Psychose (60 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

07-06-2015 | Vrouw | 37
Psychose
Ben net gekollokeerd, reden ben flauwgevallen op de openbare weg; was niet agressief; nog had ik een suïcidepoging: ik was gewoon dronken en ook nog eens te voet; ben gewoon thuis gekome n en lag te slapen. Werd wakker in de isoleercel/ heb last van mijn schildklier. Heb mijn eigen urine moeten drinken. Kreeg geen water. Ben ook flauwgevallen in de isoleercel door de w[lees meer...]armte. Zewouden me terug zyprexa geven en dit heb ik geweigerd. De gerechtpsychiater is een crimineel in mijn ogen .....heb me deze nacht beplast van de schrik en de emoties//// stel jevoor de ene dag loop je gewoon rond op straat en de andre dag zit je in een icoleecel...alleen aan mijn lot overgelaten....ze waren kwaad omdat ik op de deur bonkte......hoe moet ik anders gaan plassen er is geen toilet en roken mocht ook al niet/////????Neeen er is iets anders aan de hand+ ik leg klacht neer tegen de psychiater in gent en ineens wordt ik zonder reden gekolokkeerd////// schandaalig/// leg klacht neer dit is een schending van de mensenrechten... En ze hebben gewoon te weinig personeel////groeten van isabelle de schamphelaere als je me wilt helpen zeg dit dan door////zit nu op de gewone kamer , maar ben wel 10 dagen van mijn vrijheid beroofd zonder reden.....is dit een domocratie of hebben psychiaters een andere wetgeving

07-06-2015 | Vrouw | 41
olanzapine (15mg)
Ik hoor stemmen en daar helpt het wel iets bij om te verminderen naar ben in korte tijd 12 kilo aangekomenen en heb nu een buik en dat had ik nooit. Vorige gelet op. Mijn eten en veel gesport en bewogen en alsnog 2 kilo erbij. Dat is wel een behoorlijke nare bijwerking.

01-06-2015 | Vrouw | 37
olanzapine (10mg)
Heb vorig jaar na suïcidepoging opgenomen geweest in UZ Gent. Psychiater kwam binnen met veel grandeur samen met studenten. Ze hebben me psychisch gebroken. Had 6 maanden nodig om te herstellen. De zwaarste psychose was op vrijdag 13 juni. Zal het nooit vergeten, het was volle maan. Had vele angsten, verward en kon de realiteit niet volgen. Was net getrouwd en mijn moeder [lees meer...]heeft in mijn plaats de echtscheiding aangevraagd. UZ heeft mijn echtgenoot de toegang ontzegd. Toen hij me telefoneerde herkende ik zelfs zijn stem niet. Gelukkig hebben we elkaar terug gevonden. We zijn dus hertrouwd. Nu wordt het verhaal nog straffer, sinds kort dacht ik dat ik zwanger was, ben schijnzwanger, mijn schildklier doet raar, val gemiddeld elke dag een keer flauw en heb een hartslag van meer dan 200, dit bij een lichte inspanning, zoals de trap oplopen. Kan niet meer in mijn schoenen, heb oedeem in handen en voeten, borsten zijn vergroot van B naar C cup. Mijn buikomvang is van 68 naar 95 cm, gewichtstoename van 55 naar 63 kg, ochtendmisselijkheid, enz. Heb geen extreme kinderwens, zou eigenlijk wel eerst nog willen reizen. Oh ja, ben nog vergeten te vermelden dat er zedenfeiten gebeurd zijn, door de zyprexa kon ik niet adekwaat reageren. Ik vind het puur vergif, maar ik ben van Gent en op de tramkaartjes staat *nie pleuien*. Groetjes Isabelle

19-04-2015 | Vrouw | 30
olanzapine (10mg)
Hoi, ik gebruik sinds kort Zyprexa gecombineerd met Venlafaxine, ik heb al andere voorgeschreven gekregen, maar daar had ik weinig of geen effecten van. Ik kamp al jaren met een depressie, maar zoals veel mensen denk je dat je hier vanzelf wel weer uitgeraakt! Niet dus... Op den duur kreeg ik dan toch een portie alle dagen ellende! Ik ging slapen en stond op met misselijkh[lees meer...]eid, trillingen, hartkloppingen veel huilbuien enzovoort! Kortom ik werd er serieus ziek van, maandenlang leefde ik in een totaal andere wereld. Door de stap te zetten om bij mijn vriend weg te gaan heeft het er zeker niet beter opgemaakt, dus je zakt alleen maar dieper. Het feit dat ik op deze forum mijn gevoel over de Zyprexa kwijt wil, is voor mezelf al een hele vooruitgang! Ik heb nu 3 dagen achter elkaar al een heel opgelucht gevoel, en ik durf van de kleine dingen toch al wat te genieten, ik kan alleen maar zeggen dat ik zo opgelucht ben dat deze medicatie zijn werk wel doet! En zoals er nog zijn die hier neerschrijven dat je zou aankomen, dat is het laatste van mijn zorgen! Je goed voelen en genieten is veel meer waard dan die kilo's. Dus mensen die bang zijn om het te gebruiken zou ik graag met dit bericht een duwtje willen geven er aan toe te geven om het toch te gebruiken! Ik kan weer wat ademhalen en stilletjes mezelf terug zijn! Het leven is te kort om je alle dagen ontzettend slecht te voelen! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd zegt men vaak.

02-04-2015 | Vrouw | 38
Psychose
Na een psychose te hebben gehad in 2010, ingesteld op olanzapine. Eerst 10 mg nu nog maar 5 mg. Ik ben nu al 5 jaar stabiel en dit is mij veel waard. Wel dikker geworden maar alles liever dan een psychose.

19-03-2015 | Vrouw | 46
olanzapine (5mg)
Bipolaire stoornis
Zyprexa is een zeer krachtig middel. Het heeft een tijdje goed gewerkt maar toen de generika kwamen moest ik steeds meer gaan slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ook ben ik tijdens het gebruik erg veel aangekomen en ik bleef ook maar aankomen. Op een gegeven moment heb ik mijn behandelaar gezegd dat ik dit middel om die reden niet meer wilde slikken. Ook was ik van Zy[lees meer...]prexa altijd wat down, werd er toch ook een beetje depressief van doordat het erg verdoofd.

22-12-2014 | Vrouw | 34
Onrust
Tijdens gebruik van Setraline kon ik niet meer slapen en werd ik daar heel moe & onrustig van. Toen heb ik tijdelijk Zyprexa voorgeschreven gekregen. De laagste dosering. Het hielp in de eerste instantie wel om te kunnen slapen, maar het gaf ook bijwerkingen zoals aankomen (binnen een week al paar kilo), enorme eetlust (continue trek in alles wat los & vast zat) en sliep o[lees meer...]ok heel raar/schrikkerig. Kreeg rare gevoelens. Ik wilde er dus ook graag zsm vanaf. Toen is er besloten dat de dosering van Sertraline van 100 mg naar 50 mg zou gaan. Dat hielp, ik kon weer slapen. Ik heb toen in een paar dagen de Zyprexa afgebouwd, eerst het pilletje gehalveerd en toen helemaal gestopt. Ik heb daar geen nare effecten van gemerkt. Het voelde juist beter en ik sliep eindelijk na maanden weer normaal :)

15-11-2014 | Vrouw | 44
olanzapine
Hoi, ik ben MS-patient. Ik heb de oorzaak van MS bij mij gevonden: Efexor, antidepressiva. Zelfs neuroloog, dokter weet het niet. Enfin, nu neem ik ander antidepressiva, zonder gaat niet dus het is afwachten hoe het verder gaat. Ik wil mijn leven leefbaar houden. Nu neem ik sinds 2 maanden Zyprexa. Ik weet niet of het goed of slecht is. Ik ben wel bang van al die pillen [lees meer...]nu. Als zelfs dokters dat niet weten wat de gevolgen zijn van langdurig gebruik. Het enige dat ik nu doe is luisteren naar mijn lichaam.

23-09-2014 | Vrouw | 60
olanzapine (2,5mg)
Stress
Door ernstige chronische stress voelde ik me zo beroerd dat ik nauwelijks kwaliteit van leven had. De spanningsmisselijkheid was ondraaglijk. Gesprekken met psycholoog hielpen niet. Werken ging tot mijn grote verdriet allang niet meer. De specialist schreef mij Zyprexa voor. Na een dag voelde ik me stukken beter. Gebruik nu een week Zyprexa. Bijwerkingen heb ik niet, [lees meer...]zeker geen extra hongergevoel. Kan de hele dag wel juichen van geluk. Had ik het maar eerder gekregen ! Lily

16-07-2014 | Vrouw | 45
Psychische klachten
Ik gebruik sinds kort zyprexa en ik moet zeggen dat het middel mij goed bevalt. Het geeft mijn hoofd rust, ik pieker niet zoveel en ben veel vrolijker Het grootste nadeel vind ik dat je er dikker van wordt, ik ben 10 kilo gegroeid en loop nu bij een dieetiste en langzaam aan verlies ik gelukkig weer wat gewicht. Ik had eerst 20 mg, en ik had zoveel trek in eten. Op mijn[lees meer...] verzoek ben ik gaan minderen, in overleg met de psychiater, Nu krijg ik 50 mg seraquel, en mijn honger gevoel is helemaal weg gelukkig Kreeg wel last ook van hartkloppingen maar daar heb ik ook iets voor gekregen

19-05-2014 | Vrouw | 62
Psychose
hoi, ik gebruik dit middel ook, maar heb geen levenslust meer!! Kom uit bed, ga op de bank zitten en kom er niet meer vanaf. Is er geen ander middel dat mij kan helpen?? Hier word ik nog depressiever van, gr

19-11-2013 | Vrouw | 21

03-09-2013 | Vrouw | 57
olanzapine
Ik gebruik al zo'n 15 jaar zyprexa en ben daar zeer tevreden over. Ik heb het met verschillende sterktes geprobeert , maar bij mij werkt het het meest effectief op 15mg. Bij 10mg. heb ik nog achterdochtige gevoelens, terwijl ik bij 20mg. een beetje zombie-achtig ben. Al met al kan ik me nu goed redden en heb ik nauwelijks nog begeleiding nodig. Gelukkig dat Zyprexa besta[lees meer...]at!!! succes allemaal , Joke!!

13-08-2013 | Vrouw | 27
olanzapine
HALLO IK NEEM ZYPREXA MAAR ZIJN NOG REDELIJKE DURE PILN IK PAK NU DE WITTE PRODUCKTEN ERVAN ALE HEB IK BESTELD ZIJN DIT DAN EXACT HEEL DE ZELFSTE OF NIET ? ik ben namelijk zeer mager en heb last van stres door deze piln heb ik minder stres en in mijn geval blij dat ik erbij verzwaar zat dit anders zijn met de goedkopere versie ervan of niet wans ik ben content met hoe het[lees meer...] nu gaat kalmer en wat verzwaard zou dit graag zo houden en blijven verzwaren natuurlijk . iemand dat kan helpen te antw hierop

03-06-2013 | Vrouw | 26
Psychose
Omdat ik last heb van een psychose moest ik ingesteld worden op medicatie. Na veel medicijnen geprobeerd te hebben kwam ik eerst bij Risperdal terecht, en dit werkte goed al slikte ik wel een vrij hoge dosering, Maar omdat ik last van vervelende bijwerkingen kreeg slik ik nu zyprexa. Ik slik nog een lage dosering 10 mg en dit wordt langzaam verhoogd naar 15 mg en als dat n[lees meer...]og niet voldoende aanslaat naar 20 mg. Tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik merk wel dat het qua denken rustiger wordt in mijn hoofd. Ook slaap ik veel beter. Ik heb weinig tot niet veel moeite om 's morgens mijn bed uit te komen maar het kan zijn dat dit misschien nog komt als ik een hogere dosering krijg. Wel merk ik dat ik veel meer trek heb dan anders. Ik kan wel de hele dag door eten, terwijl ik dat voorheen niet had. Verder heb ik nog nergens last van en ik hoop dat ook dat dit zo blijft. Dus tot nu toe ben ik wel tevreden over het medicijn.

12-05-2013 | Vrouw | 24
olanzapine
Ik heb 2 jaar zyprexa geslikt. In die periode was ik erg afgevlakt in alle emoties. Vrolijkheid was helaas ook een stuk minder. Slapen kon ik opeens als de beste en piekeren deed ik helemaal niet meer. Erg fijn in die tijd. Vroeger altijd voor de wekker wakker en gelijk heel actief. tijdens de zyprexa had ik mijn wekker wel een uur aanstaan voor ik echt op kon staan en dan[lees meer...] nog was ik slaperig. Eerste jaar geen alcohol geslikt aangezien dat je extra slaperig maakte. tweede jaar wel alcohol gedronken en merkte niet heel veel verschil. In die tijd 15 kilo aangekomen. Nu een half jaar zonder de medicijnen en bijna alle kilo's zijn er gewoon automatisch weer weg gegaan. conditie is duizendmaal beter dan met zyprexa. En ik heb niet meer gesport of ander dieet. ook het eten smaakte opeens anders na het stoppen van zyprexa, snoep en andere chemische dingen waren opeens echt vies, wat ik tijdens zyprexa echt gewoon lekker vond. Nu weer gevoel om emoties gewoon te voelen. Achteraf merk ik dat ik vooral de vrolijkheid en blij zijn gevoel erg gemist heb. Had ik in die tijd ook wel, maar nu is het zoveel meer. als of je leeft. veel mensen in mijn omgeving vinden me nu ook erg anders sinds ik gestopt ben met de pillen. stralen benoemen ze dat vaak. Ik was zeker blij dat ik die pillen had in die periode, had niet zonder ze gekund toen en ook goede begeleiding gekregen om zonder te leven.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum