Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

19-03-2012 | Vrouw | 39
Psychose
Ik gebruik dit middel inmiddels al 2 jaar en heb sindsdien geen psychotische klachten meer gehad,In het begin van gebruik last van wazig zien,en verstopping,maar dat word met de tijd beter,al met al een prima middel

08-11-2011 | Man | 10
Mcdd en pdd-nos
bij dit medicijn had mijn zoontje veel last van eetbuien waardoor hij in korte tijd 8 kilo aan kwam.dit was niet acceptabel omdat hij ook al met een hartafwijking kampt en dus niet te zwaar mag worden.we zijn toen in overleg over gestapt naar abifly.

12-11-2019 | Vrouw | 49
risperidon (1mg)
Schizofrenie
ik ben in 2013 met ridderzaal 1mg gestart zag en hoorde dingen die er niet waren sinds risperdal is dat allemaal weg ik ben niet aangekomen nog geen kilo het werkt voor mij primaire geen spoken meer

30-12-2018 | Man | 23
ADHD
Bij mij loopt de druk gauw op waardoor ik steeds een tikkende tijdbom leek. Snel agressief en prikkelbaar en een kort lontje en ongeduldig. Door de Risperdal is dit minder geworden en zijn de scherpe randjes eraf.

30-12-2018 | Man | 38
Autisme
Via de specialist Risperdal voorgeschreven voor mijn Autisme. Tot nu toe bevalt het aardig, het helpt mij om beter de dag door te komen. Slapen gaat ook veel beter en kan de prikkels beter verwerken. Geen bijwerkingen verder.

28-12-2018 | Man | 28
Syndroom van Asperger
Wegens Asperger (ASS) krijg ik Risperdal 4 mg voorgeschreven. Het medicijn dempt bij mij de prikkelgevoeligheid en het werkt goed.

23-12-2018 | Man | 31
risperidon (2mg)
Syndroom van Asperger
Wegens mijn Autisme en ADHD, Depressie + PTSS krijg ik een overschot aan prikkels binnen. Ook heb ik veel betrekkings en dwang gedachten en daarbij ook nachtmerries, angst en paniekaanvallen. Sinds kort gestart met de Risperdal 2 Mg. Daarnaast gebruik ik nog een antidepressivum Bupropion. Werkt samen prima naar behoren, de enige bijwerkingen die ik ervaar is lichte duizeli[lees meer...]gheid bij het opstaan. Verder heb ik gelukkig geen last van andere bijkomende bijwerkingen.

13-02-2017 | Vrouw | 31
risperidon (1mg)
Autisme
Ik gebruik dit medicijn voor mijn autisme, voor meer overzicht, minder stress en het leven aankunnen. (Ik werk overigens niet). De bijwerking is meer eetlust en aankomen. Daarnaast nog kleine ongemakken die met medicatie zijn op te lossen (maagzuur, verstopping). Ik ben nu zover dat ik de bijwerkingen ben gaan accepteren. Ik kan absoluut niet zonder de risperdal, daar ben [lees meer...]ik gaandeweg achter gekomen. Ik loop nu bij diëtist en dat helpt enorm om niet verder aan te komen. Verder heb ik geaccepteerd dat ik niet slank zal zijn. Dit hoort voor mij nu eenmaal bij de handicap. Het accepteren heeft enorm veel rust gegeven. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Maar het kan wel!

17-11-2016 | Man | 19
risperidon (1,5mg)
Angst
Ik slik hef voor angst en randpshygotische gedachtes. Het helpt mij goed maar nog niet goed genoeg. Ik ga waarschijnlijk overstappen op een ander medicijn want je komt er van aan. Hiermee bedoel ik dat je heel veel trek hebt in eten de heledag door.

19-04-2016 | Vrouw | 30
risperidon (0,5mg)
Autisme
Bijwerkingen: verstopping (gebruik ik movicolon voor die ik neem met bubbelwater en citroen), in het begin droge mond maar dat is weggetrokken, gewichtstoename (houd ik onder controle met sporten en calorieën bijhouden met de app Fatsecret. tevens eet ik suikervrij, na een tijdje suikervrij gaat groente en fruit super lekker smaken). Met de risperdal heb ik meer overzicht,[lees meer...] en minder onrust, angst en vervelende gedachten.

20-09-2014 | Man | 35
Autisme
Één van de kenmerken van mijn autisme is dat ik nogal veel last heb van prikkels. Ik ervaar dat sterk. Om deze prikkelgevoeligheid wat te onderdrukken slik ik sinds een jaar of 8 Risperdal 3 mg. Dit gaat heel goed, de behandeling is heel succesvol; er hoeft van mij niets te veranderen voorlopig. Ik slik de tabletten - in overleg met mijn toenmalig behandelend psychiater - [lees meer...]in de avond, in plaats van de ochtend, omdat ik heel mijn leven al al mijn medicijnen 's avonds heb ingenomen en dit zo voor mij makkelijk was te onthouden. Ik merk dat mijn dag en nacht-ritme wat is opgeschoven de afgelopen jaren. 10 jaar geleden ging ik om 23 à 0 uur naar bed en had ik 's ochtends matig tot weinig moeite met opstaan. Gedurende de tijd dat ik Risperdal heb geslikt is mijn ritme wat verlegd. Ik lig er, zeker de laatste 4 jaar, meestal niet voor 1 à 2 uur in - positieve uitzonderingen daargelaten - omdat mijn lichaam geen natuurlijk "seintje" geeft dat het tijd is om te gaan slapen. Ik blijf lang hangen voor tv en pc. Ik neem de medicijnen eigenlijk altijd in kort voor het slapen gaan. Het lukt meestal wel om gelijk in te slapen en ik slaap wel altijd goed door, alleen (veel) te kort - gemiddeld 4-6 uur per nacht - want op doordeweekse dagen, wanneer ik om 6.45 op moet eigenlijk, heb ik vanzelfsprekend grote opstartproblemen. Het lukt wel, en ik ben meestal op tijd bij afspraken en werk, maar het is pas een uur of 9 à 10 als ik me goed opgestart voel. In het weekend slaap ik soms extreem lang uit, tot 13-14 uur 's middags, om deze problemen te ondervangen. Ik gebruik naast Risperdal ook elke dag 20 mg Paroxetine die ik tegelijk met de Risperdal inneem. Deze twee medicijnen staan er bekend om elkaars werking (negatief) te beïnvloeden. Veel bijwerkingen gaan gelukkig aan mijn deur voorbij, maar ik voel me met name 's ochtends vroeg vermoeid. Ik zou eens willen weten of ik mijn dag-nachtritme positief zou kunnen beïnvloeden door mijn medicijnen niet 's avonds, maar zoals de bijsluiter voorschrijft 's ochtends in te nemen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

28-08-2012 | Man | 27
Psychose
Slik nu 2mg Risperidon omdat ik ondanks Abilify (30mg, het maximale) doorbraak verschijnselen had van psychotische en manische klachten. Slik het nu 3 dagen. Werd alleen de eerste ochtend erg duf. Verder (nog) geen bijwerkingen! Dit middel geeft me echt de rust die ik nodig heb!! Heb eerder Seroquel geslikt zonder resultaat. En Abilify slikte ik al jaren op het maximu[lees meer...]m, wat uiteindelijk eigenlijk al een half jaar niet meer optimaal werkte... Nu dus 2mg Risperdal en dat lijkt de juiste keus!!

14-08-2012 | Man | 51
Schizofrenie
Ik lijd nu 33 jaar aan dit ziektebeeld. Een aanvankelijke psychose werd succesvol behandeld met Sordinol 3x5 mg, later Cisordinol 10 mg. Ben vanaf 1982 stabiel geweest. In 2000 is er een lichte dosering Risperdal toegevoegd. Hierdoor voelde het ziektebeeld veel beter aan. Ik ben sindsdien altijd stabiel gebleven en ben symptoomvrij. Ik heb totnutoe best een fijn leven. Ik [lees meer...]werk dit jaar alweer 25 jaar. De medicijnen hebben daaraan een positieve bijdrage geleverd.

14-08-2012 | Man | 51

16-06-2012 | Vrouw | 51
risperidon
Ze wordt er een beetje suf van, maar haar hoofd krijgt meer rust

24-12-2011 | Man | 35
Psychose
ik neem 1 mg risperdal en slik er ook 2,5 zyprexa bij zat eerst op 5 mg zyprexa daar werd ik moe van risperdal maakt je helderde in je hoofd en minder moe.vandaar deze combie ik ga zyprexa nog verder afbouwen in de toekomst ,ik wilde geen 3mg risperdal dan is je sex leven een drama. 3mg staat gelijk aan 5 mg zyprexa. ik voel me nu minder moe mijn sex leven is goed juiste c[lees meer...]ombi hopelijk zit ik over 3 maanden op 1mg risperdal geen zyprexa meer waar je moe van wordt.