat mijn hersens veranderd zijn door jarenlang gebruik van seroxat. Gevaarlijk middel!

23-04-2022 | Man | 25
quetiapine (12mg)
Onrust
Wegens ptss en een angststoornis deze medicatid gekregen 12.5 mg dit werkt super als ik naar bed ga slaap ik vrij snel en als ik wakker word duurt het ook maar 5 minuten voor ik weer inslaap wat voorheen wel anderhalf uur kon duren dus een super middel alleen het vele honger hebben en aankomen is wat minder maarja niet slapen word je ook geen beter mens van

12-03-2022 | Man | 29
quetiapine (100mg)
Onrust
Was erg onrustig geworden door emotionele leed en dwang. De eerste keer dat ik het nam, haalde het mijn onrust en dwang goed weg. Wel heel veel geslapen en uiteindelijk ook van 79 kilo naar 80 gegaan. Later begon het steeds minder te werken maar dit kwam ook door middelengebruik. Over het algemeen best wel tevreden geweest en het heeft me door een vervelende periode geholp[lees meer...]en. Na het stoppen weer wat afgevallen.

01-03-2022 | Vrouw | 27
Onrust
Gekregen van de psychiater als een tijdelijk middel om wat meer rust te krijgen, in afwachtig van het psychologisch onderzoek. Medicatie gekregen om wat beter door te slapen. Ga binnenkort verhuizen, icm met corona en de lockdown waar ik in zat vanwege werk ( horeca ) merkte ik dat ik heel veel stress en angst opgebouwd had. En sliep max 5 /6 uur en werd heel gestressed wa[lees meer...]kker. Medicatie helpt goed tegen slapen, ik ben geen voorstander van medicatie maar ik slaap er wel prima op. Nadelen vind ik, is dat ik tot het einde van de middag wel wat suffer ben. Een droge mond, in de ochtend wat wazig ben en chagerijnig en vrijwel hele dag wat moe. Angstoornis is natuurlijk niet gelijk weg. Daar moet je grotendeels ook zelf aan werken. Alleen het dempt snachts wel het piekeren. Oxazepam en lorazepam heb ik in het verleden ook wel gebruikt. En je kan het eigenlijk wel een beetje vergelijken, althans dat is hoe ik het ervaar. Iedereen ervaart het natuurlijk anders!

24-02-2022 | Man | 16
quetiapine (12,5)
Onrust
ik sliep heel slecht en had stress , ik had veel nachtmerries waar ik van wakkerschrok en niet meer door kon slapen door dit medicijn krijg ik geen nachtmerries meer en wordt ik heel ontspannen wakker , echt een lifesafer !!

02-10-2021 | Vrouw | 31
Onrust
Gekregen voor slaapproblemen, 50mg hielp perfect, maar overdag veel moe en veel honger, afgebouwd na 2 jaar 25mg hier sliep ik ook prima op, en voelde me meer alert overdag nu ben ik gestopt slaap nu van 23.00 tot 04.00 hopelijk komt hier nog wat verbetering in anders start ik misschien weer met Quetiapine 12, 5mg.

28-09-2021 | Vrouw | 36
Onrust
Jaren slecht slapen en veel hoofdpijn Nu elke nacht 5 mg en slaap heerlijk. Neem ik het een nacht niet in dan meteen vijf x wakker

19-07-2021 | Vrouw | 43
quetiapine (12.5mg)
Onrust
Heb dit middel ongeveer een half jaar gebruikt voor het slapen. Werkt super. Sliep door overgang en burnout heel slecht. Ben heel tevreden over dit medicijn. Inmiddels sinds enkele weken gestopt en geen ontwenning. Als het nodig is zou ik het zo weer gebruiken. Jammer genoeg worden er alleen maar negatieve dingen over verteld dus wou mijn positieve ervaring ook laten weten[lees meer...].

25-06-2021 | Vrouw | 61
quetiapine (12,5)
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

09-06-2021 | Man | 30
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^

31-03-2021 | Vrouw | 36
Onrust
Nou, ik ga gelijk hiermee stoppen. Ik ben gewoon wie ik ben, en geloof niet meer in al die rare medicatie. Ik kan wat drukker zijn, is conformistisch niet altijd gewenst en ik kan ook stemmingswisselingen hebben, rapid cycling. En de context waarin ik geboren ben is, 3 weken voor het overlijden van mijn vader. En met alle bijkomende problematiek van de lege beker. Zo [lees meer...]noem ik het, dus gewoon gevoelig voor pijn van anderen, en onbekende tegenstanders. En ik kan stemmingen gewoon zeer goed aanvoelen. Tja, en weetje je moet gewoon leren, dat jij alleen niet verantwoordelijk ben voor de hele wereld. En ook die onzin van artsen niet geloven. Die verdienen aan bijv. Aan mijn pijn! Ik kan piekeren, maar met qeutiapine, ben ik dus een soort van zombie. Ik heb normaal heel veel fantasie voor het schrijven van de beste Novels. Nou, dan maar wat angsten zo nu en dan. Kan beter een joint roken, zo nu en dan.. en het ging een keer een tijdje niet goed met mij maar dat had met de contekst te maken. Niet alleen met mij. Maar ik hoef niet 18 uur per dag te slapen en te dromen. Het onderbewuste, helemaal levendig mee te maken. Want normaal heb ik dat helemaal niet zo sterk. Zonder pille. Lijkt wel alsof heel mijn hoofd onder watte zit!

24-03-2021 | Vrouw | 19
Onrust
Hoi ! Ik gebruik quetapine 25 mg. Ik moet 3 op een dag slikken. Ik word er niet perse kalmerend van maar meer heel erg moe. Pas ook op als je het gebruikt want je gaat hele erge gewicht toename tegenmoet door de heftige hongergevoelena die aan blijven houden!

28-06-2020 | Vrouw | 48
quetiapine (50mg)
Onrust
Door overprikkeld zijn begin van de nacht piekeren,onrust. Om te slapen gebruik ik zopicolon 15mg, quetiapine 50mg kortwerkent, lorazepam 5mg. 22.30 naar bed sliep denk ik rond 23u. 3.30u alweer wakker. Nam da 2.5mg lorazepam. En was 6 u wakker en het piekeren begon weer. Sinds 3 dagen langwerkende quetiapine retard 50mg. Resultaat zelfde als kortwerkent. Ik denk zelf gebr[lees meer...]uik al maanden kortwerkunde quetiapine naar langwerkende dus zou nu beter moeten slapen met langwerkend.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum