Ervaringen met Risperdal

Hypomanie (1 mening)

10-09-2016 | Man | 39

27-06-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Risperdal vanaf 1997 in de sterkte 4 mg. Ik heb er mijn HTS avond studie mee gehaald. Vanaf oktober 2008 gebruik ik er een stabilisator bij Depakine 1300mg. Dit werkt voor mij erg goed. Van 1997 tot 2008 had ik geen leven, ik bleef maar last houden van bepaalde herinneringen uit het verleden. Met de Depakine is het gestopt en kan ik dingen achter me laten

21-03-2013 | Vrouw | 39

11-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Ik gebruik risperdal nog niet zo lang, maar daarvoor gebruikte ik sisordinol en ik ben dlij dat ik daar vanaf ben

19-03-2012 | Vrouw | 39
Psychose
Ik gebruik dit middel inmiddels al 2 jaar en heb sindsdien geen psychotische klachten meer gehad,In het begin van gebruik last van wazig zien,en verstopping,maar dat word met de tijd beter,al met al een prima middel

05-11-2019 | Vrouw | 40
risperidon (6mg)
Psychose
Ik gebruik dit medicijn al 20 jaar lang. Ik heb er goede ervaring mee. Ik heb er mijn HBO mee gedaan en een relatie met mijn huidige vriend mee onderhouden. Ook kon ik er vrijwilligerswerk bij doen en zelfstandig wonen. Ik heb een heftige psychose ineens gekregen omdat ik dacht dat ik kon minderen van 2 mg naar 0. Nu ben ik opgenomen en krijg ik smelttabletten van 6 mg. Ik[lees meer...] krijg er ook nog depakine bij maar dat heb ik ook altijd al gekregen. Het gaat goed. Mijn problemen worden voor mij opgelost en mijn vriendschappen hier worden beter. Ik wordt tot het uiterste op de proef gesteld of ik met hulp om kan gaan, want dat is voor mij altijd en nog steeds een issue omdat ik de beste hulp wil die er is. Ik zie mijn broer elke zondag en mijn vriend komt langs. Er is structuur en dagplanning. Ik doe mee aan activiteiten en gesprekken. Ik zoek alleen nog betekenisvolle relaties erbij want mensen kunnen hier niet echt hun ding doen

30-12-2012 | Man | 40
Psychose
Sinds ik risperdal gebruik vloek ik niet meer kluidruchtig, noch politiek, noch religieus. en loop ik zelfs te fluiten en te zinger.

19-11-2012 | Man | 40
Psychose
Voor ik risperdal gebruikte was ik erg rebels. Nu heb ik een andere wereldvisie, maar ik weet niet welk wereldbeeld de juiste is

19-02-2018 | Vrouw | 42
risperidon (0,5mg)
Chronische depressie
Ik neem het middel nog maar een week, maar ik had vanmorgen een gesprek met mijn man en hij zei dat er iets veranderd is, sinds ik dat neem. Ik reageer voor het minste heel overdreven, op het randje van agressief. Ik ween voor alles. Ik voel mij algemeen veel slechter! Ik belde naar de psychiater die me Risperdal voorgeschreven heeft, maar ik moet morgen terugbellen, want [lees meer...]in het ziekenhuis sta ik niet in de computer (deuh!!). Helemaal niet tevreden dus over het medicijn!

17-11-2019 | Man | 44
risperidon (25mg)
Psychose
Deze mevrouw weet waar ze het over heeft!! Sterke borst groei en niemand weet hier over bijvoorbaat iets te melden! Ooit artikel gelezen over probleem in Amerika alleen daar werd kosteloos probleem vergoed! Zou hier ook zeker ook zo moeten zijn!!

05-06-2015 | Man | 45
risperidon (2mg)
Ik heb depressies. Sliep al jaren slecht. Veel dwangneurotische gedachten. Van risperdal ging ik opeens goed slapen. Viel meteen als een blok in slaap met 2 mg (in de ochtend en in de avond 1 mg) Bijwerkingen: aanvankelijk obstipatie ( ging na een maand weer over), gebrek aan interesse in seks, gewichtstoename. Conditie kachelde stevig achteruit met Risperdal. Ook duizelig[lees meer...]heid met snel opstaan. Doet verder niet veel voor me. Ga er wellicht weer mee stoppen. Gebruik ernaast Efexor voor de depressieve klachten.

23-04-2018 | Man | 46
Psychose
Gebruik dit middel al meer dan 14 jaar zonder al te veel problemen.Ik gebruik 1 mg dit is net genoeg om nog te kunnen werken maar eigenlijk is het te weinig.Maar wanneer ik meer dan 1 mg neem kan ik niet meer werken. Ik werk 20 uur pw dat is wat ik aankan. Nu na 14 jr kan ik niet goed meer plassen. Krijg geen signaal dat ik moet gaan plassen liep 2 dgn rond zonder te pl[lees meer...]assen.Gister medicijn niet ingenomen en dat heeft effect ik kan weer plassen.

31-10-2019 | Vrouw | 47
risperidon (1mg)
Ik ben er enorm van aangekomen 13 kilo binnen jaar iig en volge s mij zelfs binnen half jaar heb ook abilify geprobeerd maar ook dasr kwam ik van aan...ik vind dit zo erg dat ik erover denk om toch maar te stoplen wamt nu heb ik ineens geen goed zelfbeeld meer en is mijn emergie ver te zoeken ikga ook niet graag de deur meer uit...eigenlijk vi d ik dat er meer nare bijwerk[lees meer...]ingen zijn dan de reden wasrvoor ik t gebruik..tegen psychoses en tegen onrust en paniekaanvallen in mn hoofd...

28-01-2018 | Man | 47
Psychose
Tegen de psychose is het goed maar volgens de arts is het bedoeld om niet langer dan 5 jaar te gebruiken. Ik heb het langer dan 5 jaar gebruikt maar kreeg zoveel klachten niet normaal hiervoor slikte ik orap. Daar had ik niet de extreme bijwerkingen bij maar helaas werkte orap niet meer bij mij.

07-10-2015 | Vrouw | 47
risperidon (3mg)
Schizofrenie
Risperdal vind ik de grootste rotzooi onder de zon. Ik werd er precies een zombie van die niet meer helder denken kon en nergens geen reactie meer op gaf. Bah! 3 jaar lang mijn leven verpest.

30-12-2011 | Man | 47
Psychose
Sinds 2 maanden spuit ik risperdal consta na een half jaar risperdal geslikt te hebben, het helpt goed tegen de stemmen, maar ik heb wel dagen van zware vermoeidheid die zich afwisselen met goede dagen, de arts zegt hier niets aan te kunnen doen, alleen accepteren dat ik na een hele goede dag een paar slechte dagen kan hebben Ik zal het moeten accepteren, want andere medi[lees meer...]catie helpt minder goed tegen de stemmen en hebben veel vervelendere bijwerkingen.