Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Bij  OnrustX

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

02-09-2022 | Vrouw | 26
quetiapine (150mg)
Onrust
Ik heb seroquel voorgeschreven gekregen in februari/maart 2022 na een heftige periode van burn/out, stress en slapeloosheid. Ik was verslaafd aan benzo’s en wou iets niet verslavend maar wel goed werkend op slaap. De werking van de medicatie is prima, niet draaierig of duizelig. 50 minuten na inname sliep ik als een Roosje. Eerste weken had ik wel bijna 12u slaap nodig nu [lees meer...]8u-9u. Als ik kon zou ik het mijn hele leven nemen want had geen enkele bijwerking buiten enorme en snelle gewichtstoename. Terwijl ik personal training volgde en ontzettend gezond begon te eten, omdat ik uit mijn depressie klom bleven de kilo’s eraan vliegen. Ik ben op 6 maanden bijna 10 kilo bijgekomen. 5 had ik oké gevonden maar de toename stopt gewoon niet. Gisteren naar de psychiater gegaan en besloten om ermee op te houden. Vanaf volgende week start ik met Levitron. Hopelijk werkt dat beter! Ik kan seroquel bij hoge nood van slapeloosheid echt waar aanraden, maar nu ik mentaal beter ben en terug kan functioneren wil ik graag ook wel wat gewicht verliezen en minder zware medicatie voor het slapengaan nemen! Wish me luck!

14-06-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik heb seroquel 25mg voorgeschreven gekregen door een psychiater omdat ik niet meer sliep. Ik probeer al 2 jaar te stoppen maar ipv te stoppen was ik naar 50 mg gegaan op aanraden huisarts. Nu alles in mn leven wat op zn plooi valt, ben ik sinds begin dit jaar beginnen afbouwen naar 12,5mg. De eerste weken was ik supersuf en misselijk, daarna ging het beter. Nu heb ik[lees meer...] bloed laten onderzoeken en heb ik een te hoge prolactine gehalte in bloed, volgens de endocrinoloog te wijten aan de seroquel. Dus ik moet er zo snel mogelijk me stoppen. Maar dat is nu al een week een hel wegens slapeloosheid en geen eetlust. Ik slaap heel onrustig en ik voel me overdag ook heel onrustig. dus ik hoop dat ik er binnen paar weken volledig vanaf ben. Ik raad deze medicatie zeker niet aan, ik heb dit voorgeschreven gekregen als slaapmiddel terwijl er andere mogelijkheden waren denk ik. echte vuiligheid. dokters en psychiaters moeten goed nadenken aan wie ze dit middel voorschrijven.

28-12-2021 | Vrouw | 60
Onrust
onrust angsten slaploosheid, met 1 of 2 tabletten sliep ik hele nacht door minstens 6 uur. paar weken terug kreeg ik ontzettend pijn in kuit ik wist door omstandigheden en ervaring met mijn moeder en vader vrijwel direct dat het hier trombose betrof. ik vrees dat ik trombose heb opgelopen door de seroquel ben er ook direct mee gestopt

28-02-2021 | Vrouw | 43
Onrust
Het middel werd off label voorgeschreven voor nachtmerries, naast nog 11 andere middelen. Ik bleek een genafwijking te hebben waardoor ik dit middel niet kon afbreken en ik een medicatievergiftiging heb opgelopen.

10-03-2019 | Vrouw | 63
Onrust
Door dat ik bijna niet meer sliep gedurende een lange periode ondanks overmatig alcoholgebruik ben ik in juli opgenomen in Anteskliniek . Ben daar gestart met serequel 100 mg. Sindsdien mag ik goed slapen zeker 8 uur per nacht. Na inname ben ik binnen 15 min onderzeil

10-10-2018 | Vrouw | 48
Onrust
Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe

27-09-2018 | Vrouw | 60
Onrust
Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust

28-03-2017 | Vrouw | 27
Onrust
Ik heb een allergische reactie gehad en de ambulance is gekomen. Ik dacht dat ik dood ging. Het was zo akelig! Ik neem nooit meer deze medicijnen!

08-09-2016 | Vrouw | 52
Onrust
Dit middel lijkt een wondermiddel, maar funest als je al altijd met eten bezig ben. Ik ben al 4 jaar bezig om op gewicht te blijven ik heb ook een maagverkleining gehad, maar door dit middel val je dus echt niet af. Maandag ga ik beginnen in een kliniek om te stoppen met seroquel. Ik slik 350 mg, ik ben als de dood om te stoppen, maar kijk uit om mijn leven terug te krijge[lees meer...]n.

