Ervaringen met Risperdal

09-07-2016 | Vrouw | 19
risperidon (4mg)

29-07-2015 | Vrouw | 19
Psychose
Slik dit nu ongeveer 2 maanden. Ben er erg blij mee, mijn angst Is een stuk minder en ik word niet meer zo boos dat alles kapot moet. Psychotische klachten zijn een stuk minder. Er ging een wereld voor me open. Eerste 3 dagen ontzettend ziek geweest, hele erge migraine (voorheen nooit gehad) en bij elke stap voelde ik mijn maag omkeren. Na 3 dagen over en nu Is de enige b[lees meer...]ijwerking dat ik minimaal 14 uur slaap nodig heb op een dag.

25-04-2014 | Vrouw | 19
risperidon (0,5mg)
Sinds gebruik van risperdal ben ik apatisch. Geen motivatie en levenslust meer, zelfs niet na de afbouw. Ook geen empathie meer. Kan niet meer lachen of huilen, helemaal niet. Kan alleen paniek voelen omdat ik besef dat ik voor de rest niks meer voel. Kortom, ken mezelf niet meer. Dokters geloven me niet. Ook van andere vrouwelijke gebruikers gehoord van hormonale probleme[lees meer...]n en apathie en dergelijke meer. Ik raad iedereen ten zeerste af dit product te nemen. Danku.

23-11-2020 | Vrouw | 20
risperidon (1mg/ml)
Angst

04-03-2018 | Vrouw | 20
Autisme
vanwege autisme en dat ik meer rust in mijn leven nodig had. zodat ik minder ging piekeren. heeft het me erg geholpen het haalden echt de scherpe randjes overal van af. ben er ook maar 1 kg van bijgekomen. ik slikte eerst 1 mg nu nog maar 0,5

05-04-2016 | Man | 20
risperidon (3mg)
Psychose
Heb al enkele jaren last van derealisatie door enkele psychoses, dus ik ging naar een psychiater. Deze stelde direct vast dat ik dus werkelijk derealisatie had en schreef me dit middel voor. Hij zei dat ik na enkele dagen reeds beterschap ging voelen en dat ik er snel door kon genezen... niet dus. Heb dit medicijn een week gepakt en voelde me de eerste dagen goed (placebo)[lees meer...]. Ik merkte direct enorm irriterende bijwerkingen; ik voelde me elke second zo slap als maar kan en ik had werkelijk niets van sperma bij ejaculatie (enorm beangstigend). Na enkele dagen begon het dus enorm te werken, maar ik voelde me er veel slechter van.. Mijn derealisatie werd extreem erger tijdens de dagen dat ik dit gebruikte en ik heb zelfs enkele (!) angstaanvallen gehad op deze enkele dagen dat ik het nam... Als iemand dit leest die het middel krijgt voor derealisatie en hetzelfde voelt na enkele dagen; stop er direct mee en vertel het aan je dokter. Ik ben er nu enkele dagen mee gestopt en alle bijwerkingen zijn, godzijdank, verdwenen. Ik voel me weer als ervoor, wat niet helemaal perfect is, en de angst is weer drastisch verminderd. Ik had zelfs een redelijk lage dosis gekregen om bijwerkingen te verminderen, maar uiteindelijk vond ik dit een enorm slecht medicijn.

06-09-2012 | Vrouw | 20
Psychische klachten
Ik slikte deze medicatie tegen psychoses en de voorkoming hiervan. Ben op een lage dosis begonnen met het idee om op te bouwen. Heb al zveel geprobeerd maar niks sloeg aan, deze ook niet helaas. Kreeg er wel verschrikkelijke spierpijn in mijn rug en benen van. Dat was echt niet te harden. Ben daarom nu gestopt.

28-03-2012 | Man | 20
PDD-NOS
Ik neem risperdal al 5 bijna 6 jaar in eerst in 0,5mg toen 1 mg toen 2 en vervolgens 4 mg. De psychose van me stemmen is nu wel weg maar ben ernstig duf Daarbij heb ik lexapro die mij nog duffer maakt. Een zeer nadelig effect. Eerst stond ik makkelijk om 9 uur op nu lig meestal tot uurtje of 4 in bed.

