Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

28-01-2023 | Vrouw | 50
quetiapine (400)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Bleek geen bordeline te hebben dus afbouwen gelukt tot 150 mg kreeg last van psychose door dat deze werd afgebouwd en nieuwe opgebouwd. Nu vind ik 150mg prima

21-11-2020 | Vrouw | 22

12-08-2017 | Man | 35
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Voor ik Solian nam gebruikte ik onder andere Seroquel. Seroquel maakte mij echter incontinent. Met Solian ben ik het beste af.

22-05-2021 | Vrouw | 66
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik maar een kwart van 12,5 mg. Van 6,5 mg kan ik geen contact meer maken en heb ik problemen met lopen door spierspanning in mijn benen. Eerst 12,5 mg geslikt, isoleerde me totaal van de mensen om mij heen. Een gesprekje kostte me veel moeite. Kon eigenlijk niet meer functioneren. Op de helft van 6,5 mg slaap ik en de paresthesie, die mij uit de slaap houdt, wordt [lees meer...]dan onderdrukt. Zelfs van deze absurd lage dosering, ervaar ik heftige ontwenningsverschijnselen, na minderen en stoppen. Het is een heftig medicijn. Ik gebruik ook 50 mg sertraline en 7,5 mg mirtazapine. Gedurende een paar jaar sliep ik wel , dankzij de mirtazapine, nu niet meer. Benzodiazepinen mag ik niet meer slikken.(beleid) Met moeite afgekickt. Van quetiapine/seroquel afkomen is ook lastig.

08-11-2019 | Vrouw | 42
quetiapine (400mg)

14-07-2018 | Vrouw | 22
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.

17-11-2023 | Man | 40
quetiapine (300mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Opgelet voor sommige seroquel gebruikers. Ik heb seroquel met verlengde afgifte, ik ondervind na seroquel gebruik, geheugenstoornissen wat begint te lijken op alhzeimer, bewusteloosheidjes, dromerig vooruitstaren, gesloten mond, niet meer goed of duidelijk articuleren zoals brabbelen bij het uitleggen, droge mond en uitgedroogde slijmvliezen in mijn keel, moeilijk woorden [lees meer...]of zinnen kunnen combineren om uit te leggen, er ziek uitzien aan de hele gezicht zoals geelachtig huidsverkleuring. Seroquel maakt mij geflipter, zoals snelle hartslagen dus 112 bellen aan de lopende band, dronken rondwandelen met bewustzijnsverlies. Vallen, plotse bloeddrukval bij het opstaan. Dit medicijn heeft meer nadelen i.p.v voordelen. Jezus Christus!

22-03-2022 | Man | 37
quetiapine (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ken seroquel als geen ander. Deze werkt door dopamine - en serotoninereceptoren te reguleren. Ik heb jarenlang 300 mg seroquel XR genomen voor bipolaire stoornis wat er eigenlijk geen was of is. Het is altijd Borderline geweest maar de psychiater heeft dit nooit herkend omdat ze zo niet meer werken. Ze plakken geen diagnoses meer op mensen. Altijd spanning en onrust, i[lees meer...]dentiteitsverlies , woedeaanvallen, splitsen van persoonlijkheid. Maw deze constante onrust werd perfect gecounterd door lithium en dan 300mg. Als je dan gaat afbouwen met seroquel nr 50mg komt alles bloot te liggen. Voor de aandoening is het een goed medicament mr dit zijn regelrechte trauma’s voor mensen met angststoornissen en/of borderline (emotieregulatiestoornis) . Ik wens alle mensen die het mentaal moeilijk hebben veel kracht en hoop toe!!!

08-08-2017 | Vrouw | 22
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik neem dit medicijn al verschillende jaren. Het heeft mij zeer veel voordelen gegeven maar ook enkele nadelen. Ik ben zeer veel bijgekomen van dit geneesmiddel en ben er nu verslaafd aan. Ik heb over de jaren mijn dosis wel heel erg kunnen afbouwen, maar stoppen zit er voor mij niet in.

07-04-2017 | Vrouw | 17
quetiapine (250mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik dit medicijn omdat mijn psychiater vond dat ik onwijs veel last had van stemmingswisselingen en impulsiviteit, ik had er ook erg last van en dacht om maar met Seroquel te beginnen. Ik slik 250 mg seroquel maar ik merk dat ik wel veel last heb van de bijwerkingen. Ik heb ook een onderliggende depressie en ik merk dat de extreme vermoeidheid en veel eetlust nog er[lees meer...]ger zijn geworden door Seroquel. Het medicijn werkt wel goed tegen mijn stemmingswisselingen en impulsiviteit, maar nu dat ik geen last heb van de stemmingswisselingen en dus geen pieken en dalen van mijn borderline stemmingswisselingen meer heb, ben ik nu wel constant down, ik slik al Escititalopram voor mijn depressie maar doordat de Seroquel werkt voel ik me nog depressiever. Het werkt een beetje tegen...

10-09-2020 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 33 jaar en af en aan gebruik ik seroquel nu 11 jaar. Ik was een paar jaar geleden gestopt met seroquel vanwege de heftige bijwerkingen waarvan ik dufheid, duizeligheid, spierzwakte en vermoeidheid het vervelendst vond. Ik gebruikte toen 50 mg. Afbouwen was zeer moeizaam. Er ontstonden slaapproblemen. Ik ben ruim twee jaar er vanaf geweest. Maar door langdurige slape[lees meer...]loosheid ben ik in een burn-out gekomen en verergerde mijn depressieve klachten en borderline klachten. Sinds kort toch maar weer seroquel om het piekeren te stoppen en te kunnen slapen. Ik slaap weer en mijn humeur is verbeterd en mijn psychische klachten verminderd. Alleen slaap ik te goed. 9 a 10 uur per nacht, heel diep en ik ben s ochtends mijn bed niet uit te branden. Als de wekker snoozed val ik steeds weer weg in diepe slaap. Ook ben ik veel duizelig, lage bloedsuiker en ervaar ik dufheid en spierzwakte. Ik heb steeds honger maar tegelijk geen trek door misselijkheid. Soms halveer ik de 25 mg om minder bijwerkingen te hebben. Alleen lukt het mij niet altijd om op 12.5 mg te slapen. Dan lig ik de hele nacht wakker. Ik blijf een haat-liefde verhouding houden met seroquel. Slaap is zo belangrijk voor mij evenals minder piekeren maar de bijwerkingen zijn zo naar.

10-03-2019 | Man | 33
quetiapine (150mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na vele jaren hevige stemmingswisselingen en depressies en behandelingen, gestart met seroquel. 150 mg is tot zover voldoende nog om alles de kop in te drukken. Helaas daarbij ook de positieve emoties. Ben beetje koos emotieloos geworden. Maar in mijn geval liever dat dan dood. Ik heb er veel baat bij. Wellicht nog eens verhogen maar tot zover zeer tevreden.

11-05-2015 | Vrouw | 51
quetiapine (300mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Het heeft mij veel stabieler gemaakt. Ik heb geen heftige emotieschommelingen meer en voel me niet meer zo depressief en eenzaam.

13-03-2015 | Vrouw | 45
quetiapine (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
al sinds mijn pubertijd heb ik last van depressies en psychoses en vanaf mijn 5de hoor ik stemmen. naast de serequel slik ik welbutrin, ablilivy en lithium. psychiatrische medicatie. serequel en abilivy als antipsychotica en welbutrin en litium als antidepressiva. laatst werd er 50mg eraf gehaald ivm energieproblemen overdag en ik kreeg meteen last van hallucinaties en [lees meer...]slaapproblemen, dit was na 3 weken over. het enige wat ik als ernstige bijwerking ervaar is dat ik heel veel ben aangekomen en ik zie smorgens scheel doordat de medicatie op mijn ogen is geslagen. op dit moment heb ik geen last van de serequel en slaap ik weer iets beter en heb iets meer energie.

04-04-2019 | Vrouw | 35
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik de quetiapine (25mg, bij erge stress 50 Mg)al 10 jaar en van alles wat ik ooit heb gebruikt is dit het enige medicijn waar ik op kan vertrouwen en me daadwerkelijk helpt. Ik neem het savonds, piekergedachten gaan weg en ik word er duf van waardoor ik makkelijk in slaap val. Bij erge stress slaap ik de hele nacht niet, maar door de medicatie voel ik me wel ontsp[lees meer...]annen en daardoor krijg ik toch Mn rust. Doordat ik mijn slaap/ ontspanning pak voel ik mij beter. Nadeel: ik moet het al om 21.00 innemen wil ik de volgende dag om 07.00 weer redelijk fit zijn sochtends, anders zit de medicatie teveel in Mn lijf en voelt Mn lijf te zwaar aan. Maar dat heb ik liever dan niet meer slapen. Nu nog medicatie vinden die de leegte, verstoord emotieleven en dissociatie kan verhelpen! En na 17 jaar therapie en toch dagelijks goed kunnen functioneren maar zelf met de pijn blijven zitten, dan moet je uiteindelijk het toch met medicatie oplossen. Net zoals mensen met een lichamenlijke ziekte. Psygisch ziek zijn is precies hetzelfde. Ook wij hebben medicatie nodig om te kunnen functioneren/ beter te worden.

21-09-2013 | Vrouw | 49
quetiapine
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb baat bij deze medicijnen en slik het vanaf 2008! Hierdoor is er verschijnselen van Borderline meer afgenomen! Ik ben in een rustige vaarwater terecht gekomen! Geen of of gevoel meer! Geen depressies, geen impulsiviteit, en geen stress! Gevoeligheidsgraad is om hiermee goed om te gaan! Ik ben veel rustiger geworden! In der loop der jaren ben ik ook wijzer geworden! H[lees meer...]et neemt niet weg dat de medicijnen je meteen intelligenter maakt, maar kan al zelfstandig functioneren! Ik gebruik ook oogdruppels wegens me droge ogen door medicijngebruik!