Seroquel

quetiapine

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

08-11-2019

04-04-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik de quetiapine (25mg, bij erge stress 50 Mg)al 10 jaar en van alles wat ik ooit heb gebruikt is dit het enige medicijn waar ik op kan vertrouwen en me daadwerkelijk helpt. Ik neem het savonds, piekergedachten gaan weg en ik word er duf van waardoor ik makkelijk in slaap val. Bij erge stress slaap ik de hele nacht niet, maar door de medicatie voel ik me wel ontsp[lees meer...]annen en daardoor krijg ik toch Mn rust. Doordat ik mijn slaap/ ontspanning pak voel ik mij beter. Nadeel: ik moet het al om 21.00 innemen wil ik de volgende dag om 07.00 weer redelijk fit zijn sochtends, anders zit de medicatie teveel in Mn lijf en voelt Mn lijf te zwaar aan. Maar dat heb ik liever dan niet meer slapen. Nu nog medicatie vinden die de leegte, verstoord emotieleven en dissociatie kan verhelpen! En na 17 jaar therapie en toch dagelijks goed kunnen functioneren maar zelf met de pijn blijven zitten, dan moet je uiteindelijk het toch met medicatie oplossen. Net zoals mensen met een lichamenlijke ziekte. Psygisch ziek zijn is precies hetzelfde. Ook wij hebben medicatie nodig om te kunnen functioneren/ beter te worden.
10-03-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Na vele jaren hevige stemmingswisselingen en depressies en behandelingen, gestart met seroquel. 150 mg is tot zover voldoende nog om alles de kop in te drukken. Helaas daarbij ook de positieve emoties. Ben beetje koos emotieloos geworden. Maar in mijn geval liever dat dan dood. Ik heb er veel baat bij. Wellicht nog eens verhogen maar tot zover zeer tevreden.
14-07-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.
12-08-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Voor ik Solian nam gebruikte ik onder andere Seroquel. Seroquel maakte mij echter incontinent. Met Solian ben ik het beste af.
08-08-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik neem dit medicijn al verschillende jaren. Het heeft mij zeer veel voordelen gegeven maar ook enkele nadelen. Ik ben zeer veel bijgekomen van dit geneesmiddel en ben er nu verslaafd aan. Ik heb over de jaren mijn dosis wel heel erg kunnen afbouwen, maar stoppen zit er voor mij niet in.
07-04-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik dit medicijn omdat mijn psychiater vond dat ik onwijs veel last had van stemmingswisselingen en impulsiviteit, ik had er ook erg last van en dacht om maar met Seroquel te beginnen. Ik slik 250 mg seroquel maar ik merk dat ik wel veel last heb van de bijwerkingen. Ik heb ook een onderliggende depressie en ik merk dat de extreme vermoeidheid en veel eetlust nog er[lees meer...]ger zijn geworden door Seroquel. Het medicijn werkt wel goed tegen mijn stemmingswisselingen en impulsiviteit, maar nu dat ik geen last heb van de stemmingswisselingen en dus geen pieken en dalen van mijn borderline stemmingswisselingen meer heb, ben ik nu wel constant down, ik slik al Escititalopram voor mijn depressie maar doordat de Seroquel werkt voel ik me nog depressiever. Het werkt een beetje tegen...
11-05-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Het heeft mij veel stabieler gemaakt. Ik heb geen heftige emotieschommelingen meer en voel me niet meer zo depressief en eenzaam.
13-03-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

al sinds mijn pubertijd heb ik last van depressies en psychoses en vanaf mijn 5de hoor ik stemmen. naast de serequel slik ik welbutrin, ablilivy en lithium. psychiatrische medicatie. serequel en abilivy als antipsychotica en welbutrin en litium als antidepressiva. laatst werd er 50mg eraf gehaald ivm energieproblemen overdag en ik kreeg meteen last van hallucinaties en [lees meer...]slaapproblemen, dit was na 3 weken over. het enige wat ik als ernstige bijwerking ervaar is dat ik heel veel ben aangekomen en ik zie smorgens scheel doordat de medicatie op mijn ogen is geslagen. op dit moment heb ik geen last van de serequel en slaap ik weer iets beter en heb iets meer energie.
21-09-2013

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb baat bij deze medicijnen en slik het vanaf 2008! Hierdoor is er verschijnselen van Borderline meer afgenomen! Ik ben in een rustige vaarwater terecht gekomen! Geen of of gevoel meer! Geen depressies, geen impulsiviteit, en geen stress! Gevoeligheidsgraad is om hiermee goed om te gaan! Ik ben veel rustiger geworden! In der loop der jaren ben ik ook wijzer geworden! H[lees meer...]et neemt niet weg dat de medicijnen je meteen intelligenter maakt, maar kan al zelfstandig functioneren! Ik gebruik ook oogdruppels wegens me droge ogen door medicijngebruik!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum