Ervaringen met Seroquel

Psychose (85 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

07-02-2015 | Man | 25
Schizofrenie
onrust in mijn hoofd, geen stemmen maar willekeurige gedachtes en gevoelens welke - schreeuwend- door mijn hersens galmen. na het nemen van seroquel verdwijnt dit bijna compleet; waardoor ik me beter kan concentreren. enig nadeel is wanneer ik het een dag of 2 vergeet te nemen, word het ineens duidelijk hoe luid het werkelijk in mijn hoofd is

16-05-2014 | Man | 32
Schizofrenie
Ik neem zelf: 500 mg seroquel en 60 mg seroxat en 2 mg alprazolam per dag. Deze medicatie slik ik nu v.a. mijn 17e levensjaar en ik ben er nu 32. Bij mij zijn het altijd ups/downs. De ene week voel ik me lekker de andere week komen mijn klachten. Opzich kan ik mij tot nu er redelijk mee helpen. Alleen vraag ik mij af ik slik nu al ruim 16 jaar deze medicatie. Ze hebben ge[lees meer...]probeerd mijn medicatie te veranderen en dat liep uit op een psychose en zelfmoord gedachtes. Redelijk snel werd de medicatie weer op het oude niveau gezet. Maar is het nu de bedoeling dat ik deze medicatie en de hoeveelheid mijn leven lang moet blijven slikken? Wat doet Seroquel met de hersenen? Is dat naar al die tijd zichtbaar?

01-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Seroquel heeft mijn leven gered. Ik voel me sinds Ik het gebruik langzaamaan weer mezelf. In het begin wel moeten wennen, obstipatie en sufheid. Maar dat ging over en er kwam een goede nachtrust, stemming en concentratie voor terug. Wel ook.zwaarder geworden.

14-06-2012 | Man | 41
Schizofrenie
Ik gebruikte 20 jaar 1,5 milligram Orap als onderhoudsdosering tegen psychoses. Ben vorig jaar drie maanden nicotinepleisters gaan plakken maar kreeg wat terugval vanwege teveel dopamine door de nicotinepleisters. Een nieuwe psychiater gevonden, deze wilde me migreren van Orap naar Seroquel (600mg of meer). Ik kreeg veel bijwerkingen en wilde terug naar Orap. Ik ben terugg[lees meer...]egaan naar Orap met hem en bleef toch nog 150 mg Seroquel XR (extended release) gebruiken. Dit bevalt goed. Mijn werk gaat wat beter. Nu na 9 maanden wel wat vaker boos en somber. Ik kan 25 milligram Seroquel Instant Release (IR) nemen voor de nacht als ik denk niet goed te kunnen slapen (bijvoorbeeld uitgeslapen of laat nog koffie). Echter dit gebruik ik zelden. Ik ben wel tevreden over Seroquel in deze dosering samen met 1.5 mg Orap. Ik vind het jammer dat er geen 100 mg tabletten XR zijn. Misschien maar eens vragen om 2x50mg samen met 1,5 mg Orap. Succes met alles.

18-08-2012 | Vrouw | 41
Schizofrenie
Ik slikte voor dit middel zyprexa, haldol, orap, abillefy, risperdal, geen van deze werkte en hadden vreselijke bijwerkingen, van heel stijf en nauwelijks in beweging tot alleen maar bewegen en niet stil te kunnen zitten etc.... Hierna ben ik seroquel gaan gebruiken en er ging een wereld voor mij open, wel moet ik heel erg op mijn gewicht letten!!!! Slik ook fluvoxamine en[lees meer...] depakine. Voor mij is het een goede combinatie maar klachtvrij word je nooit!