Seroquel

quetiapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

02-08-2019

Psychose

Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.
15-04-2019

Psychose

in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.
10-05-2018

Middel ..P R Bragging our
19-02-2018

Psychose

Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.
08-09-2017

Psychose

Dit medicijn was een uitkomst, voor het eerst sinds maanden voelde ik me ontspannen, in het begin was het net of was ik aangeschoten maar dat was juist fijn. Dit gevoel ging binnen een week over, maar werking bleef wel het zelfde. Na inname kom ik helemaal tot rust in mijn hoofd, kan mijn angsten dan heel goed relativeren en ik slaap er goed op. Voor mij is dit echt een w[lees meer...]ondermiddel, ik weet wel van de bijwerkingen en de schade die het medicijn aanricht, maar dat neem ik maar voor lief. Ik VOEL me een stuk beter.
08-07-2017

19-06-2017

Psychose

Slik al sinds bijna tien jaar dit middel. Het is het beste anti psychoticum voor mij. Risperdal en Invega: teveel afgevlakt / wel goed gevoel maar geen gedachten meer. Abilify: lag vanaf dag 2 continu op bed: zeer nerveus en geen enkele zin om überhaupt iets te doen. Zyprexa: nooit aan begonnen wegens teveel gewichtstoename, veel meer als seroquel. Asenapine : ook geen zi[lees meer...]n meer om iets te doen. Volgens psychiater is seroquel geen dikmaker op zich. Dit is onjuist. Het maakt geen zak uit wat je ook probeert: sporten/ minder suiker of vet/ metabolisme verhogen. Ik probeer te minderen met dosis. Ben nu van 650 mg naar 600 mg ineens gegaan. Het is nog erger als stoppen met roken. Angst en hyperactief gevoel/ veel zweten overdag en in de nachten/ geen zin om iets te doen/ geen honger/ eerste uren van de nacht slapeloos/hoofdpijn/ spierpijn en schokken / dwanggedachten. Ik neem tegenwoordig alles voor slapengaan in, zodat de piek in de nacht ligt en dat je tien a twaalf uren later meest energiek bent. Je moet ook niet eerder op willen staan, want korter dan tien uur betekent zombie/ vreetaanvallen in nacht/super chagrijnig en totaal vervreemd van jezelf. Ik vroeg me af welke dosering je minimaal vind werken bij schizofrenie? Weet iemand dit uit eigen ervaring?
03-01-2017

Psychose

Ik gebruikte dit medicijn voor het eerst toen ik 14 jaar was, omdat ik psychotisch was. Ik slikte toen 200 mg, dit hielp wel maar was heel erg een zombie en besloot te stoppen omdat ik dacht beter te zijn (de psychiater was het er mee eens). 3 jaar later ging het weer mis, ik ging weer dingen zien die er niet waren en dingen horen die andere niet hoorde. Nu slik ik deze m[lees meer...]edicijnen ongeveer een jaar, ik heb lang op 50 mg gezeten en dit hielp tot dat mijn klachten er doorheen kwamen. Nu zit ik op 150 mg en ben nog in opbouwende fase. Het helpt minimaal, ik hoor en zie nog steeds dingen maar dit komt minder hard binnen. Het is moeilijk uit te leggen, het voelt echt alsof je drugs gebruikt hebt.
30-10-2016

Psychose

Sinds ik het gebruik is mijn motoriek, geheugen achteruit gegaan. Ook heb ik hartkloppingen gekregen en zie ik een aantal keren per dag wazig en voel me dan ook duizelig. (ik gebruik het nu 2maanden 450mg per dag).
29-10-2016

Psychose

In juli 2016 begonnen na te zijn beland op de crisis ggz na een psychose (dit na een lange tijd depressie). Ggz heeft me toen seroquel voorgeschreven. Na 3 maanden gebruik ik nu 150mg per avond, op advies van mijn psychiater. Ik wil de dosis nog wel eens verhogen als ik een zware dag heb. Seroquel werkt prima voor mij, ik heb veel last van drukte in mijn hoofd en als ik er[lees meer...]gens mijn zinnen op gezet heb dan moet het. Seroquel maakt me rustiger, het leven word voor mij een stuk dragelijker. Bijwerkingen: ademhaling die moeilijk gaat, ik schrik dan opeens wakker. Verder gaat het prima, ik kom niet aan want ik sport heel veel en geef niet toe aan de drang naar eten (die er wel is).
22-08-2016

Psychose

Ik kreeg seroquel ongeveer 2 jaar geleden van de dokter voor de behandeling van mijn psychose en schizofrenie, mijn eerste ervaring was positief, ik sliep goed (wat ik al lange tijd niet meer had gekund) mijn dagen liepen weer vlot, de angsten en wanen werden minder en nog andere verbeteringen maar na een paar maand begon ik fysiek plots klachten te krijgen, ik was snel v[lees meer...]ermoeid, benen en armen trilden na enige inspanningen, slaperig en moe heel de dag door, mijn dokter vertelde me dat het neven effecten waren en dat deze wel zouden afnemen en anders gingen we kijken naar een oplossing. Ik was nog steeds blij over de positieve veranderingen dat ik bereid was de mindere kant erbij te nemen. Om een lang verhaal kort te houden, telkens er iets fysiek beterde kreeg ik een ander probleem in de plaats, werd fysiek steeds slechter, zo erg dat als ik een trap deed het voelde alsof ik juist een extreme fitness had gedaan. Zo ging er bijna 2 jaar voorbij, tot een paar weken terug ik weer een ander neveneffect kreeg waar ik besloot te stoppen, ik nam als altijd mijn pil voor het slapen, nu in plaats van in slaap te vallen werd ik klaar wakker, heel alert en kreeg hartkloppingen alsof mijn hart eruit ging springen, terwijl voelde ik me zwak worden alsof ik ging flauw vallen, dit hield aan voor zo een 2tal uur dan ben ik terug kunnen gaan liggen en ben direct out gegaan, de dag erna was alles weer als anders, maar die avond had ik weer het zelfde, maar nog intenser en met mijn psychische problemen kreeg ik er paniek aanvallen en hysterisch buien bij, zo erg dat we besloten hulp te bellen. In het ziekenhuis werd ik geholpen en onderzocht, buiten de sporen van het medicijn was er niks mis met men bloed, men hart en longen waren gezond en ze vonden absoluut geen reden wrm ik zo hevige hartkloppingen had, na een gesprek met de dokter kwamen we overeen dat de oorzaak wsl wel seroquel kon zijn, dus hij rade me dan ook aan om de dosis ommiddelijk te halveren. De avond erna had ik zoveel angst om weer slecht te worden dat ik de dosis oversloeg. Alles was weer normaal en ik nam een halve dosis en weer werd ik slecht, nog slechter als ervoor, nu had ik hartkloppingen, zweten, braakneigingen, ademproblemen, voelde me zo slecht dat ik niet durfde beweging of rechtstaan, mijn hart en longen deden pijn, men lever voelde alsof hij in brand stond, ik dacht werkelijk dat ik ging dood gaan. Dus weer naar het ziekenhuis, daar kreeg ik onmiddellijk medicijnen toe gediend om seroquel te onderdrukken en hulp om me psychisch weer op de juiste gedachte te krijgen. Na een grondig onderzoek bleek seroquel de reacties te veroorzaken, het zal nog moeten onderzocht worden of ik iets permanent heb opgelopen. Ondertussen ben ik volledig gestopt en ervaar de ergste afkick ooit, dokters zeggen dat het normaal is en dat deze wel enige tijd zullen aanhouden. Na wat gesprekken met andere patiënten leer ik nu dat ik niet alleen ben met deze hevige neven effecten van dit spul, ik wil niemand bang maken, enkel verwittigen, denk na voor je seroquel begint, want het maakt je lichaam kapot. Wat ik al zeker weet is dat mijn fysiek nooit meer zal zijn wat het was, mijn geheugen is er sterk op achteruit gegaan, mijn maagwand is ernstig aangetast en wie weet wat ze nog gaan ontdekken en dit alles terwijl de dokter rustig keek en bleef zeggen dat het maar neven effecten waren.
17-07-2016

Psychose

Paar jaar terug gestart, eerst 25mg zonder verlengde afgifte voor slapeloosheid en angsten, binnen een half jaar zat ik op de 100mg zonder verlengde afgifte, zonder enig succes. Slapen lukte niet en de angsten werden alleen maar erger. Hallucinaties en psychoses begonnen en dus de dosering opgekrikt naar 200mg met verlengde afgifte (XR) en 100mg zonder verlengde afgifte. B[lees meer...]ehoorlijk aangekomen en alleen maar suïcidale gedachtes gehad ook een poging gedaan zonder succes. Die troep heeft een heel deel van mijn leven bepaald, elke dag rondgelopen als een zombie en lag te slapen overal waar het kon. Als je de keuze hebt, vraag dan om een andere. Nu zelf ook een andere en gaat zo veel beter! Dit is legale drugs die je niet moet willen hebben.
10-04-2016

Psychose

In 2014 heb ik twee zeer zware psychoses gehad met als gevolg een gedwongen opname. Ondanks dat ik al 25 jaar bekend was met depressies en 12 jaar met hypomane fases, had ik niet eerder een psychose gehad. Ik kreeg in het begin Zyprexa en Haldol. Dit werkte niet afdoende en kreeg seroquel. Ondanks vervelende bijwerkingen (toename van 30 kilo in gewicht) ben ik zeer tevrede[lees meer...]n. Ik ben helemaal stabiel in mijn hoofd. Ik heb een forse dosering (600 mg langwerkende Seroquel en 300 mg kortwerkende Seroquel per dag). Het houdt mij psychose vrij en daar ben ik erg dankbaar voor. Niemand wil medicijnen slikken ook ik niet, maar als het niet anders kan, dan ben ik blij dat ze er zijn. Zonder kan ik niet, dat zou betekenen dat ik opname na opname zou hebben. Nu kan ik gelukkig buiten de muren genieten van het leven!
21-11-2015

Psychose

Sinds 2008 slik ik Seroquel, in het begin 25mg. De afgelopen jaren heb ik fikse psychoses gehad, zo'n twee keer per jaar en dan een paar maanden lang. Ik heb tijdens de psychoses 100 mg geslikt, daar werd ik wel wat kalmer van maar de psychose ging er niet van weg. Sinds een aantal weken ben ik bij een nieuwe psychiater onder behandeling die me vertelde dat ik een te lage[lees meer...] dosering heb gebruikt. 100mg is nl. geschikt voor het stabiliseren van stemmingswisselingen. Nu verhoog ik de dosis maar wel geleidelijk. Daarnaast gebruik ik mirtazapine 30 mg en diazepam 5 mg. Ik heb wel bijwerkingen zoals een droge mond en vergeetachtigheid, obstipatie en wazig zien. Ik neem alle tabletjes voordat ik ga slapen, ik slaap erg lang, minstens 10 uur. Ik slaap wel beter door de Seroquel en heb een wat opgeruimder gevoel als ik wakker word. Ondanks ik liever helemaal geen medicatie slik vind ik S. wel een goed medicijn. Ik heb vaak gelezen dat men aankomt in gewicht wat me erg vervelend lijkt. Ik kom er niet van aan, ik denk omdat ik alle geraffineerde suikers uit mijn dieet heb geschrapt en heel bewegelijk ben. Ik wens allen veel sterkte toe!
03-07-2014

Psychose

ik ben een man van 67 jaar en gebruik seroquel medicatie 's avonds 300 mgr. een tweetal jaren terug kreeg ik lithium medicatie erbij tegen een manische psychose. Ik trilde erg en kon geen kopje vasthouden. die manische periode is nu voorbij de lithium is afgebouwd. daarnaast heb ik ook nierinsufficiëntie en insuline afhankelijk. ik heb in 2003 een hartinfarct gehad be[lees meer...]n gereanimeerd na hartstilstand. t.g.v hersenletsel regelmatig een psychose. de seroquel medicatie heeft bij gewichtstoename veroorzaakt. ik wil daarom van dit medicament af
14-07-2013

Psychose

Hallo allemaal, Ik heb jarenlang een ernstige angststoornis gehad die steeds erger werd. Mijn angst werd op een gegeven moment zo groot dat ik niet meer zelfstandig kon wonen. Ik heb 2,5 jaar bij mijn moeder ingewoond tot ik op een dag uit pure angst en achterdocht het huis uitgevlucht ben. Met hulp van de politie ben ik in een locatie van Bavo Europoort terechtgekomen. I[lees meer...]n de periode bij mijn moeder heb ik verschillende medicijnen uitgeprobeerd maar niets verminderde mijn angst. In de kliniek kreeg ik Haldol maar dit werkte niet voor mij en gaf me ernstige lichamelijke bijwerkingen. In diepe psychose ben ik op een dag de kliniek uitgevlucht en heb ik mezelf bijna iets aangedaan. Ik kreeg later in de kliniek Truxal maar ook dit werkte niet voor mij. Uiteindelijk bleek Seroquel mijn reddende engel te zijn en slechts in een dosering van 4x daags 25 mg. Op 2 april ben ik weer zelfstandig gaan wonen maar in mijn overmoed (misschien veroorzaakt door de Seroquel) ben ik toen van de ene op de andere dag weer gestopt met Seroquel. Nu, na een aantal hevige paniekaanvallen en vreemde gedachten, ben ik weer opnieuw begonnen Seroquel te slikken in de hoop dat ik weer verder zal kunnn met mijn leven. Mijn advies: niet te vroeg stoppen dus! Heel veel geluk voor iedereen!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum