Seroquel

quetiapine

Bij  OnrustX

Psychose (57 meningen)
Schizofrenie (24 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (14 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

Seroquel

Arjen Walstra (25-04-2013)

10-03-2019

Onrust

Door dat ik bijna niet meer sliep gedurende een lange periode ondanks overmatig alcoholgebruik ben ik in juli opgenomen in Anteskliniek . Ben daar gestart met serequel 100 mg. Sindsdien mag ik goed slapen zeker 8 uur per nacht. Na inname ben ik binnen 15 min onderzeil
31-10-2018

Onrust

Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.
10-10-2018

Onrust

Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe
27-09-2018

Onrust

Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust
22-04-2017

Onrust

Dag allen, Graag wil ik mijn mening kenbaar maken. Mijn ervaring met dit medicijn is ronduit slecht. Ik slik behoorlijk wat medicatie en heb in het verleden ook diverse AP's geslikt, maar deze spant toch echt de kroon qua vervelende bijwerkingen. Ik ga ze niet opnoemen want dit zijn er gewoonweg te veel, maar hartklachten, ademhalingsproblematiek en incontinentie waren aan[lees meer...] de orde. Het middel twee weken vol kunnen houden, en had het idee gewoonweg als een zombie door het leven te gaan. Wanneer voor een Antipsychoticum gekozen moet worden, is mijn advies om eerst te kijken naar Abilify (aripiprazol) of Risperidon. Ieder mens reageert er anders op, maar dit paardenmiddel gun ik niemand.
28-03-2017

Onrust

Ik heb een allergische reactie gehad en de ambulance is gekomen. Ik dacht dat ik dood ging. Het was zo akelig! Ik neem nooit meer deze medicijnen!
08-09-2016

Onrust

Dit middel lijkt een wondermiddel, maar funest als je al altijd met eten bezig ben. Ik ben al 4 jaar bezig om op gewicht te blijven ik heb ook een maagverkleining gehad, maar door dit middel val je dus echt niet af. Maandag ga ik beginnen in een kliniek om te stoppen met seroquel. Ik slik 350 mg, ik ben als de dood om te stoppen, maar kijk uit om mijn leven terug te krijge[lees meer...]n.
16-06-2016

Onrust

Circa 1,5 maand 100 mg geslikt in de avond. Hoofdzakelijk voor de slaap, maar ook voor de sederende werking tbv paniekaanvallen. Door ggz werd AD voorgeschreven, lexapro, maar omdat de slaap werd verstoord na 2 weken gestopt. Na 1 week seroquel afbouw tot nu 1 x 25 mg. Afbouw 25 mg per week. Afbouw valt tegen. Ggz heeft dit middel off label voorgeschreven en dat schijnt ve[lees meer...]el te gebeuren. Dit middel is erger dan de kwaal. Ggz wou het met 150xr verhogen, maar dit heb ik niet gedaan en tot nu toe gaat het goed. Ggz helpt je dan ook niet meer. Geen pillen geen hulp. Ga nu nog 1 week door met 25 mg en ga ze dan nog halveren. Advies niet doen als je zonder kunt, want het is rotzooi.
15-07-2014

Onrust

Ik gebruik sinds juni 2006 seroquel. Begonnen met 1 tablet van 25 mg. Ik was zeer sceptisch, en wilde eigenlijk absoluut niet aan een anti-psychoticum beginnen. Toch nog steeds blij dat ik het advies van mijn psychiater destijds opgevolgd heb. Sinds 2004 gebruik ik efexor xr, maar dit middel bleek niet voldoende. Mijn depressie was wel enigszins verminderd, maar vaak ble[lees meer...]ven onrustige gedachten, en pieken en dalen toch de kop op steken. Ook had ik moeite met concentreren, en dingen doen en ook afmaken. Daarom besloten om over te gaan naar de combi efexor xr en seroquel. Mettertijd seroquel verhoogd naar 50 mg, later naar 75 mg. Sinds twee jaar zit ik op 100 mg. En dit bevalt me tot nu toe nog het beste. Ik kan weer een beetje functioneren, nadenken, concentreren, dingen afmaken, overzicht krijgen bij de dingen die ik doe. Mijn dosis efexor xr hierbij is 37.5 plus 75 mg. De seroquel neem ik voor de nacht in. Ik slaap hier heel erg goed op. Wel heb ik helaas last van overgewicht en ben met name door seroquel nog meer aangekomen. Vaak honger, bijna geen verzadigingsgevoel. Ook vocht vasthouden en opgeblazen zijn, met name met warmere dagen. Nog een klein nadeel vind ik verminderde seksuele interesse. Toch alles bij elkaar opgeteld, heeft seroquel mij wel goed geholpen. Ik ben heel blij dat ik weer goed na kan denken, en hierdoor beter kan anticiperen op bepaalde zaken en situaties.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum