Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

12-12-2012 | Man | 25
risperidon
Hallo iedereen, ik heb ernstige angsten en depressie gehad, het was zo ernstigs dat ik zelfs een pychose heb gekregen waarbij ik wanen had en hallucinaties zag. Ik heb telkens aan zelfmoord gedacht en ben na 2,5 maanden opgenomen geweest. Ik werkte niet mee met de behandeling en was te koppig. Ik was ervan overtuigd dat ik ect (electroconvulsietherapie) moest krijgen. [lees meer...]Medicijn heeft mijn hoofd rustiger gekregen (nog lang niet het gewenste), waarbij ik nog concentratieproblemen hebt.

02-12-2012 | Man | 48
Angst
ik ben pas begone met rispedal ik kan nog niet veel zeggen over de bij werkingen en of het helpt. gr anton

19-11-2012 | Man | 40
Psychose
Voor ik risperdal gebruikte was ik erg rebels. Nu heb ik een andere wereldvisie, maar ik weet niet welk wereldbeeld de juiste is

11-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Ik gebruik risperdal nog niet zo lang, maar daarvoor gebruikte ik sisordinol en ik ben dlij dat ik daar vanaf ben

09-10-2012 | Man | 27
Bipolaire stoornis
Slik sinds september 4 mg Risperdal tegen psychoses en manie. Na 2 jaar 30mg Abilify kreeg ik toch last van doorbraak-verschijnselen, zoals dat heet. Maar Risperdal geeft als bijwerking dat het prolactine in je bloed verhoogt wordt. Mijn gehalte was ver boven de normale waarden. Daarom slik ik er nu weer 10mg Abilify naast. En die combi bevalt goed!

08-10-2012 | Man | 22
Stress
Gezien ik de laatste jaren ontzettend veel heb meegemaakt was ik bijna overspannen geraakt. Het begon eerst met slaap problemen en veel stress (angstig voor bepaalde situaties) waar ik eerste instantie Serequel kreeg,. Ik begon met 2x 25mg tot 2x 200mg, ik kon prima slapen en vaak lag ik dan ook 12 uur te slapen door deze medicijnen. Echter hielp dit niet voor de stress en[lees meer...] angstmomenten waarbij ik zo snel mogelijk van deze medicijn wou afkicken. Ik ben gestopt op de "cold turkey" manier in tegenstelling tot de advies van de Psychiater. Hierna heb ik Risperdal gekregen in de hoop om eindelijk is van die vreselijke stress en angstmomenten af te komen maar na paar dagen begon ik te merken dat dit averechts werkte. Ik werd ontzettend onrustig van deze medicijn, mijn benen hadden steeds gevoel dat het moest bewegen wat vooral vervelend was al ik wou gaan slapen. Ik merkte compleet niks van de "positieve" werkingen van Risperdal. Zodra ik weer even stopte met slikken ging het slapen weer prima en was ik niet onrustig, begon ik weer dan kreeg ik weer last van deze problemen. Ik heb besloten om ze ook niet meer te slikken en ga dus weer vragen om nieuwe medicijnen in de hoop dat ik is keertje de goede krijg.

30-09-2012 | Man | 22
Psychose
Wilde graag weten of er iemand ervaringen heeft met energiedrankjes bv RedBull in combinatie met Risperdal 2 mg 1x dgs.

13-09-2012 | Man | 16
Spierpijn
Ik gebruik dit medicijn omdat het moet van de dokter maar ze gelooft niet dat het door de Risperdal komt, maar toch wel elke keer als ik het in neem, dan over een paar uurtjes krijg ik erge spierpijn in mijn beide benen.

28-08-2012 | Man | 27
Psychose
Slik nu 2mg Risperidon omdat ik ondanks Abilify (30mg, het maximale) doorbraak verschijnselen had van psychotische en manische klachten. Slik het nu 3 dagen. Werd alleen de eerste ochtend erg duf. Verder (nog) geen bijwerkingen! Dit middel geeft me echt de rust die ik nodig heb!! Heb eerder Seroquel geslikt zonder resultaat. En Abilify slikte ik al jaren op het maximu[lees meer...]m, wat uiteindelijk eigenlijk al een half jaar niet meer optimaal werkte... Nu dus 2mg Risperdal en dat lijkt de juiste keus!!

14-08-2012 | Man | 51
Schizofrenie
Ik lijd nu 33 jaar aan dit ziektebeeld. Een aanvankelijke psychose werd succesvol behandeld met Sordinol 3x5 mg, later Cisordinol 10 mg. Ben vanaf 1982 stabiel geweest. In 2000 is er een lichte dosering Risperdal toegevoegd. Hierdoor voelde het ziektebeeld veel beter aan. Ik ben sindsdien altijd stabiel gebleven en ben symptoomvrij. Ik heb totnutoe best een fijn leven. Ik [lees meer...]werk dit jaar alweer 25 jaar. De medicijnen hebben daaraan een positieve bijdrage geleverd.

14-08-2012 | Man | 51

28-03-2012 | Man | 20
PDD-NOS
Ik neem risperdal al 5 bijna 6 jaar in eerst in 0,5mg toen 1 mg toen 2 en vervolgens 4 mg. De psychose van me stemmen is nu wel weg maar ben ernstig duf Daarbij heb ik lexapro die mij nog duffer maakt. Een zeer nadelig effect. Eerst stond ik makkelijk om 9 uur op nu lig meestal tot uurtje of 4 in bed.

20-03-2012 | Man | 15
risperidon
Ik ben nu 15 en slik het al zowat mijn halve leven. Ik heb het gekregen omdat ik Gilles de la Tourette heb. Dat is een tic-stoornis en de Risperdal die ik sinds 3 jaar als pil krijg werkt goed tegen je tic's, heb er maar een paar over. Alleen de bijwerkingen zijn best heftig in het begin, ik sliep maar 3/4 uur per nacht en toen kon ik niet meer slapen. Overdag ben je suf e[lees meer...]n heb je vaak hoofdpijn. Na een jaar is het bij mij weggegaan en soms heb je last van sufheid voor een paar dagen of wat slapeloosheid. Maar de bijwerkingen zijn voor mij niet zo erg als dat wanneer ik geen pillen zou slikken want dan zou ik constant tic's hebben wat ik nu niet meer heb. Ik ben er wel tevreden over, de pillen zijn heel handig omdat ik vroeger een drankje had wat je met een soort pipet in je mond moest spuiten wat dus heel bitter smaakte. Ik zie geen verschil van werking tussen die twee en van het drankje houd je meestal 1/3 van het flesje over omdat het maar 3 maanden houdbaar is. Pillen als je die kan krijgen zijn veel handiger aangezien je niks verknoeid. Er zijn trouwens ook met breeklijntje verkrijgbaar als je ze moet splitsen.

30-12-2011 | Man | 47
Psychose
Sinds 2 maanden spuit ik risperdal consta na een half jaar risperdal geslikt te hebben, het helpt goed tegen de stemmen, maar ik heb wel dagen van zware vermoeidheid die zich afwisselen met goede dagen, de arts zegt hier niets aan te kunnen doen, alleen accepteren dat ik na een hele goede dag een paar slechte dagen kan hebben Ik zal het moeten accepteren, want andere medi[lees meer...]catie helpt minder goed tegen de stemmen en hebben veel vervelendere bijwerkingen.

24-12-2011 | Man | 35
Psychose
ik neem 1 mg risperdal en slik er ook 2,5 zyprexa bij zat eerst op 5 mg zyprexa daar werd ik moe van risperdal maakt je helderde in je hoofd en minder moe.vandaar deze combie ik ga zyprexa nog verder afbouwen in de toekomst ,ik wilde geen 3mg risperdal dan is je sex leven een drama. 3mg staat gelijk aan 5 mg zyprexa. ik voel me nu minder moe mijn sex leven is goed juiste c[lees meer...]ombi hopelijk zit ik over 3 maanden op 1mg risperdal geen zyprexa meer waar je moe van wordt.

08-11-2011 | Man | 10
Mcdd en pdd-nos
bij dit medicijn had mijn zoontje veel last van eetbuien waardoor hij in korte tijd 8 kilo aan kwam.dit was niet acceptabel omdat hij ook al met een hartafwijking kampt en dus niet te zwaar mag worden.we zijn toen in overleg over gestapt naar abifly.