Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Bij  DepressieX

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

12-03-2021 | Vrouw | 70
quetiapine (200mg)
Gebruik het al jaren in verband met depressies

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (200mg)
Afschuwelijk medicijn. Zeer ernstige bijwerkingen, totaal geen effect, verergering van bestaande klachten.

14-02-2016 | Vrouw | 57
quetiapine (10)
Ik was mezelf niet meer. Afschuwelijk.

19-04-2017 | Vrouw | 54
quetiapine (25mg)
Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan

10-08-2020 | Vrouw | 53
Depressiviteit
Vanaf kinds af aan al onzeker en snel angstig. Na 4 bevallingen 4 postnatale depressies gehad. Na de 4 e bevalling meteen gestart met paroxetine nu 21 jaar geleden. Ik werd daar gelukkig minder angstig en zenuwachtig van. Na 9 jaar overgegaan naar andere soorten medicatie maar toen in een diepe depressie gekomen. Hier ben ik weer uitgekomen door de combinatie van paroxetin[lees meer...]e en seroquel en daarna voelde ik mij weer stabieler, vrolijker en durfde ik veel meer dan ooit daar voor.

28-06-2016 | Vrouw | 49
Depressiviteit
Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.

25-01-2021 | Man | 47
quetiapine (50mg)
Ik heb inmiddels een weg gevonden die voor mij goed te doen is en hieronder vertel ik hoe dit is gegaan zodat iemand er misschien ook baat bij kan hebben. Ik ben begonnen met de gewone quetiapine tabletten van 12,5 mg 3 maal daags. Deze werken ongeveer 6 uur en dat was te merken ook. ±2 uur na inname word ik zo moe dat ik graag naar bed zou gaan en 4 uur daarna merkte[lees meer...] ik dat de werking begon af te nemen met als gevolg dat mijn gevoelens telkens op en neer gingen. Dit was voor mij geen doen en daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Deze heb ik voor mij gevonden in de Quetiapine 50mg retard met verlengde afgifte. Ik ben begonnen met 2 tabletten per dag maar was erg moe overdag. Vervolgens ben ik overgegaan naar 1 tablet per dag. De klachten bleven weg en de vermoeidheid overdag ook. Deze tabletten werken 24 uur. Ook deze hebben op mij het effect dat ik na ±2 uur moe wordt en daarom neem ik ze 's avonds in om ±19.30 uur in om vervolgens tussen 21.30 en 22.30 uur naar bed te gaan en heerlijk te slapen. Nadeel bij mij is dat ik 's ochtends nog moe ben maar met 10 uur slaap per nacht lukt het prima. Mijn ervaring is dat een lagere dosering een beter effect heeft met minder bijwerkingen. En het duurt ±2 weken voordat je het resultaat merkt dus heb geduld. Bovenstaande zijn mijn persoonlijke ervaringen die natuurlijk niet bij iedereen gelijk zijn.

15-04-2021 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik ben in 2015 begonnen ermee na vaststelling adhd en depressie met angst en inbeeldingen Na diverse andere medicatie wat te licht was toen begonnen met 50mg voor slapen , nu zit ik op 450 mg wel dus verdeeld over de dag Slapen is super , wel vast en 12uur lang zoniet dus bv 8uur en dan wakker moeten worden , ben ik niet te genieten , voordeel is weg angst en verdoven [lees meer...]depressie plus goed slapen ....nadeel ..plus 15kg hele dag sloom en daardoor arbeidsongeschikt Maar na 40jaar met adhd en alcohol daardoor flink is dit me meer waard dan alternatief en dat zou zelfmoord zijn

02-07-2019 | Vrouw | 44
quetiapine (100mg)
In één maand tijd ruim 20 kilo aangekomen, kan niet stoppen met eten constant honger Normaal ben ik 70 kilo nu zwaar in paniek richting 100 De eerste nacht ben ik volkomen out gegaan als alleenstaande ouder compleet onverantwoord Mijn 9 jarige dochter kreeg me 's ochtend niet wakker en was ontzettend in paniek omdat ze dacht dat ik zelfmoord had gepleegd NOOIT AAN BE[lees meer...]GINNEN! er zijn betere alternatieven

23-08-2020 | Vrouw | 42
Depressiviteit
Slik al jaren antidepressivum ivm chronische depressie sinds mijn puberteit. Ik ben dit gaan slikken naast escitalopram, waar depressie en angst en doorslaapproblemen na drie jaar weer doorheen kwam. Ben moeilijk instelbaar en een zgn ‘slow metabolizer ‘, vandaar de lage dosis van 12,5 mg. Voor mij is dit een heel fijn middel. Werkt veel beter dan ik ooit heb durven hopen[lees meer...]. Was ingezet op beter slapen , maar doet veel meer. Het is eindelijk weer stil in m’n hoofd en emoties zijn getemperd zonder het gevreesde zombiegevoel. Wel nog meer last van obstipatie gekregen en in het begin ‘stoned’ geweest. 3 kg aangekomen, best veel voor zo’n lage dosis, maar ik vind het nog binnen de perken....

12-12-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (100mg)
Ik neem al 10 j sero en heb indderdaad nachtblindheid en men zicht is verslecht heel veel zelfs. Wist niet dat dat door seroqeul kwam

16-10-2016 | Vrouw | 40
quetiapine (25mg)
Ik laat hierbij mijn ervaring achter ter waarschuwing. Omdat ik onlangs 2 mensen sprak die min of meer dezelfde negatieve ervaring hebben gehad met dit middel. Wellicht zijn dit uitzinderingen maar toch... Ik vond de effecten van deze lage dosering erg naar en beangstigend. Op advies van de huisarts nam ik deze lichte dosering in voor het slapengaan. (0:15 uur) Ik sliep a[lees meer...]ls een blok en werd 12 uur later wakker met het gevoel alsof ik vastgebonden was aan mijn bed met mijn hoofd in een bankschroef. Heel naar gevoel. De hele dag zwaar en moe en tot weinig in staat. Om 14:00 werd ik actiever ging ik naar buiten om een boodschap en voelde mij totaal wereldvreemd. Ik kan het niet beter uitleggen dan alsof ik geen enkele connectie meer had met de realiteit. Dit was erg beangstigend en ik voelde mij niet in staat om hulp te vragen of uberhaupt uit te leggen wat er in mij om ging. Rond hetzelfde tijdstip kreeg ik ook opvliegers en koud zweet. De 3 achtereenvolgende dagen kreeg ik deze rillingen ook. Pijn in nek, hoofd, droge mond. De heel tijd het lege gevoel met drang te moeten eten. Leeg gevoel in maag. Iedere dag 14 uur na inname rillingen trillerigheid, flauwte. Rebound. Geluiden kwamen na uitwerking 2x zo hard binnen. De 2 dagen erna heb ik de halve dosering gebruikt. Na 3 dagen ben ik gestopt. Voor mij een vreselijk middel met heel veel bijwerkingen.

08-05-2023 | Man | 39
quetiapine (50mg)
Paar maanden geleden een zware burn out gehad, zat tegen psychose aan. Sindsdien zit ik thuis. Van de docter serqel gehad, eerst 2x daags 25mg. 2 weken later savonds 25 mg, en in de ochtend 12,5 mg. Nogmaals 3 weken later, alleen in de avond 25 mg. En sinds afgelopen woensdag (nu 08-05-23) alleen in de avond 12,5 mg Ik merk als bijwerking, Bij 50 mg per dag sli[lees meer...]ep ik alleen, at en drink bijna niet. Toen begon ik dus ook af te vallen. De afgelopen 4 weken, pak ik het alleen nog in de avond. Eetlust is toegenomen, veel droge mond dus veel water drinken. En nu hou ik heel erg vocht vast. Handen, benen voeten en buik zijn opgezwollen. Puur vocht. Ik heb de laatste weken moeite om mijn emoties onder controle te houden. Snel boos/kwaat en veel huilen. Ik moet zeggen, op mg per dag, had ik geen emoties. Maar sliep ik 14 a 15 uur per dag Nu op 12,5 mg heb ik veel emoties, en slaap 7 a 8 uur per dag. Voor het normaal functioneren is eenderde dosis beter. En ik slaap nog altijd goed. Echter als er nu iets fout gaat, dan gaat het helaas echt fout. En autorijden gaat dus helemaal niet (ik ben chauffeur) Ik denk dat dit voor mij nog wel een tijdje gaat duren voordat ik weer normaal kan werken/ funksioneren

02-03-2018 | Vrouw | 38
quetiapine (50mg)
Ik kom wat laat met mijn verhaal maar wil het nu toch kwijt omdat het nogal een heftige ervaring is geweest, en ik altijd met het idee heb gelopen om dit toch nog een keer te vertellen. Ik kreeg destijds dit middel van de psychiater voorgeschreven. Hij zei nog ga maar niet al die bijsluiters lezen, dit medicijn kan met een kleine hoeveelheid een gunstige werking hebben op[lees meer...] de depressie. Ik had nog geen ervaring met medicatie. Ik weet nog zeer goed wat er gebeurde op de dag dat ik de tablet Seroquel innam. Mijn hartslag ging plotseling enorm omhoog. Ten gevolge hiervan moest ik steeds blijven lopen. Ik liep te ijsberen in mijn woonkamer. Alles kwam plotseling in een versnelling,dusdanig dat het hele levenstempo om mij heen als zeer traag over kwam. Ik besloot naar buiten te gaan om daar verder te wandelen en besloot om dan maar wat boodschappen te halen. Onderweg snel wandelend naar de supermarkt bemerkte ik visueel iets heel raars. Het leek of de natuurlijke afstand tussen mijn ogen en de grond, al wandelend plotseling was gehalveerd. Met andere woorden alsof mijn ogen ter hoogte van de afstand van mijn navel naar de grond keken in plaats van mijn normale afstand van hoofd naar de grond. Een zeer bevreemdende ervaring. Ik heb wel eens ooit voor de grap de bril van een ander opgedaan en dan kun je ook van dat soort rare visuele effecten hebben. In de supermarkt bemerkte ik plotseling een ongekende grote honger. Ik had het gevoel alsof ik de hele supermarkt wel op kon eten zoveel trek had ik in een keer. Na het afrekenen bleef ik nog even staan lezen op de advertenties en flyers en aankondigingen die daar op de muur hingen. Er stond een heel verhaal op een A 4 getypt. Hier bemerkte ik dat ik in 1 oogopslag als zijnde een fotografische print de volledige tekst, zonder de afzonderlijke zinnen gelezen te hebben had gelezen en begrepen. Heel opmerkelijk was dat. Dat is handig dacht ik nog, wat een tijdsbesparing.Maar ook dat mijn besef van de dingen veel sneller was dan de mensen om mij heen. Ik liep naar huis met een heel rap tempo mijn snel kloppende hart stuwde mijn lichaam in een versneld lopen, ik kon gewoon niet meer anders dan snel lopen .Ik vond het al met al een zeer beangstigende ervaring met een impact op verschillende gebieden die ik nooit had verwacht en vroeg me af hoe lang dit zou duren voor het uitgewerkt was. Ik heb meteen besloten dat deze ene tablet Seroquel voor mij meteen de laatste was. Ik heb de boodschappen thuis neergezet en de resterende tabletten gepakt en ben er linea recta mee naar de apotheek gelopen en heb ze weer ingeleverd en gemeld dat wat er met mij gebeurde echt niet normaal was. En dat ik dit nooit meer wilde slikken. Er kwam die middag een vriendin op bezoek en ik heb haar hierover verteld, het ijsberen en het moeten lopen en de versnelde hartslag hebben nog uren geduurd. Af en toe komt deze ervaring weer bij me omhoog. Ik heb zelfs af en toe wel eens gegoogled om te kijken of er ook andere mensen dit soort bijwerkingen hadden meteen bij de eerste tablet. Ik kon eerlijk gezegd op dat moment amper geloven hoe het mogelijk was dat andere mensen nergens last van hadden. En bij mij een heel scala. Ik ben nog heel lang huiverig geweest voor allerlei medicijnen, omdat de angst behoorlijk was aangewakkerd . Dat 1 pilletje dit allemaal teweeg kon brengen, had ik nooit van te voren verwacht. Ik weet nu wel heel zeker dat mijn lichamelijk systeem zeer gevoelig is. En dat het ontzettend veel triggerde in mijn hersenen en lichaam. Ik heb anderhalf jaar later pas weer een ander medicijn aangedurfd. Dat was toen Citalopram voor de depressie. En ook voor dat medicijn zal ik nog een beoordeling geven op deze site. Er was destijds ook iemand in mijn therapiegroep voor wie seroquel een uitkomst was. Zij slikte het wegens Borderline. De precieze dosering weet ik niet meer, ik weet wel dat mijn psychiater had gezegd dat het een lage dosering was vandaar dat ik hier 50 mg heb ingevuld omdat je hier wel perse iets in moet vullen

15-10-2017 | Man | 38
quetiapine (100mg)
Zie deze site nu pas want is inmiddels 4 jaar geleden dat ik het gelukkig maar eenmalig hebt gebruikt, maar wou het toch even kwijt!! Was opgenomen wegens depressie door meerdere gebeurtenissen. Kon in de instelling niet goed slapen en hoorde van één medepatient dat ie van Seroquel naar de grond was gegaan tijdens het opstaan toen hij nog snel een slok water wou nemen voor[lees meer...] het slapen gaan. Dacht dat moet ik hebben, kan ik in ieder geval een nachtje doorslapen. Maar alhoewel ik drie maal minder woog dan die persoon die tegen de vlakte ging, werkte het bij mij totaal averechts. Stond te stuiteren leek wel of ik speed of xtc op had, want had in mijn jeugd dat wel eens gebruikt tijdens een party, al was dit wel al ruim 15 jaar later dat ik voor het laatst zoiets heb gebruikt. Ik zeg het is troep, maar kan u zeggen dat ik ook Lithium kreeg 1500mg en clomipramine 150mg en diverse pammetjes. Ik zeg u was moeilijk maar ben uit eigen beweging gestopt dit omdat ik er volgens sommige bij liep als een zombie en zelf ook gek werd van alle bijwerkingen en echt de hele dag door als een idioot aan het zweten was. Was totaal niet van de alternatieve geneeswijze en de oosterse therapien, maar kan u zeggen dit heeft mij er wel doorheen getrokken en loop nu alleen nog maar maandelijks bij een goede psycholoog die mij wat handvaten aanreikt als ik sommige dingen niet goed kan hendelen. Ja tuurlijk ieder voor zich maar voor mij nooit meer antidepressiva meer, alleen maar natuurlijke producten en mijn innerlijke energie opwekken. Bij dit heb ik het meeste baat gehad en heb ook het gevoel dat je erzelf aan moet werken, ook omdat medicijnen net als drugs en drank werkt en dit volgens mij totaal niet werkt bij je herstel maar dat je het juist onderdrukt.

29-07-2017 | Vrouw | 35
quetiapine (50mg)
Vele middelen gebruikt, maar dit is het enige middel waar ik tevreden over ben. Ik gebruikte voor kort 25mg, maar dan piekte het middel het eerste uur waardoor ik redelijk last had van sedatie, niet handig met 2 kleintjes. Nu heb ik 50mg vertraagde afgifte. Ik kan het innemen en blijf fit, maar de hele gedachtenstroom in mijn hoofd kalmeert. Ik heb een ontwijkende persoo[lees meer...]nlijkheidsstoornis met een gegeneraliseerde angststoornis. Dit uit zich in depressies, piekeren, obsessief gedrag mbt voeding (bepaalde voedingstoffen niet willen/ kunnen eten). Dankzij de seroquel stopt het piekeren, waardoor de angst minder wordt. Ik kan hierdoor beter slapen, word fitter wakker en voel me energieker. Dit alles terwijl ik wel gewoon tot 2x in de nacht op kan staan om mijn zoon te voeden (kunstmatige voeding) in heldere geest. Het stoppen met seroquel vereist 3 nachten wakker liggen, maar het is dus echt te doen. Als je echt wilt stoppen (zoals ik tot 2x toe omdat ik zwanger wilde raken zonder het gebruik van medicatie) dan kan het. Bijwerkingen; droge mond na inname. Zakt na 4 uren ongeveer.