31-05-2018 | Vrouw | 21
ADHD
Ik ben gediagnostiseerd met een gegeneraliseerde angststoornis en ADHD. Ik gebruik sinds anderhalve maand dit medicijn, ik slik 0,5 mg, in de ochtend en de avond In het begin was ik vrijwel stoned en merkte een soort high wat niet hinderlijk was want het maakte mij rustiger, mijn opvliegerheid en irritatie gevoel leek afgenomen te zijn. Nu anderhalve maand verder heb i[lees meer...]k soms destructieve gedachtes en ook soms bepaalde dwanghandelingen. Ook meer last van angst en sneller paniek. Ook het gevoel dat ik dikker ben geworden. En val soms overdag bijna in slaap. Ik vraag me nu af of ik een bepaald soort terugval in mijn angststoornis heb of dat dit komt door de medicatie, ook vraag ik me af of ik hiermee moet stoppen en overgaan op andere medicatie of dat ik minder of juist een hogere dosis moet.

01-10-2014 | Vrouw | 21
Autisme
Ik slik nu ongeveer al een half jaar Risperidon 05,mg 2x daags 1 tab, vanwege Autisme. Ik ben in een half jaar tijd ruim 10 kilo aangekomen en mijn darmen zitten vaak verstopt en moet dan aan de laxeermiddelen. Het medicijn werkt goed en was ook erg tevreden maar omdat ik ruim 10 kilo ben aangekomen heb ik besloten om te stoppen en het weer op eigen kracht te gaan probere[lees meer...]n.

02-08-2014 | Vrouw | 21
Psychose
Ik slik sinds eind 2013 Risperidon en ik merk dat ik er enorm dik van word en dat mijn levenslust een stuk minder is. Ik had last van een psychose waardoor ik een tijd opgenomen ben geweest en toen is mij dit middel voorgeschreven. Ik weet dat ik het nodig heb om een helder hoofd zonder angsten te houden, maar ik vind het vervelend dat mijn initiatief weg is en dat ik nu w[lees meer...]einig dingen uit mezelf onderneem en dat ik zowat niks meer doe. Ik zie het niet en het lukt me niet om er overheen te stappen. Verder ben ik enorm dik geworden van dit middel. Ik was zowieso al geen slanke dame maar met dit middel op is het al helemaal erg. Ik heb geen idee wanneer ik er weer van af mag maar voorlopig zit ik er helaas nog wel aan vast.

07-08-2018 | Vrouw | 22
risperidon (2mg)
Psychische klachten
Ik gebruikte dit middel tegen hallucinaties, psychoses etc. Hierdoor kon ik een stuk beter slapen en het werkte naar mijn idee ook echt tegen de angsten etc. Echter sliep ik ineens véél meer, was bijna altijd moe, altijd sloom en nóóit energiek meer. Ik voelde me niet meer mezelf, erg weinig emoties. Ook ben ik enorm aangekomen en kreeg ik ineens een erge vorm van[lees meer...] acné. Ben na iets meer dan een halfjaar gestopt met de medicatie. Pas na 1 heel jaar was de acné weer volkomen weg. Heb nu echter nog wel littekens ervan. 3 maanden na gestopt te zijn werd mijn huid zichtbaar beter. De eerste maand na het stoppen werder mijn psychotische klachten echter erger dan voor ik begon aan de medicijnen. Maar daarna ging het langzaam terug naar normaal. De gewichtstoename heb ik nog steeds erg moeite mee. Ik was altijd dun, nu schommelt mijn gewicht steeds tussen de 51 en de 46. Gelukkig geen 53 kilo meer. Dat klinkt misschien heel weinig, maar het is een enorm duidelijk en zichtbaar verschil met 46 kilo. Tijdens het gebruik van deze medicijnen kreeg ik het idee dat mijn lichaam opnieuw door de puberteit ging, maar nu véél heftiger. Er veranderde van alles aan mijn lichaam, in slechte zin. Ook werd mijn menstruatie ineens erg verstoord, soms 3 maanden niks, dan bijvoorbeeld ineens 2 weken lang. Ik gebruikte geen enkele vorm van anticonceptie. Dus daar kon het niet aan liggen.

08-10-2012 | Man | 22
Stress
Gezien ik de laatste jaren ontzettend veel heb meegemaakt was ik bijna overspannen geraakt. Het begon eerst met slaap problemen en veel stress (angstig voor bepaalde situaties) waar ik eerste instantie Serequel kreeg,. Ik begon met 2x 25mg tot 2x 200mg, ik kon prima slapen en vaak lag ik dan ook 12 uur te slapen door deze medicijnen. Echter hielp dit niet voor de stress en[lees meer...] angstmomenten waarbij ik zo snel mogelijk van deze medicijn wou afkicken. Ik ben gestopt op de "cold turkey" manier in tegenstelling tot de advies van de Psychiater. Hierna heb ik Risperdal gekregen in de hoop om eindelijk is van die vreselijke stress en angstmomenten af te komen maar na paar dagen begon ik te merken dat dit averechts werkte. Ik werd ontzettend onrustig van deze medicijn, mijn benen hadden steeds gevoel dat het moest bewegen wat vooral vervelend was al ik wou gaan slapen. Ik merkte compleet niks van de "positieve" werkingen van Risperdal. Zodra ik weer even stopte met slikken ging het slapen weer prima en was ik niet onrustig, begon ik weer dan kreeg ik weer last van deze problemen. Ik heb besloten om ze ook niet meer te slikken en ga dus weer vragen om nieuwe medicijnen in de hoop dat ik is keertje de goede krijg.

30-09-2012 | Man | 22
Psychose
Wilde graag weten of er iemand ervaringen heeft met energiedrankjes bv RedBull in combinatie met Risperdal 2 mg 1x dgs.

20-03-2012 | Vrouw | 22
risperidon
Ik heb dit een tijdje geslikt ivm met depressie. Daarnaast heb ik Asperger Syndroom, ADD, Chronische Vermoeidheid en een sociaal fobie. Ik begon met de laagste docering, 0,5mg. Ik merkte pas dat het iets deed toen ik het een paar keer vergeten was in te nemen, Ik vind het veel weg hebben van Concerta/Ritalin; ik werd er namelijk rustiger van in mijn hoofd, waardoor ik makk[lees meer...]er uit mijn woorden kwam etc. Maar qua depressieve klachten geen verbetering. Ik heb toen een hogere dosis geprobeerd, 1mg. Eerst werd ik daar heeel slapering van, dat bleef, al werd het gelukkig wel ietsje minder. Andere bijwerkingen waren heeel duizelig en veel hoofdpijn. Ook was ik eigenlijk nog net zo depressief als voordat ik aan die medicijnen begon. Dat was ook de reden waarom ik er mee gestopt ben en nu over ben gegaan op Efoxor.

22-10-2020 | Vrouw | 23
Autisme
Toen ik 11(!) jaar was heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van mijn psychiater. Dit omdat ik een vorm van autisme heb, heel boos kon worden, slecht prikkels kon verdragen, angst had en soms dwanggedachtes. Ik slik het nu 12 jaar . 2x per dag 0,5 mg en sinds deze week aan het afbouwen tot uiteindelijk 0. Ik slik het samen met 25MG sertaline per dag. Het medicijn h[lees meer...]eeft me veel geholpen. Ik heb mijn middelbare school af kunnen ronden, mijn HBO kunnen halen, ik woon op mezelf met mijn vriend en ik heb een fulltime baan. Mede omdat mijn situatie nu stabiel is en met in de (nabije) toekomst een kinderwens ga ik in overleg met de HA afbouwen. Tevens wil ik heeeeel graag leven zonder medicatie. Zeker omdat ik al zo jong begonnen ben. BIJWERKINGEN: Toen ik echt jong was en net begon had ik nergens last van, het medicijn deed snel zijn werk en sneed de scherpe randjes af van de dingen die ik moeilijk vond. Vanaf de puberteit kreeg ik last, snelle borstvorming , melk uit de borsten, verdikte klieren in de borsten. Vroeger had ik heel dik lang haar, dit is nu op mijn 23 e wel de helft dunner geworden. Ook ben ik wel zo’n 20 kilo aangekomen, ik vind dat verschrikkelijk. Laatste tijd veel hoofdpijn. In 2014 had ik algemeen bloedonderzoek en daaruit bleek dat ik een vertraagde schildklier werking had. Of dit in relatie staat tot de medicatie kon niet gezegd worden. Daarna aantal keer gecheckt en extra vitamines geslikt en toen was het weer goed. Daarna niet meer onderzocht. Nu met afbouwen ben ik benieuwd of ik last krijg van ontwenningsverschijnselen. Het is 2 jaar geleden al met 0,5 per dag minder geworden. Ik blijf onder controle van de huisarts. Kan niet wachten totdat ik volledig medicijnvrij ben, maar het heeft mij in mijn jeugd dus zeker geholpen.