Ervaringen met Zyprexa

Bij  AngstX

Psychose (68 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (9 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (2 meningen)

05-01-2021 | Man | 21
olanzapine (10mg)
Nooit mee beginnen.. zwaar verslaafd eraan en als ik ze neem slaap ik tot 18u, mijn leven is momenteel niks meer waard door deze chemische nest, kan geen job behouden, laat staan de fit vinden om op te staan

04-04-2019 | Man | 38
Angst

15-09-2018 | Vrouw | 62
olanzapine (2,5mg)
bekend met depressiviteit, stress stoornissen, onrust en slecht slapen

20-05-2018 | Man | 66
olanzapine (10mg)
Na een week kreeg ik slikproblemen en kreeg ik een benauwd gevoel .Ben er mee gestopt en nu zijn de bijwerkingen verdwenen.

07-04-2017 | Vrouw | 33
olanzapine (5mg)
Na eerst quetipine te hebben gebruikt waar ik vreselijk ziek van werd overgestapt op zyprexa, zit ik nu 2 weken op 5 mg. Hier voel niet ziek van, alleen wat moeite met plassen en meer trek in eten, opzich voor nu wel prettig want ben veel afgevallen door de quetipine. Maak mij wel een beetje zorgen want heb veel eetbuien gehad maar goed dat moet de komendetijd nog blijken.[lees meer...] Ervaar nu al veel rust in me hoofd, eindelijk na jaren!!!! Slaap er alleen niet beter op, hopelijk komt dat nog! Voor mij een prettig middel.

12-03-2017 | Man | 44
olanzapine (5mg)
In de lente van 2015 kreeg ik bij mijn bipolaire stoornis enorme angsten. Ik durfde mijn bed niet meer uit te komen, geen interesse meer in het leven, staarde van in mijn bed naar het plafond en hoopte dat ik geen foute dingen zou doen zoals zelfmoord. Toen kreeg ik van mijn psychiater Olanzapine 5mg, na 3 weken was ik een ander persoon maar nu 2 jaar verder ben ik 14 kg[lees meer...] bijgekomen en merk ook lichte borstvorming. Niet leuk voor een man van 44 jaar, een buik en borsten hebben. Onlangs gestopt gedurende 3 weken en 12 kg kwijt op die tijd maar de 4de week opnieuw angsten en onzekerheden. Zou graag alternatief vinden maar blijkbaar heel moeilijk met mijn bipolaire stoornis en angstpsychose.

24-04-2013 | Vrouw | 26
olanzapine
Hoi, Ik slik Zyprexa (2.5 mg) twee jaar tegen angst, achterdocht, slapeloosheid en stemmingswisselingen. Het vlakt gevoelens af, dus ook angstgevoelens, waar ik blij mee ben omdat ik veel minder rusteloos ben. Het jammere is dat het ook vrolijke, enthousiaste gevoelens afvlakt. Ik slaap er goed mee maar heb wel moeite om 's ochtends wakker te worden; het is net alsof i[lees meer...]k uit een diepe tunnel gesleurd moet worden. Ik ben redelijk tevreden omdat ik veel stabieler en meer ontspannen ben maar ik word er wel trager van. Ik denk minder snel, wat er wel voor zorgt dat mijn gedachten niet op hol gaan slaan, maar het is vooral in groepssituaties vervelend omdat ik niet zo snel kan reageren. Je wordt er minder levendig van, dat is het belangrijkste nadeel, maar het werkt wel waar het voor moet werken. Het is overigens de fijnste anti-psychotica die ik ooit heb gehad. Verder geen lichamelijke bijwerkingen, behalve iets meer eetlust maar dat is in mijn geval goed.