quetiapine

Bij  DepressieX

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (27 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (18 meningen)
Onrust (17 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

15-04-2021 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik ben in 2015 begonnen ermee na vaststelling adhd en depressie met angst en inbeeldingen Na diverse andere medicatie wat te licht was toen begonnen met 50mg voor slapen , nu zit ik op 450 mg wel dus verdeeld over de dag Slapen is super , wel vast en 12uur lang zoniet dus bv 8uur en dan wakker moeten worden , ben ik niet te genieten , voordeel is weg angst en verdoven [lees meer...]depressie plus goed slapen ....nadeel ..plus 15kg hele dag sloom en daardoor arbeidsongeschikt Maar na 40jaar met adhd en alcohol daardoor flink is dit me meer waard dan alternatief en dat zou zelfmoord zijn

12-03-2021 | Vrouw | 70
quetiapine (200mg)
Gebruik het al jaren in verband met depressies

29-07-2017 | Vrouw | 35
quetiapine (50mg)
Vele middelen gebruikt, maar dit is het enige middel waar ik tevreden over ben. Ik gebruikte voor kort 25mg, maar dan piekte het middel het eerste uur waardoor ik redelijk last had van sedatie, niet handig met 2 kleintjes. Nu heb ik 50mg vertraagde afgifte. Ik kan het innemen en blijf fit, maar de hele gedachtenstroom in mijn hoofd kalmeert. Ik heb een ontwijkende persoo[lees meer...]nlijkheidsstoornis met een gegeneraliseerde angststoornis. Dit uit zich in depressies, piekeren, obsessief gedrag mbt voeding (bepaalde voedingstoffen niet willen/ kunnen eten). Dankzij de seroquel stopt het piekeren, waardoor de angst minder wordt. Ik kan hierdoor beter slapen, word fitter wakker en voel me energieker. Dit alles terwijl ik wel gewoon tot 2x in de nacht op kan staan om mijn zoon te voeden (kunstmatige voeding) in heldere geest. Het stoppen met seroquel vereist 3 nachten wakker liggen, maar het is dus echt te doen. Als je echt wilt stoppen (zoals ik tot 2x toe omdat ik zwanger wilde raken zonder het gebruik van medicatie) dan kan het. Bijwerkingen; droge mond na inname. Zakt na 4 uren ongeveer.

25-01-2021 | Man | 47
quetiapine (50mg)
Ik heb inmiddels een weg gevonden die voor mij goed te doen is en hieronder vertel ik hoe dit is gegaan zodat iemand er misschien ook baat bij kan hebben. Ik ben begonnen met de gewone quetiapine tabletten van 12,5 mg 3 maal daags. Deze werken ongeveer 6 uur en dat was te merken ook. ±2 uur na inname word ik zo moe dat ik graag naar bed zou gaan en 4 uur daarna merkte[lees meer...] ik dat de werking begon af te nemen met als gevolg dat mijn gevoelens telkens op en neer gingen. Dit was voor mij geen doen en daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Deze heb ik voor mij gevonden in de Quetiapine 50mg retard met verlengde afgifte. Ik ben begonnen met 2 tabletten per dag maar was erg moe overdag. Vervolgens ben ik overgegaan naar 1 tablet per dag. De klachten bleven weg en de vermoeidheid overdag ook. Deze tabletten werken 24 uur. Ook deze hebben op mij het effect dat ik na ±2 uur moe wordt en daarom neem ik ze 's avonds in om ±19.30 uur in om vervolgens tussen 21.30 en 22.30 uur naar bed te gaan en heerlijk te slapen. Nadeel bij mij is dat ik 's ochtends nog moe ben maar met 10 uur slaap per nacht lukt het prima. Mijn ervaring is dat een lagere dosering een beter effect heeft met minder bijwerkingen. En het duurt ±2 weken voordat je het resultaat merkt dus heb geduld. Bovenstaande zijn mijn persoonlijke ervaringen die natuurlijk niet bij iedereen gelijk zijn.

23-08-2020 | Vrouw | 42
quetiapine (25mg)
Slik al jaren antidepressivum ivm chronische depressie sinds mijn puberteit. Ik ben dit gaan slikken naast escitalopram, waar depressie en angst en doorslaapproblemen na drie jaar weer doorheen kwam. Ben moeilijk instelbaar en een zgn ‘slow metabolizer ‘, vandaar de lage dosis van 12,5 mg. Voor mij is dit een heel fijn middel. Werkt veel beter dan ik ooit heb durven hopen[lees meer...]. Was ingezet op beter slapen , maar doet veel meer. Het is eindelijk weer stil in m’n hoofd en emoties zijn getemperd zonder het gevreesde zombiegevoel. Wel nog meer last van obstipatie gekregen en in het begin ‘stoned’ geweest. 3 kg aangekomen, best veel voor zo’n lage dosis, maar ik vind het nog binnen de perken....

10-08-2020 | Vrouw | 53
quetiapine (50mg)
Vanaf kinds af aan al onzeker en snel angstig. Na 4 bevallingen 4 postnatale depressies gehad. Na de 4 e bevalling meteen gestart met paroxetine nu 21 jaar geleden. Ik werd daar gelukkig minder angstig en zenuwachtig van. Na 9 jaar overgegaan naar andere soorten medicatie maar toen in een diepe depressie gekomen. Hier ben ik weer uitgekomen door de combinatie van paroxetin[lees meer...]e en seroquel en daarna voelde ik mij weer stabieler, vrolijker en durfde ik veel meer dan ooit daar voor.

17-04-2018 | Man | 32
Depressief

08-08-2016 | Vrouw | 24

28-06-2016 | Vrouw | 49
quetiapine (50mg)
Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.

19-01-2016 | Vrouw | 18
quetiapine (100mg)
Ik neem al enkele jaren verschillende soorten antidepressiva's en slaapmedicatie. Buiten mijn slaapmedicatie heb ik hier nooit van effect gevoeld. Sinds een maandje geleden neem ik seroquel en zelf mijn omgeving zegt dat ik veranderd ben. Ik ben minderopvliegend en de extreme euforie en extreme putten met suïcidale gedachten vinden terug een evenwicht. Ik ben hierdoor wel [lees meer...]verdikt en heb het gevoel dat ik nooit echt meer die euforie zal voelen of eens goed ga kunnen wenen ... Het is gewoon stabiel wat voor nu het belangrijkste is.

21-07-2021 | Man | 30
quetiapine (400mg)
Ik neem tabletten seroquel xr van 400 mg sinds 2014, ik starte met 50mg maar had weinig effect. Mijn dosis werd verhoogd en zit nu momenteel op 1600 mg, ik neem dit als ik de dokter mag geloven voor angsten, stemmingswisselingen, depressie.. ik kan niet zeggen dat ik me na 7 jaar beter voel, ik ben bijgekomen (30kg), heb dagelijks problemen met vermoeidheid en het vraagt v[lees meer...]eel om met deze medicatie een hele werkdag vol te houden.. Ik blijf voorlopig gebruik maken van de medicatie om 1 reden en dat is omdat ik bang ben voor de bijwerkingen als ik stop. Heb eens een week zonder gezeten en ben door de hel gegaan.. niet meer kunnen slapen gedurende dagen, hyper voelen, alle gedachten overvallen je, en wat volgens mij nog het ergste is.. De jeuk. Het is alsof er beestjes onder je huid kruipen.. ik vind het echt triest dat dit me beter zou moeten maken..

10-11-2015 | Vrouw | 22
quetiapine (100mg)
Hallo iedereen, Ik heb al jaren last van depressie. Sinds een tijd wordt dit weer erger en leef ik in een behoorlijk isolement.. mijn depressie werd nog erger, en ik werd totaal overdonderd van mijn emoties en uitzichtloosheid.. Nu wil mijn psychiater seroquel voorschrijven ook omdat ik ontzettend druk in mijn hoofd ben en totaal nergens toe kom.. Kan iemand mij vertellen [lees meer...]of dit middel echt zo gevaarlijk is? dat je er diabetes van kan krijgen en t je klachten eigenlijk verergerd? ik wil dit namelijk echt niet dan kies ik liever voor een leven zoals nu..

12-07-2017 | Vrouw | 28
quetiapine (20mg)
Werkt bij PTSS, depressie en slaapklachten. Doet wat het moet doen, in mijn geval geen bijwerkingen. Moet waarschijnlijk nog wel opgehoogd worden.

16-03-2021 | Vrouw | 25
quetiapine (100mg)
Ik heb dit maar kort geslikt omdat ik het gevoel had dat ik niet meer kon slikken en dat ik stikte in mijn eigen speeksel. Ik raakte continu in paniek! na overleg met mijn psychiater gelijk gestopt. Wat was dit medicijn heftig zeg... nooit meer!

29-09-2020 | Vrouw | 32
quetiapine (25mg)
Kreeg Seroquel onder druk als slaap medicatie om trauma therapie door te zetten die te heftig voor mij bleek te zijn. Ik sliep er wel op. Ik kreeg echter zeer heftige stemmingswisselingen, verhoogde angst en paniek welke aangezien werden als symptoom van mijn stoornissen (waarvan een aantal verkeerd gediagnosticeerd). Heb 2.5 jaar dit medicijn geslikt, in combinatie met 20[lees meer...] en 40 mg Citalopram en ben er mee gestopt omdat ik mij realiseerde dat ik mijzelf niet meer herkende en dat de GGZ organisatie dit als reden zag om mij van alles aan te praten. Sinds ik gestopt (afgebouwd in een week) ben, heb ik geen heftige stemmingswisselingen meer en herken ik mij zelf langzaam weer! Ook had ik dit medicijn nooit mogen krijgen in verband met erfelijkheidsrisico hart en vaat ziekte, waar ze vanaf wisten!

24-07-2020 | Man | 25
quetiapine (200mg)
Mijn psychiater prees seroquel aan als een wondermiddel. Seroquel zou het ideale alternatief op benzodiazepines zijn met geen enkele bijwerkingen. Hij was er rotsvast van overtuigd dat mijn slaaptekort de oorzaak was van het gebrek aan energie overdag. Ikzelf weet dat dit niet waar is en dat mijn moeilijkheden met slapen zijn vanwege niet genoeg energie hebben. Exact het o[lees meer...]mgekeerde dus. Aangezien hij de expert is heb ik dus toch zijn expertise boven mijn eigen aanvoelen gezet, dat was een extreem slechte keuze. Seroquel is tot nu toe het gevaarlijkste geneesmiddel dat ik heb genomen. Een uur na inname heb ik een half brood, twee pakken stroopwafels en liters water geconsumeerd. Van slapen was er geen sprake. Na een twee tot drie uur uiteindelijk toch in slaap gevallen. De dag erna pas in de late namiddag kunnen opstaan, ik was stikkapot en totaal niet uitgeslapen. Het voelde alsof ik overreden was door een vrachtwagen en was compleet uitgeput, helemaal geen energie. De problemen in mijn hoofd kregen gewoon de vrije loop en er was geen enkele redenering meer om deze tegen te gaan, want seroquel zet deze namelijk uit. Bijgevolg kampte ik dus met extreem ernstige suïcidale gedachten. Ik was agressief, geagiteerd en een zombie tegelijkertijd. Storende geuren wederden wel honderd keer versterkt, ik kon nog niet eens naast een afvoerputje staan want dat gaf mij zo een naar en misselijk gevoel. Na één pil heb ik niets meer genomen en proberen contact op te nemen met de psychiater. Mails bleven onbeantwoord en de telefoon werd genegeerd. De eerste tien dagen heb ik niet kunnen slapen en ik stond klaar om de spoeddienst van het ziekenhuis binnen te wandelen. In de tussentijd bij de huisarts langs geweest en die was verbaasd van de dosering 200mg, wat wel tien tot twintig keer een normale dosis is om te gebruiken om te slapen. Tien dagen geen slaap, daar word je gek van zoals in een Hollywood film. Je krijgt als kers op de taart trouwens ook het gevoel dat je lichaam overhit, ik heb meermaals een ijskoude douche genomen en met de auto airco op 17C gaan rondrijden om van dit koorts gevoel af te geraken. Misselijkheid en brandend maagzuur zijn nog wekenlang aanwezig gebleven.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum