Ervaringen met Seroquel

Psychose (85 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

17-08-2015 | Vrouw | 53
Schizofrenie
ik heb nadat ik abilify gebruikte en ernstige bijwerkingen ondervond vooral bewegingsonrust, seroquel gekregen, toen ik het de eerste keer slikte, leek het alsof ik getroffen werd door een bom, duizelig en ik dacht dit slik ik nooit meer. toen merkte ik dat ik er een hele nacht op door kon slapen, dat was winst. Ik zit in een ommekeer in mijn leven, live events, mijn docht[lees meer...]er had me niet meer nodig. Heb een hele lieve vriend hij steunde me al vaak ook financieel maar hij is te lief, vijfendertig jaar verschil. Hij is een soort god en een kaapster staat op de kust. Mijn eigen leven is nu leeg omdat ik mijn dochter niet meer hoef te helpen. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, ik kan er op een artistieke manier in de leer het is een tegenhanger van de psychiatrie, en ik zou zo graag de kans waarnemen maar het werkt niet en opleiding en liefde. Mijn rivale heeft het stukken makkelijker, hun relatie is platonisch, ze heeft het grote ego dat ik mis. Het zijn allemaal dingen die me niet meer laten genieten van het leven. Seroquel laat me een nacht doorslapen, het midden in de nacht wakker worden, kon ik niet meer aan. Het is verbeterd maar de situatie staat me nog niet aan. Vraatzucht is toegenomen val af doordat ik rook wat ook niet gezond is. Nicotine verminderd de werkingsduur van antipsychotica. s morgens ben ik nog suf, en steek er dan eentje op. Ben gefustreerd in dingen die ik eerst met lef oppakte ben ik nu heel erg bang en onzeker. Seroquel helpt me door te slapen maar dat ik het niet mag afbouwen vind ik heel erg. Bij mij is ooit schizofrenie genoemd, voel me echter niet zo hoor ook geen stemmen. Ben wel heel erg gevoelig en intuitief dus fout diagnose Seroquel maakt me wat rustiger lijkt of er meer serotonine wordt gevormd daardoor ook de eetlust. wordt rustiger wakker. Mijn leven is een puinhoop, de medicatie helpt maar weerhoud me ook van beslissingen. Ben onzeker en twijfel bij alles. denk dat dit een bijwerking is.

06-02-2020 | Vrouw | 49
Schizofrenie
Ik slik sinds 10 jaar dit middel, 800 mg per dag. ik gebruik de xr voor de onderhoudsdosis en de gewone seroquel voor als ik me niet goed voel. Het echte rottige aan dit middel middel vind ik dat je geen eet rem hebt en daardoor flink dik wordt. Verder doe ik het er goed op.

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven. Moeite om te sporten. Nam vroeger 600 Mg seroquel en al een poosje terug naar 1600 Mg quetiapine per dag en ook in de nacht. Ben wel 1 meter 93, dus kan dat dosis best meevallen in mijn geval. Ik weeg nu 147 kilo en 350gram. Normaal is de maximum hoeveelheid quetiapine 600 tot 800 Mg per dag maar dat is voor mensen met een kleinere gestaltes.

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven.

26-05-2012 | Vrouw | 42
Schizofrenie
Wat ik mis zijn de gevaarlijke bijwerkingen van het middel seroquel, het krijgen van suikerziekte/diabetes. In mijn omgeving ken ik een aantal mensen die diabetes type 2 hebben gekregen door het gebruik van Seroquel.

18-08-2012 | Vrouw | 41
Schizofrenie
Ik slikte voor dit middel zyprexa, haldol, orap, abillefy, risperdal, geen van deze werkte en hadden vreselijke bijwerkingen, van heel stijf en nauwelijks in beweging tot alleen maar bewegen en niet stil te kunnen zitten etc.... Hierna ben ik seroquel gaan gebruiken en er ging een wereld voor mij open, wel moet ik heel erg op mijn gewicht letten!!!! Slik ook fluvoxamine en[lees meer...] depakine. Voor mij is het een goede combinatie maar klachtvrij word je nooit!

14-06-2012 | Man | 41
Schizofrenie
Ik gebruikte 20 jaar 1,5 milligram Orap als onderhoudsdosering tegen psychoses. Ben vorig jaar drie maanden nicotinepleisters gaan plakken maar kreeg wat terugval vanwege teveel dopamine door de nicotinepleisters. Een nieuwe psychiater gevonden, deze wilde me migreren van Orap naar Seroquel (600mg of meer). Ik kreeg veel bijwerkingen en wilde terug naar Orap. Ik ben terugg[lees meer...]egaan naar Orap met hem en bleef toch nog 150 mg Seroquel XR (extended release) gebruiken. Dit bevalt goed. Mijn werk gaat wat beter. Nu na 9 maanden wel wat vaker boos en somber. Ik kan 25 milligram Seroquel Instant Release (IR) nemen voor de nacht als ik denk niet goed te kunnen slapen (bijvoorbeeld uitgeslapen of laat nog koffie). Echter dit gebruik ik zelden. Ik ben wel tevreden over Seroquel in deze dosering samen met 1.5 mg Orap. Ik vind het jammer dat er geen 100 mg tabletten XR zijn. Misschien maar eens vragen om 2x50mg samen met 1,5 mg Orap. Succes met alles.

29-08-2022 | Man | 40
quetiapine (25mg)
Schizofrenie
Ik heb dit 3 jaar gebruikt, ben nu gestopt (eigen besluit) en ik voel me 100 keer beter. Dit middel vermoord je persoonlijkheud

16-04-2021 | Man | 40
Schizofrenie
5 jaar genomen en nu macheerd het niet meer voort slapen . (....) (red. Mijnmedicijn.nl:Let op: deze mening is aangepast)

22-07-2012 | Man | 40
Schizofrenie
Ik gebruik sinds kort 600 mg van seroquel voorheen op zemap maar dit middel ging uit de handel en is niet meer verkrijgbaar. Ik kreeg na de eerste iname van 300 mg een enorm raar gevoel in me lichaam (armen en benen) geen onrust ofzo maar een soort stralende prikkelende gevoels ervaring en dan zeer heftig.Ikzelf denk dat dit middel dus je natuurlijke energie en vibratie va[lees meer...]n je lichaam altert . Ik koos voor dit middel vanwege audiologische hallucinaties (stemmen) deze zouden voor 95% verdwijnen met dit middel uit mijn hoofd. Ik slik het nu 5 dagen en inderdaad de stemmen zijn op een paar na allemaal verdwenen . Mijn onteveredenheid is in de verzorgers van mij bij de GGZ zij beheren mijn medicatie en wat ze horen te doen deden ze niet namelijk mij de gelegenheid geven om de bijsluiter te lezen. Diabetes is een ernstige bijwerking en als ik dit eerder had geweten had ik waarschijnlijk voor abilify gekozen in plaats van seroquel

01-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Seroquel heeft mijn leven gered. Ik voel me sinds Ik het gebruik langzaamaan weer mezelf. In het begin wel moeten wennen, obstipatie en sufheid. Maar dat ging over en er kwam een goede nachtrust, stemming en concentratie voor terug. Wel ook.zwaarder geworden.

29-01-2023 | Man | 38
Schizofrenie
Ik heb schizofrenie en psychose maar seroquel xr is meer om te kunnen slapen. Ik ben evengoed gek en autistisch in mijn eigen goesting interesses. Ik leef in mijn eigen wereld omdat ik zo geprogrammeerd ben en kan mij niet aanpassen zoals anderen. Handicapt schizofrenie psychose. Vraag mij af of ik een hersenscan nodig hebt?

07-02-2022 | Man | 37

16-02-2017 | Man | 34
quetiapine (1500)
Schizofrenie
Toen ik net er achter kwam dat ik volgens mijn psychiater schizofrenie had, kreeg ik vrij direct medicijnen. Die moest ik ook de rest van me leven blijven slikken, wat mij schokte. Ik heb met mijn psychiater verschillende anti psychotica medicijnen gekregen vanwege angst, dwang gedachten, achterdochtig het paranoide type schizofrenie. Ik heb bijvoorbeeld geen last van ste[lees meer...]mmen in me hoofd of dingen die er niet zijn wel te zien. Wat mensen vaak denken aan schizofrenie verschijnselen. Ik heb een waslijst van medicatie geprobeerd om mijn verschijnselen te verminderen. Zoals: Risperdal, Zyprexa, Orap, Abilify, Seroquel en het ouderwetse middel Leponex, wat bij veel mensen toch heel goed werkt, maar bij mij niet. Uiteindelijk kwamen we uit bij Seroquel wat nu al ongeveer rond de 13 jaar al slik. In het begin begin werd het verhoogt naar 800 mg per dag. Ik heb op meerder plekken gewoond, dus meerdere psychiaters gehad. Uiteindelijk is de Seroquel zo verhoogd naar 1500mg (echt waar). De psycholoog zij tegen mij dat je tegenwoordig Seroquel met gemak naar 2400mg per dag kan innemen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik neem in de ochtend 700 mg en voor het slapen de andere 800mg. Alleen de bijwerkingen die ik heb ben ik niet zo blij mee. Ik ben van 60 kilo naar 95 kilo in drie maanden aangekomen. Dus 35 kilo in drie maanden aangekomen, wat ik al niet normaal vind, terwijl ik veel sport en op mijn voeding let. Een andere bijwerking is dat ik ontzettend last heb van speeksel toevloed. Als ik 's avonds naar bed ga en ik moet een uur later plassen zijn mijn ogen gewoon rood. Ik slaap wel goed, eigenlijk te goed. Daarom heb ik later anti depressieva erbij gekregen, zodat ik in de ochtend beter mijn bed uit kan komen, zonder antidepressiva kan ik gerust tot 16:00 blijven door slapen, wat niet leuk is. Toen ik jaren later bij een andere psychiater kwam, zei ze direct dat ik over gedoseerd ben met die 1500mg Seroquel, maar goed ik deed het er op. Heb geprobeerd af te bouwen, maar dan gaat het bij mij weer tussen de oren zitten, heel vervelend. Ik vind Seroquel ook een soort drugs, want ik heb mijn avond medicatie wel is vergeten en sliep heel erg onrustig en had het steenkoud in bed. Mijn advies is laat je niet te snel overhalen om zoveel medicatie te slikken. Bij de een werkt het al met 50 mg maar bij mij dus bij 1500 mg Seroquel. Ik heb nu last van een dikke buik wat mij dwars zit, ook had ik vooral in het begin eetbuien ook 's nachts. Dat is gelukkig verminderd. Ik probeer er alles aan te doen maar niks werkt. De psychiater zegt dat het met de stofwisseling te maken heeft, en vocht vasthoud. Van die stofwisseling begrijp ik niks van, en vocht vasthouden ook niet. Weet iemand mij te helpen met deze situatie, dat zal heel fijn zijn. Want ik zie veel mannen en vrouwen behoorlijk aan komen door dit middel. Psychiaters voeren je net zo hoog met medicijnen tot dat je niet meer praat. daar gaat het hun om. Ik vind dat niet oke, te makkelijk!!

11-05-2013 | Man | 33
Schizofrenie
Mijn vriend gebruikt 400mg seroquel xr voor het slapen gaan. 15mg abilify, 1000 mg maniprex en 40mg citalopram. Hij werkt voltijds. Hij is altijd zeer moe en humeurig. Moet zichzelf de dag altijd vooruit sleuren. is nooit echt vrolijk. Depri en zit altijd maar op mijn dak. Het is haast ondraagelijk om met zo iemand te leven. Ik vind persoonlijk dat hij te veel medicatie kr[lees meer...]ijgt voorgeschreven. Zijn ziektebeeld situeert zich als volgt: kreeg op 19 jarige leeftijd een psyhose en werd opgenomen. Hij is nu 33 jaar. Hij is sexueel niet te stoppen. Het minste bloot en hij is geprikkeld. Komt zeer snel tot een orgasme omdat hij zich niet kan inhouden. Zeer raar als ik andere mensen hoor vertellen dat hun libido achteruit gaat. Hij kan niet meer genieten van zijn leven. Alles beleeft hij in een roes. Ik hoop dat er iemand kan helpen want zo kan het niet verder meer. Groetjes

16-05-2014 | Man | 32
Schizofrenie
Ik neem zelf: 500 mg seroquel en 60 mg seroxat en 2 mg alprazolam per dag. Deze medicatie slik ik nu v.a. mijn 17e levensjaar en ik ben er nu 32. Bij mij zijn het altijd ups/downs. De ene week voel ik me lekker de andere week komen mijn klachten. Opzich kan ik mij tot nu er redelijk mee helpen. Alleen vraag ik mij af ik slik nu al ruim 16 jaar deze medicatie. Ze hebben ge[lees meer...]probeerd mijn medicatie te veranderen en dat liep uit op een psychose en zelfmoord gedachtes. Redelijk snel werd de medicatie weer op het oude niveau gezet. Maar is het nu de bedoeling dat ik deze medicatie en de hoeveelheid mijn leven lang moet blijven slikken? Wat doet Seroquel met de hersenen? Is dat naar al die tijd zichtbaar?