Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

01-04-2017 | Man | 55
quetiapine (50mg)
Gebruik dit medicijn voor mijn angst en paniekstoornis. Gebruik 2 x daags 25mg. Het helpt mij goed, ik slaap er goed op maar blijf vaak nog een halve dag suf. Verder veel last van duizeligheid, wazig zien en een droge mond. Durf niet af te bouwen bang dat mijn angst weer in alle hevigheid terug komt.

20-03-2017 | Vrouw | 17
quetiapine (25mg)
Onze dochter (17 jr.) met autisme kreeg dit voorgeschreven voor angst en paniekgedachten voor het slapengaan. Het hielp behoorlijk goed, ook overdag was ze opgewekter en rustiger. Echter helaas moeten stoppen vanwege rusteloze benen ongeveer 1,5 uur na inname. Zo heftig dat het gewoon pijn deed. Helaas gaat het 2 weken na het stoppen met seroquel een stuk minder met haa[lees meer...]r, weer veel angst, paniek en labiel. Erg jammer dat ze moest stoppen, daar het blijkbaar meer deed als we vermoeden.

26-09-2023 | Vrouw | 55
quetiapine (400mg)
Ik heb zware angststoornis en paniekstoornis. Dit medicijnen helpt om minder angst te voelen en ook in gedachte minder worden ik ben wel tevreden over deze medicijnen.

18-09-2020 | Vrouw | 60
quetiapine (25mg)
De seroquel (25 mg) maakt me minder angstig en daardoor kan ik me gemakkelijker in nieuwe situaties gooien en kan ik gespannen situaties aan. Na 3 dagen van inname seroquel begon ik me rustiger te voelen (echt een wondermiddel). Want Xanax heeft maar een heel korstondige werking van een paar uur en daarna begint angst en paniek opnieuw. Seroquel maakt je rustig geduren[lees meer...]de gans de dag en je slaapt heel goed. Ik sliep wel 10 uur per nacht, maar dat deed echt deugd. Wel suf gedurende lang deel van de dag, maar dat nam ik er graag bij. Ben met afbouw van 25 mg begonnen tijdens een periode dat ik me goed voelde en goed op dreef was, telkens naar 12,5 mg per dag, maar ik merk dat de angst en paniek terug komt, dus ga ik opnieuw naar 25 mg en wacht op nieuwe periode van rust en kalmte om nog langzamer af te bouwen indien nodig. En anders vind ik het niet erg om dit te blijven nemen, als dat mijn leven aangenamer maakt. Had tijdens afbouwperiode veel last van diarree en minder diep slapen. Diarree is voor mij altijd een signaal dat de angst gaat terugkomen.

19-01-2020 | Vrouw | 25
quetiapine (25mg)
25mg voorgeschreven gekregen na een crisisopname vanwege extreme angst. Ik gebruik het in combinatie met sertraline, met name om goed te slapen 's nachts omdat ik vanwege de angst slecht en onrustig sliep. Van nature ben ik een piekeraar en doemdenker, en de seroquel zet dit piekeren echt voor het grootste gedeelte uit. Slapen gaat perfect, een half uurtje na inname slaat [lees meer...]de slaperigheid toe en ik slaap goed door. Ik heb geen moeite om de volgende ochtend weer op te staan en heb overdag geen last van dufheid. In combinatie met intensieve therapie gaat het nu zo goed dat ik dit medicijn mag gaan afbouwen. Een prachtig hulpmiddel als het even niet gaat!

05-11-2016 | Man | 38
quetiapine (25mg)
Hallo. Ik wilde effe mijn verhaal kwijt over dit middel.. Ik heb al jaren last van angst en paniek, depressie gevoelig adhd. Hyogondrie. Ik slikte eerst escitalopram en ik kon daar niet echt goed tegen sliep niet etc . Dokter schreef toen seroquel voor om in te slapen... Sliep eindelijk na jaren door en goed.. bij pshychiater zeiden ze toen meteen afbouwen van esci[lees meer...]talopram en seroqeul Dat gedaan, last van ontwenningsverschijnselen.. hettig depressie achtige gevoelens opgefokt kort lontje kon nergens meer van genieten. Over gestapt op welbutrinn voor de adhd ook en depressie gevoelens,, Ging helemaal fout. Ik ben toen zelf weer overgestapt op seroquel 25 mg Om te slapen. En dat ging weer goed... psychiater zei slik dat maar is oke... Ik ben toen stiekem ook overdag dit middel gaan gebruiken . Weken last van bijwerkingen en dacht dat ik alweer depressie had, zo voelde ik me, Kort lontje was er weer en opgefokt en nergens van genieten. Ik heb vol gehouden. Er moest iets zijn dat mij helpen kon. Er was een dag dat ik wilde stoppen, voelde me zwaar klote.. maar toch doorgezet..die dag erna bam alsof er iets was gebeurd. Nergens meer last van.. voel me mega goed. Nu al bijna 5 dagen toppie, kan weer genieten ik zit vol energie , wil weer dingen doen kort lontje weg, opgefokt gevoel weg...... ik wil de mensen die het moeilijk hebben met dit middel eens steuntje geven: geef niet te snel op! Ik vind het troep en heb me ook kapot gelezen op het internet over dit middel. Maar als je het nodig hebt en het helpt slik het aub... ik weet dat ik niet zonder medicatie kan functioneren en ik ben blij dat ik een middel heb gevonden dat mij helpt... ik ben normaal geen voorstander van medicatie. Maar goed wat niet anders is ,is niet anders,,,, ik hoop dat ik wat mensen heb kunnen gerust stellen met mijn verhaal.. bij mij duurde het bijna 4,5 week voordat het stabiel was en de bijwerkingen weg waren en mij goed voelde, geef dus niet op!!!! Groetjes blije gebruiker van seroquel

04-02-2016 | Vrouw | 34
quetiapine (50mg)
Ik slik voor de derde keer in mijn leven Seroquel voor mijn Angst-en paniekstoornis, naast al 12 jaar Paroxetine heb ik zo nu en dan Seroquel nodig om uit mijn Angst te kunnen komen, gemiddeld gaat het na een aantal dagen werken, in het begin heel suf met name bij gebruik overdag. Het enorme aakomen (trek in zoetigheid) neem ik voor lief op momenten dat ik amper functionee[lees meer...]r door mijn Angsten. Nu gaat het stabiel en ben ik van 50 mg afgebouwd naar 37,50 naar 25, dus ik hoop snel weer zonder te kunnen. Dan val ik hopelijk ook weer wat af, al is dat niet het allerbelangrijkste want niets is erger dan niet kunnen functioneren door Psychisch lijden. Succes iedereen. Ik las vaak jullie ervaringen om kracht en hoop uit te putten dus voelde mij verplicht ook mijn kant te vertellen.

29-11-2015 | Man | 44
quetiapine (25mg)
Gestart na crisisopname. Dosis 200mg. Daarna (halfjaar) afgebouwd naar 100mg. In die tijd gebruikte ik ook paroxetine 25mg. Ik kreeg meer depressies, angst en begon (te) veel te drinken. Op aanraden van arts verhoogde "we" de paroxetine naar 40mg. Twee weken later lag ik op de intensive care na een zelfmoordpoging. Ik ben gestopt met paroxetine (afbouwen). Daarna ging het[lees meer...] met sprongen vooruit. Ik heb enkel nog 25mg seroquel. Het helpt mij enorm. Het tempert een beetje, is als een spreekwoordelijke filter, die ik zo mis door mijn autisme (Asperger). Het zorgt er voor dat ik de dingen (prikkels) kan verwerken en plaatsen. Dat ik overzicht hou. Zelfs zo goed dat ik nu als teamleider functioneer en het me goed afgaat. Iedere dag plezier heb in mijn Job en geniet van het leven. Alles start bij je zelf. Het zoeken naar een oplossing. Met of zonder medicatie. Het voornaamste is denk ik dat je vooruit wil. Dat je niet langer in de situatie wil zitten, waar je nu in zit. Daar moet je van doordrongen zijn.... Is het hard werken? Bereid je maar vast voor.....Het is ja.. Ik ben nu twee jaar verder. En er zijn nu meer dagen dat ik opsta met een glimlach dan andersom.