15-07-2014 | Vrouw | 35
quetiapine
Onrust
Ik gebruik sinds juni 2006 seroquel. Begonnen met 1 tablet van 25 mg. Ik was zeer sceptisch, en wilde eigenlijk absoluut niet aan een anti-psychoticum beginnen. Toch nog steeds blij dat ik het advies van mijn psychiater destijds opgevolgd heb. Sinds 2004 gebruik ik efexor xr, maar dit middel bleek niet voldoende. Mijn depressie was wel enigszins verminderd, maar vaak ble[lees meer...]ven onrustige gedachten, en pieken en dalen toch de kop op steken. Ook had ik moeite met concentreren, en dingen doen en ook afmaken. Daarom besloten om over te gaan naar de combi efexor xr en seroquel. Mettertijd seroquel verhoogd naar 50 mg, later naar 75 mg. Sinds twee jaar zit ik op 100 mg. En dit bevalt me tot nu toe nog het beste. Ik kan weer een beetje functioneren, nadenken, concentreren, dingen afmaken, overzicht krijgen bij de dingen die ik doe. Mijn dosis efexor xr hierbij is 37.5 plus 75 mg. De seroquel neem ik voor de nacht in. Ik slaap hier heel erg goed op. Wel heb ik helaas last van overgewicht en ben met name door seroquel nog meer aangekomen. Vaak honger, bijna geen verzadigingsgevoel. Ook vocht vasthouden en opgeblazen zijn, met name met warmere dagen. Nog een klein nadeel vind ik verminderde seksuele interesse. Toch alles bij elkaar opgeteld, heeft seroquel mij wel goed geholpen. Ik ben heel blij dat ik weer goed na kan denken, en hierdoor beter kan anticiperen op bepaalde zaken en situaties.

01-11-2023 | Man | 35
Onrust
Gebruik het zelden. Als ik wil/moet stoppen met wiet/hash roken. Breek de 25mg in 2 of 4 delen. Slaap als een os. Andere dag een beetje een kater gevoel. Vd rest nergens last van. Dit middel is me niet voorgeschreven, als ik een hele 25mg neem slaap ik ook wel 12 uur. Heb dan duffe na werkingen..weet dan waar het van komt.

10-10-2021 | Man | 25

10-08-2021 | Man | 47
Onrust
Beste man 65, Ik wil toch reageren op u, vooral op de laatste zin. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, geld ook voor mij, maar pleeg nooit zelfmoord. Zelf moord is een definitieve oplossing voor een 'tijdelijk probleem. G eens met iemand praten. Er zijn specialisten die gespecialiseerd zijn op mensen die gebonden zijn, niet vrij, psychische problemen etc. Er is [lees meer...]hoop!!! Hoe moeilijk het soms ook lijkt. Ik hoop dat u helpt krijgt. We willen allemaal vrij zijn en gelukkig worden. Sterkte

04-05-2021 | Man | 65
quetiapine (60mg)
Onrust
Vanwege mijn onrust en druggebruik in het verleden, ik ben zelf ruim 15jr geleden gestopt met H. verder gebruikte ik niets, krijg ik nu 25 mg seroquel voor geschreven. Ik kan er redelijk op slapen maar moet s'ochtends ook een tablet innemen, dat stoort mij. Ondanks dat dit een lage dosis is ervaar ik het als hinderlijk, ik heb geen interesses meer, kan me nog steeds erg o[lees meer...]pwinden over wantoestanden om me heen maar het ontbreekt mij aan elk initiatief. Ik heb het gevoel dat voor mij belangrijke delen van mijn hersenactivitijt worden onderdrukt zonder de werkelijke oorzaak aan te pakken. Ik ben nog in gesprek met de arts maar haar enige reactie was dat ik maar een paar moest overslaan, dan zou het wel weer gaan werken. De dame in kwestie is de helft van mijn leeftijd en ik denk dat ze mij totaal niet begrijpt. Leg dat maar eens uit aan een B verpleegkundige. je wordt meteen weer als junk aangemerkt, ik heb nooit gerelateerd gedrag vertoont, maar daar gaan ze vanuit. Oh en je zal wel oxycontin oid. willen. Misschien als ik hard genoeg tegen deze muur loop kan ik eindelijk mijn rust vinden. De perfect pil is zo'n 500 euro boven mijn budget. En dan nog moet je maar hopen dat je niet wordt opgelicht. Misschien stap ik wel op de trein naar nergens. Lullig voor de Machinist! etc, enz, ennogveelmeer.

31-10-2018 | Man | 23
Onrust
Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.

22-04-2017 | Man | 25
Onrust
Dag allen, Graag wil ik mijn mening kenbaar maken. Mijn ervaring met dit medicijn is ronduit slecht. Ik slik behoorlijk wat medicatie en heb in het verleden ook diverse AP's geslikt, maar deze spant toch echt de kroon qua vervelende bijwerkingen. Ik ga ze niet opnoemen want dit zijn er gewoonweg te veel, maar hartklachten, ademhalingsproblematiek en incontinentie waren aan[lees meer...] de orde. Het middel twee weken vol kunnen houden, en had het idee gewoonweg als een zombie door het leven te gaan. Wanneer voor een Antipsychoticum gekozen moet worden, is mijn advies om eerst te kijken naar Abilify (aripiprazol) of Risperidon. Ieder mens reageert er anders op, maar dit paardenmiddel gun ik niemand.