quetiapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (28 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (19 meningen)
Onrust (19 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

28-06-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel of quetiapine is geen snoep. Het is moeilijk om te functioneren in de maatschappij met seroquel en je word er geestelijk gehandicapt van en fysiek en mentaal traag.

25-06-2022 | Vrouw | 36
quetiapine (50mg)
Psychose
Hoi, ik was begonnen met dit medicijn nadat ik verhuist was. Al vanaf mijn 18e heb ik een depressie en die werd heftiger nadat ik verhuist was naar een andere stad (tijdens corona). Ik lag alleen maar op bed. Ook had ik flinke overlast van mijn bovenburen, daar was mede door corona de hele aanhang, dochter en zoon met kinderen bij gekomen. Hier woont eigenlijk alleen een [lees meer...]vrouw. Deze overlast gaf mij zo veel prikkels dat er een psychose ontstond en ik begon met quetiapine. In het begin sliep ik heel onrustig en praatte in mijn slaap, ook schopte ik met mijn benen. En bij inslapen stuiptrekkingen in het been. Dat is minder geworden na een tijdje. Het medicijn helpt wel goed om te slapen en rust in het hoofd te geven. Las hier ook over vreetbuien, die heb ik ook. Verder heb ik denk ik niet zo'n last met afbouwen omdat ik welleens geen medic meer had en weinig klachten ervaarde. Waarschijnlijk omdat het om 50 mg gaat. Al met al ben ik blij met deze medicatie omdat het mijn psychose verholpen had en er mee kon slapen.

01-02-2022 | Man | 37
Psychose
Gebruik sero niet voor jaren want dan kan je een delier krijgen en overlijden. Dan heeft sero geen vat meer om de psychose af te remmen. Dus kan je de vrije keuze maken, bvb . een andere antipsychotica vragen aan je huisarts, als uw huisarts er tenminste verstand en ervaring mee heeft. Je kan ook een neuroloog pschychiater erover bespreken.

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Enorm veel nadelen dan voordelen

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Gevaarlijke neuroleptica, niet te verklaren.

03-07-2020 | Man | 30
quetiapine (50mg)
Psychose
Na jaren drugmisbruik met vooral wiet en andere middelen wordt ik soms heel angstig en onzeker, hoor ik kwetsende stemmen en ben ik zeer snel achterdochtig. Dit belemmerde op d'n duur gans mijn leven en ik kon amper nog goed en langdurig functioneren. Na een paar gesprekken met een psychiater kreeg ik dit middel en eerst heb ik het geweigerd en ontkend maar uiteindelijk ha[lees meer...]d ik het echt wel nodig. Sindsdien zijn alle symptomen weg en verminderd, alsof het geluid gedempt is tot zo'n 10%. Hopelijk in de toekomst volledig weg. Liefst geen grotere dosis wil ik.

17-06-2020 | Man | 51
Psychose
Na een psychose van ong 3mnd kreeg ik dit middel,en samen met Mirtazepine en Truxal is alles gedempt. 400mg per dag aan Seroquel...stond op 900mg.

28-02-2020 | Man | 36
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

26-02-2020 | Vrouw | 37
quetiapine (25mg)
Psychose
Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van

02-08-2019 | Vrouw | 38
quetiapine (650)
Psychose
Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.

15-04-2019 | Man | 36
quetiapine (100mg)
Psychose
in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.

10-05-2018 | Man | 41
Middel ..P R Bragging our

19-02-2018 | Vrouw | 56
Psychose
Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.

08-09-2017 | Man | 47
Psychose
Dit medicijn was een uitkomst, voor het eerst sinds maanden voelde ik me ontspannen, in het begin was het net of was ik aangeschoten maar dat was juist fijn. Dit gevoel ging binnen een week over, maar werking bleef wel het zelfde. Na inname kom ik helemaal tot rust in mijn hoofd, kan mijn angsten dan heel goed relativeren en ik slaap er goed op. Voor mij is dit echt een w[lees meer...]ondermiddel, ik weet wel van de bijwerkingen en de schade die het medicijn aanricht, maar dat neem ik maar voor lief. Ik VOEL me een stuk beter.

08-07-2017 | Vrouw | 30

19-06-2017 | Man | 37
quetiapine (600mg)
Psychose
Slik al sinds bijna tien jaar dit middel. Het is het beste anti psychoticum voor mij. Risperdal en Invega: teveel afgevlakt / wel goed gevoel maar geen gedachten meer. Abilify: lag vanaf dag 2 continu op bed: zeer nerveus en geen enkele zin om überhaupt iets te doen. Zyprexa: nooit aan begonnen wegens teveel gewichtstoename, veel meer als seroquel. Asenapine : ook geen zi[lees meer...]n meer om iets te doen. Volgens psychiater is seroquel geen dikmaker op zich. Dit is onjuist. Het maakt geen zak uit wat je ook probeert: sporten/ minder suiker of vet/ metabolisme verhogen. Ik probeer te minderen met dosis. Ben nu van 650 mg naar 600 mg ineens gegaan. Het is nog erger als stoppen met roken. Angst en hyperactief gevoel/ veel zweten overdag en in de nachten/ geen zin om iets te doen/ geen honger/ eerste uren van de nacht slapeloos/hoofdpijn/ spierpijn en schokken / dwanggedachten. Ik neem tegenwoordig alles voor slapengaan in, zodat de piek in de nacht ligt en dat je tien a twaalf uren later meest energiek bent. Je moet ook niet eerder op willen staan, want korter dan tien uur betekent zombie/ vreetaanvallen in nacht/super chagrijnig en totaal vervreemd van jezelf. Ik vroeg me af welke dosering je minimaal vind werken bij schizofrenie? Weet iemand dit uit eigen ervaring?