Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

30-11-2022 | Vrouw | 39
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Ik heb gebruik sinds kort dit medicijn dus ik kan het nog niet goed beoordelen alleen voel ik wel wat spierpijn vooral bij mijn borst hopelijk blijft het hierbij, Ik slik gelukkig maar 12,5 per dag . Vanwege meerdere autoimuuns waaronder een onsteking aan mijn schildklier (thyreoïditis)

25-11-2020 | Vrouw | 39
Schildklier verwijderd
Euthyrox heb ik jarenlang geslikt zonder problemen. Met de nieuwe samenstelling van Euthyrox ben ik 9 maanden doodziek geweest en 5 maanden opnieuw bezig met instellen op een ander medicijn omdat ik ben overgestapt. Van de nieuwe samenstelling kreeg ik reumatische klachten in handen en voeten, spier -en gewrichtsklachten, huiduitslag . De bloedwaarden die stabiel waren bi[lees meer...]nnen het referentiekader waren ineens ver buiten het referentiekader. En daardoor kreeg ik ook nog alle klachten van een traagwerkende schildklier er bovenop. Voordat de artsen eenmaal zo ver zijn dat het wellicht aan de nieuwe samenstelling van Euthyrox kan liggen had ik al een verwijzing gekregen voor het revalidatiecentrum en was ik bijna uitbehandeld

13-07-2022 | Vrouw | 40
Schildklier verwijderd
Ik neem Euthyrox reeds 10 jaar en heb sinds een jaar of twee extreme last van mijn maag . Zijn er aan andere alternatieven dan Euthyrox. Indien ja, hoor ik het graag!

17-02-2020 | Vrouw | 40
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Jarenlang tevreden gebruik van Euthyrox. Maar in 2019 veranderde de samenstelling: Lactose eruit en Citroenzuur en Mannitol erin. Mannitol is een zoetstof (die oa maagklachten kan veroorzaken! Lees verder als je dit ook hebt gekregen met de nieuwe euthyrox). Schildklierwaarden bleven goed na de nieuwe samenstelling. Maar er kwamen klachten van misselijkheid en steeds er[lees meer...]ger wordende pijn in de maag en bovenbuik, en daarna ook pijn in de darmen. De misselijkheid werd ondraaglijk en de pijn ook. Ik kon niet meer mijn werk uitvoeren, mijn dagelijkse dingen niet meer doen en voelde me doodziek. In de bijsluiter was niets te vinden over deze bijwerkingen dus ik begreep er niets van. Ik ben toen toch verder gaan zoeken naar mannitol, wat dit was en wat het deed en ontdekte dat veel mensen sinds de nieuwe samenstelling ook dergelijke klachten hadden gekregen. Ik had intussen maagbeschermers in een hoge dosering gekregen en de klachten bleven, maar als ik de maagbeschermer niet erbij slikte werd het NOG erger. Ik ontdekte dat in de maagbeschermer ook mannitol zat. Ben weer naar de huisarts gegaan, want ik zat inmiddels in de medische molen om maagonderzoeken te ondergaan. In overleg met huisarts en apotheek ben ik gestopt met Euthyrox en overgestapt op een levothyroxine zonder Mannitol. En ook de maagbeschermers heb ik niet meer ingenomen. Eerste 2 dagen nog wel klachten, maar voelde wel al anders. Ook veel maagzuurklachten ineens, maar dat is logisch als je al maanden aan een hoge dosering maagzuurremmers zit. En daarna werd alles weer rustig en ging ik me beter voelen. Ik werd gewoon vergiftigd door mijn eigen schildkliermedicijnen! Niet iedereen is overgevoelig voor mannitol natuurlijk. Maar als je sinds de nieuwe samenstelling zieker geworden bent, is het de moeite waard om op deze zoetstof te letten in zowel je medicijnen als in producten die je eet (bv kauwgum). Niet leuk om weer te moeten instellen op een nieuw schildkliermedicijn, maar ik had geen keuze want mijn leven met de vernieuwde Euthyrox was simpelweg niet meer leefbaar. Daarom schrijf ik dit bericht, ik hoop dat ik in elk geval 1 iemand hiermee kan bereiken die er iets aan heeft.

21-05-2020 | Man | 41
levothyroxine (100ug)
Mijn schildklieren werken te traag ik moest van de dokter euthyrox innemen. Na een week voelde mijn spieren zeer pijn aan. Ik dacht misschien heb ik te veel gedaan vandaag misschien heb ik gewoon spierpijn? Dan begonnen mijn vingers pijn te doen. Dan begonnen de trillingen. En duizeling in mijn hoofd en vergeetachtig. Ik heb naar de dokter gebeld en dat verteld. de dokter[lees meer...] zegt dat het niet door de medicatie is. Maar ik denk van wel. Nu blijf ik met dat probleem rondlopen. Ik wenste dat ik nooit deze medicatie moest nemen dan had ik nooit deze last.

27-10-2023 | Vrouw | 42
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Na de eerste zwangerschap was en nog niks aan de hand. Bij mijn tweede zwangerschap had ik tijdelijk een te snel werkende schildklier omdat ik afviel en mijn streefgewicht haalde terwijl ik een kindje droeg. Na de zwangerschap kwam ik enorm aan en kreeg ik depressieve gevoelens. Toen heb ik thyrax gekregen en ging het stukken beter. Bij switch naar euthyrox weer klachten z[lees meer...]oals moe en spierpijn hoofdpijn dosering zoekende. Nu na 2 jaar 137 mg weer naar 150 omdat hij weer vertraagd is en zeer moe en vatbaar door hele lage weerstand waardoor ik alles meepak zoals longontsteking.Maar ook vergeetachtig, niet uit woorden komen,hoofdpijn, spierpijn in armen en benen , opgezwollen gezicht, aankomen. Dus heb toch wel echt het medicijn nodig om te blijven functioneren. Zonder een goede instelling vd schildklier functioneer ik helemaal niet. Of de bijwerkingen nou zijn van het medicijn of gewoon van een te traag werkende schildklier is maar de vraag.

26-09-2022 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Temperatuur regulatie veel beter, soms opvliegers ondanks goede bloedwaarden. Gewicht blijft ongewijzigd.

18-07-2020 | Vrouw | 43
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Sinds de (verplichte) overstap van Thyrax naar Euthyrox duurde het zeker 6 maanden voor ik weer goed ingesteld was. Uiteindelijk was ik blij, want sinds ik dit middel gebruikte waren mijn gewrichtsklachten verdwenen. Tot voor kort was ik tevreden. Afgelopen voorjaar ben ik de vernieuwde Euthyrox tabletten gaan gebruiken. Ik heb me in 20 jaar nog nooit zo lamlendig, ziek[lees meer...] en depressief gevoeld als nu! Het blijkt dat ik overgevoelig reageer op Mannitol, en heb bijna alle bijwerkingen hiervan. Mijn TSH is in korte tijd fors verhoogd, en ook hier nare bijwerkingen van gekregen. Sinds gisteren ben ik overgestapt op Tirosint, in de hoop dat ik me over een paar weken beter voel. Tip voor als u start met de vernieuwde tabletten: Niet de oude en de nieuwe tabletten door elkaar gebruiken, en ga na 6 weken bloedprikken. Ik ben hierover niet geïnformeerd bij de apotheek, maar dat had me een hoop problemen kunnen besparen. (Zojuist heb ik een melding gedaan bij het Lareb en mijn zorgverzekeraar, hopelijk gaan meer patiënten dit doen)

03-04-2020 | Vrouw | 43
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
altijd zeer tevreden geweest over deze medicatie nam vroeger l thyroxine zeer tevreden ze veranderen de formule en ik verdraag ze niet meer dan overgegaan op euthyrox zeer tevreden van nu veranderen ze formule ook en heb weer nevenwerkingen. blijkbaar bestaat er niets anders en nu

01-01-2020 | Vrouw | 43
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Bij gebruik van de oude samenstelling van Eurhyrox was ik goed ingesteld en voelde ik mij super. Nu heb ik sinds een paar maanden de nieuwe Eurhyrox en heb ik ineens last van hartkloppingen, deuk op de borst, tintelingen in de vingers, veel hoofdpijn, voel me teneergeslagen, energieloos, aankomen, etc. Mega irritant en zelfs onbegrijpelijk. Je zoekt op internet en op forum[lees meer...]s en leest meer vergelijkbare verhalen. Waarom is de samenstelling die voor velen goed was zo aangepakt? Wie heeft hier baat bij?

27-01-2020 | Vrouw | 45
Hypothyreoïdie
Sinds een jaar eindelijk goed ingesteld. Sinds een maand voel ik me meer moe, houd vocht vast, heb meer last van spierpijn en krampen en ook mijn ogen lijken weer achteruit te gaan. Vanmorgen schiet me ineens te binnen dat ik een maand geleden aan een nieuw doosje begonnen ben. Op het etiket van de apotheek stond echter niet dat het de vernieuwde formule was. Tot ik het et[lees meer...]iket van de apotheek eraf haalde. En blijkt dat ik de nieuwe formule gebruik...verklaart opeens mijn klachten.

06-06-2022 | Vrouw | 46
levothyroxine (125ug)

04-01-2020 | Vrouw | 46
Hypothyreoïdie
Met de nieuwe samenstelling enorme terugval. Energieloos, moe, veel slapen, gewichtstoename, spierpijn, vatbaar voor infecties. Bloed geprikt. TSH sterk verhoogd. Nu weer bijslikken en opnieuw ingesteld worden. Zucht!!!!

10-01-2021 | Vrouw | 49
levothyroxine (25ug)
Ziekte van Hashimoto

14-01-2020 | Vrouw | 49
Hypothyreoïdie
Ik slik al 20 jaar medicijnen voor de schildklier. Paar jaar terug al dat gedoe gehad met Thyrax. Destijds (verplichte) overstap naar Euthyrox gemaakt. Jarenlang geen klachten gehad. Ging super. Krijg ik de afgelopen maand ineens zoveel klachten. Zo'n pijn in mijn arm, dacht dat ik tennisarm had. Maar de andere arm begon ook. Nu overal pijn. Heel erg vermoeid. Gaandeweg st[lees meer...]eeds meer klachten. Heb bloed laten prikken, geen schokkende afwijkingen. Kom ik er achter dat de hulpstoffen zijn gewijzigd in de Euthyrox. En deze vernieuwde medicijnen slik ik sinds half december 2019. Vraag me af wat ik nu moet doen en of ik nu toch maar weer terug moet gaan naar Thyrax.

30-12-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Sinds 6 weken slik ik de vernieuwde versie. Jarenlang stabiel geweest, geen klachten. Merk vooral dat ik erg vermoeid ben, duizelig, veel hoofdpijn, tintelingen in arm/ hand, koud hebben en last van dunner en broos haar. Nu weer sinds paar dagen erg benauwd en druk op longen. Dacht eerst mijn hart, maar dat blijkt na controle in orde. Nu lees ik op forums van schildklier [lees meer...]en bij son veel klachten over de vernieuwde versie en valt voor mij het kwartje. Kan geen toeval meer zijn. Zodra dokter terug is gauw weer bloedprikken want ik vertrouw het niet