Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

02-05-2012 | Man | 24
Bipolaire stoornis
Hallo, ik heb borderline en hevige aandachtsstoornissen (ADD); ik heb dit medicijn enkele maanden ingenomen. Al bij al was ik vrij tevreden van het medicijn: ik had minder stemmingsschommelingen, betere eetlust, betere nachtrust, minder paranoide gedachten, meer zin voor initiatief en het leven ging rustig zijn gangetje, veel beter dan zonder medicatie. Ik heb wel moeten s[lees meer...]toppen met dit medicijn, omdat mijn ADD erger werd: mijn concentratie was bepaalde dagen echt nul, ik kon me totaal niet meer focussen. Elke zin 5 keer opnieuw moeten lezen tegen het tot me doordrong, zat midden in de examens; ze waren dan ook een waar fiasco... Ook moet er gezegd worden dat ze je gevoel wat afvlakken, iets minder zin in sex, maar liever dat dan elke dag down rond te lopen. Ik wou ook nog ff vermelden dat je ervan veel beter slaapt, ook opstaan kan moeilijker zijn, maar je moet jezelf gewoon uit het bed sleuren, eenmaal je op bent en koffietje drinkt, gaat de vermoeidheid vrij vlot over.

11-10-2013 | Man | 25
Psychose
Dit is een zeer zwaar middel. Van antipsychotica is niet bewezen dat het werkt tegen stemmen. Dit middel in zekere mate helemaal niet. Dit middel kan symptomen zelfs verergeren. Dit middel is zwaar giftig. Veroorzaakte bij mij een spierziekte waar ik heel erg onder leed. Ik zag het leven niet meer zitten. Dit groene spulletje maakt een eind aan je libido en onderdrukt je [lees meer...]geheugen. Werkt als een soort vet en maakt dus dik en kan je rode bloedlichaampjes kapot maken en nog erger diabetes en bloedproppen veroorzaken. Het zal mij niet verbazen als het een oorzaak is van kanker, want dit medicijn is duidelijk een tikkende tijdbom. Red je leven en neem nooit zyprexa. Net als Haldol en risperdal. Bij die medicatie zie je duidelijk aan diegene dat die 'onder invloed is'. Bij zyprexa is dat weliswaar minder, maar je gaat er net zo kapot aan. Misschien wel meer. Nogmaals dit is radioactief en zwaar fabrieksmatig gemaakt met vele schadelijke bijproducten. Van afblijven dus.

24-12-2012 | Man | 25
Psychose
Zyprexa doet zijn werk tegen psychoses en angsten maar neemt veel bijwerkingen met zich mee. Het vlakt niet alleen mijn gevoel maar ook mijn gedachten af. Ik kan mezelf moeilijk concentreren en ben erg vermoeid. Ook houd het lichaam veel vocht vast. Ik neem dit middel zelf alleen tegen psychoses en bouw het vervolgens dan ook weer af naar 0.

07-05-2012 | Vrouw | 25
Psychose
Ik gebruik Zyprexa nu 3 jaar sinds mijn psychose in 2009. Ik begon met 20 mg en heb dat afgebouwd naar 2,5 mg, daarop zit ik sinds een jaar. Het werkt goed tegen mijn psychotische klachten. Ik heb daar namelijk helemaal geen last meer van gehad. Ik functioneer goed, ik studeer en heb goede sociale contacten. Maar toch ga ik Seroquel proberen vanwege de volgende bij[lees meer...]werkingen van Zyprexa: 1. Ik ben MOE. Ik slaap 12 uur en kan 's morgens moeilijk uit bed komen. De rest van de dag ben ik ook moe. Het is zonde van mijn tijd en ik word somber van die moeheid. Het is erg vervelend. Sporten is ook een ramp geworden. Na 1 minuut ben ik volledig uitgeput. Mijn conditie verbetert niet. 2. Ik ben 30 kilo aangekomen. Dit is gebeurt toen ik een hoge dosering had. Ik at meer (veel honger) maar niet alles was aan het hongergevoel te wijten, het is ook gewoon het middel zelf dat ervoor zorgde dat ik aankwam. Met een lage dosering ben ik in 1,5 jaar 6 kg afgevallen, wat heel weinig is omdat ik weinig snoep en veel sport. Dit is voor mij erg frustrerend. 3. Mijn gevoelens zijn afgevlakt. Ik heb geen kriebels meer in mijn buik en seksuele gevoelens zijn erg afgenomen. Ik ga Seroquel in een lage dosering proberen. Dit zou in die mate wel helpen met slapen maar niet al die bijwerkingen geven. Dit zou wat voor mij kunnen zijn omdat toen ik gestopt ben met Zyprexa een maand terug, ik niet goed sliep (ik was wel vrolijker en minder moe gelijk).

22-04-2012 | Man | 25
olanzapine
Het voordeel van dit medicijn: het is zeer anxiolytisch, het laat heel snel de angst verdwijnen en de slapelosheid. De bijwerkingen daarentegen: moeite met nadenken, paranoïde, neerslachtig (onmogelijk om nog plezier te voelen), parkinsonachtige problemen (ongecoördineerde bewegingen, verlaming), onvruchtbaar. Na het stoppen van dit medicijn is ongeveer 2 jaar nodig om wee[lees meer...]r de oude te worden. Dit medicijn is vergif.

29-01-2019 | Vrouw | 26
olanzapine (15mg)
Psychose
Situatie: Ik heb dit middel (olanzapine) gekregen nadat ik een manie en psychose (geen stemmen) had gehad. Het doel van het medicijngebruik was het voorkomen dat ik opnieuw psychotisch zou worden (risico) en me helpen om aan mijn nachtrust te komen (herstelproces). Ik heb het middel een +/- anderhalf jaar gebruikt en ben begonnen op 15 mg/dag en dit is geleidelijk afgebouw[lees meer...]d, met uiteindelijk een half jaar de minimale dosering (5 mg/dag). Gelet op mijn behandeling, positieve effecten: 1) Ik kon goed in slaap komen en kreeg voldoende uren rust. 2) Gedachten stonden op zichzelf (meer geordend), gingen minder snel en verbindingen leggen gebeurde minder snel dan gewoon. Ook gevoelens en prikkels werden afgestompt, waardoor het risico op psychose verkleind wordt. 3) Verder heb ik in deze periode gewoon kunnen functioneren (in achtneming van mijn verminderde cognitieve functies als gevolg van de psychose). Dat wil zeggen mijn studie afronden, eenvoudig fysiek werk verrichten en sociale contacten onderhouden en gewoon deelnemen aan sociale activiteiten. Negatieve effecten waren: 1) Gewichtstoename. Ik heb gelet op wat ik binnen kreeg en veel bewogen, maar ben toch 10 kilo aangekomen. Dit was niet goed voor mijn zelfbeeld en seksleven. 2) Door de effecten op mijn gedachten, gevoelens en prikkels voelde ik me vervreemd van mezelf en mijn omgeving. 3) Het herstelproces wordt belemmerd doordat je ‘ingeperkt’ wordt, niet jezelf bent (vrij van invloed van medicijnen) en dus niet weer wat je kunt en waar je grenzen liggen. 4) Na een psychose kun je te maken krijgen met negatieve symptomen zoals lusteloosheid, weinig emotie, depressies, enz. Naar mijn ervaring werkt dit medicijn deze effecten in de hand.

22-12-2018 | Man | 26
olanzapine (5mg)
Psychose
via justitie een psychose geconstateerd. Wist toen nooit van het bestaan van een psychose of diens medicijnen af. Heb mij een paar keer wijs laten maken dat ik moest gebruiken en zit nu met zware oorsuizen opgescheept. Dieren slikken ook geen antipsychotica of depressiva dus een mens kan ook zonder. Heftig spul met bijwerking op kort durende en langdurende termijn blijf u[lees meer...]it de buurt ervan.

07-02-2018 | Man | 26
olanzapine (15mg)
Syndroom van Asperger
Zeer slechte medicatie uit de jaren 70 (1971). Wordt toegediend aan een patiënt die hoogbegaafd is en latent aanwezig Asper door incompetente psychiaters. Absolute afrader, temeer daar er geen effectiviteit bij Asperger gemeten is! Deze psychiaters zijn een schande voor het ziekenhuis waar zij werken. Fouten toegeven is er op deze locatie bij hen niet bij. Te zie[lees meer...]lig om woorden aan vuil te maken.

12-09-2013 | Man | 26
olanzapine
Ik heb precies meegemaakt wat ze in de oosterse wereld Verlichting noemen. En wat exact hier beschreven staat als aandoening waarvoor Zyprexa bedoeld is. Het helpt inderdaad enigzins mijn positieve gedachtes af te stompen, zodat ik niet meer de kans heb om in shock te raken van overdaad aan positieve emoties. Nu heb ik vandaag eind gesprek met mn psychiater en zorgverle[lees meer...]ner. Ik ga het middel niet meer nemen, tenzij ik risico voel aankomen om in shock te raken. Het is wederom zo'n middel van de psychiatrische industrie wat een simpele oplossing is. In plaats van dat mensen je leren te begrijpen, wimpelen ze je af als gek en psychotisch. Gelukkig kan ik daar door heen kijken en realiseren dat wat ik heb meegemaakt een echte spirituele/ uber positieve non-negatieve staat is. En geen ziekte of wat dan ook. Daarom mensen, kijk aub uit met dit middel. Gebruik het zeer kort en word snel weer je nieuwe zelf (als het tenminste positief is wat je hebt mogen ervaren voordat je op zyprexa geplaatst werd). Ik heb het puur gebruikt uit vertrouwen en goed zijn voor m'n zorgverleners. Had het liever niet gebruikt, maargoed... 1 week beloofd en die is nu over. Succes!

03-06-2013 | Vrouw | 26
Psychose
Omdat ik last heb van een psychose moest ik ingesteld worden op medicatie. Na veel medicijnen geprobeerd te hebben kwam ik eerst bij Risperdal terecht, en dit werkte goed al slikte ik wel een vrij hoge dosering, Maar omdat ik last van vervelende bijwerkingen kreeg slik ik nu zyprexa. Ik slik nog een lage dosering 10 mg en dit wordt langzaam verhoogd naar 15 mg en als dat n[lees meer...]og niet voldoende aanslaat naar 20 mg. Tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik merk wel dat het qua denken rustiger wordt in mijn hoofd. Ook slaap ik veel beter. Ik heb weinig tot niet veel moeite om 's morgens mijn bed uit te komen maar het kan zijn dat dit misschien nog komt als ik een hogere dosering krijg. Wel merk ik dat ik veel meer trek heb dan anders. Ik kan wel de hele dag door eten, terwijl ik dat voorheen niet had. Verder heb ik nog nergens last van en ik hoop dat ook dat dit zo blijft. Dus tot nu toe ben ik wel tevreden over het medicijn.

24-04-2013 | Vrouw | 26
olanzapine
Hoi, Ik slik Zyprexa (2.5 mg) twee jaar tegen angst, achterdocht, slapeloosheid en stemmingswisselingen. Het vlakt gevoelens af, dus ook angstgevoelens, waar ik blij mee ben omdat ik veel minder rusteloos ben. Het jammere is dat het ook vrolijke, enthousiaste gevoelens afvlakt. Ik slaap er goed mee maar heb wel moeite om 's ochtends wakker te worden; het is net alsof i[lees meer...]k uit een diepe tunnel gesleurd moet worden. Ik ben redelijk tevreden omdat ik veel stabieler en meer ontspannen ben maar ik word er wel trager van. Ik denk minder snel, wat er wel voor zorgt dat mijn gedachten niet op hol gaan slaan, maar het is vooral in groepssituaties vervelend omdat ik niet zo snel kan reageren. Je wordt er minder levendig van, dat is het belangrijkste nadeel, maar het werkt wel waar het voor moet werken. Het is overigens de fijnste anti-psychotica die ik ooit heb gehad. Verder geen lichamelijke bijwerkingen, behalve iets meer eetlust maar dat is in mijn geval goed.

13-08-2013 | Vrouw | 27
olanzapine
HALLO IK NEEM ZYPREXA MAAR ZIJN NOG REDELIJKE DURE PILN IK PAK NU DE WITTE PRODUCKTEN ERVAN ALE HEB IK BESTELD ZIJN DIT DAN EXACT HEEL DE ZELFSTE OF NIET ? ik ben namelijk zeer mager en heb last van stres door deze piln heb ik minder stres en in mijn geval blij dat ik erbij verzwaar zat dit anders zijn met de goedkopere versie ervan of niet wans ik ben content met hoe het[lees meer...] nu gaat kalmer en wat verzwaard zou dit graag zo houden en blijven verzwaren natuurlijk . iemand dat kan helpen te antw hierop

11-03-2012 | Man | 27
olanzapine
Psychose gehad in 2007. Toen 20mg, langzaam afgebouwd naar 5 in jaren. Eigenlijk geen heftige bijwerkingen gehad, zoals zelfmoordgedachtes, of compleet apathisch zijn. Wel gewichtstoename. Was toen niet zo erg, woog 70 kg, en werd 80. Echter recentelijk verhoogd naar 7.5 mg en toen weer 10 kg aangekomen. Nu 90kg, dus dat is wel balen. Eenmaal gestopt een tijd, en toen [lees meer...]weer een psychose gekregen. Terug naar 5mg en het was weer weg. Merk ook dat ik veel slaap (12 uur of meer). en toen ik minderde merkte ik dat ik veel makkelijker uit mijn bed kwam. Overweeg om weer te proberen af te bouwen ivm risico op diabetes en gewichtstoename.

28-07-2018 | Man | 28
ADHD
Ben minder druk in mijn hoofd en krijg veel minder prikkels binnen. Mijn stemming is ook stabieler, dus het bevalt goed.

08-03-2012 | Vrouw | 28
Psychose
Ik neem sinds 1997 al 10 mg zyprexa in. Ik wil proberen om wat te minderen naar 7,5 mg. 1 poging is mislukt. 10 mg bevalt op zich goed maar naar 7,5 mg zou nog mooier zijn of dat lukt.

13-08-2017 | Man | 29
Schizoaffectieve stoornis
Eet gezond en blijf bewegen. Ik had veel last van vreetbuien en meer moeite met bewegen. Het hielp mij wel uit mijn manie

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum