Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

05-11-2023 | Vrouw | 54
Snel werkende schildklier
Sinds ik 5 geleden heb opgebouwd van 75 naar 100 erg veel vervelende bijwerkingen. Vooral sons wel 5 keer per dag diaree. Veel hoofdpijn. Misselijk

15-06-2021 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
Al bijna een jaar een trage schildklier en sinds ik het weet last van pijnlijke benen, moe. Een dag perongeluk mn medicijnen vergeten en een dag erna geen pijn of moeheid. Na een jaar redelijk ingesteld maar de klachten blijven. Krijg nu een test voor etalage benen. Ik denk dat het de bijwerking van dit medicijn is.

18-09-2020 | Vrouw | 54

16-09-2020 | Vrouw | 54
Trage schildklier
sinds een 1,5 jaar euthyrox ben begonnen met 25 en daarvoor even thyrax...maar is zonder overleg veranderd in euthyrox....inmiddels zoveel klachten zit nu op 112 mcg ...mijn klachten worden zo heftig dat ik maar eens meer informatie over dit medicijn ging zoeken.. Ik schrik ervan wat hier lees zo vanaf 2019 ongeveer? Ik had altijd een goede conditie....voel me gewoon i[lees meer...]n een klap oud... druk op borst/ benauwd/ gewichtstoename/ slecht slapen/ diary/ passief door vermoeidheid/ onrustig/ prikkelbaar

09-09-2020 | Vrouw | 54
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
ben er ZELF achtergekomen dat euthyrox zijn grondstoffen heeft "gewijzigd"pas geleden is mijn dosis opgevoerd naar 137 , sindsdien ben ik maarliefs 11 kilo aangekomen, heb opgezette enkels en onderbenen, en hartkloppingen in mijn nek ( zo hard dat je het aan de buitenkant kan zien) en heel m kortademig, ik heb ook de ziekte van Parkinson, dit kon er nog wel bij, dank u me[lees meer...]neer de fabrikant !!!!!

03-09-2020 | Vrouw | 54
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
gebruik sinds een tijdje al dit medicijn, met Thyrax nooit problemen gehad , maar sinds de vernieuwing van dit middel, aangekomen, somberheid weer terug en kortademigheid van de aangekome kilo's kortom een heel vervelend medicijn die meer klachten geeft dan als'je het middel niet gebruikt...

29-03-2020 | Vrouw | 55
Hypothyreoïdie
Sinds de Vervanging van de vulstof gaat mijn Tsh omhoog. Vreemd , de werking van de Euthyrox is minder geworden. Hartslag is trager en mijn temperatuur 35.8 Nu weer bloed prikken. Het medicijn is goedgekeurd ..door wie? VIND DIT EEN HELE SLECHTE ONTWIKKELING HEB HET IDEE DAT WIJ DE PROEFPERSONEN ZIJN.

26-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (81,5)
Ziekte van Hashimoto
Ik gebruik Euthyrox al vele jaren in dezelfde dosering naar tevredenheid. Onlangs merkte ik dat ik me niet prettig voelde. Onrust, paniek, stress, zware benen, hartoverslagen. Deze klachten zijn ontstaan na het gebruik van de nieuwe formule Euthyrox. Ik heb de dosering nu verlaagd maar voel me nog niet optimaal maar het is nog te vroeg. Zal pas echt duidelijk zijn over een[lees meer...] week of 6 a 8. Fijn dat er geen lactose meer in zit als je n intolerantie hebt, maar blijkbaar doen de gewijzigde vulstoffen toch iets met de opname van het medicijn ook al zegt de fabrikant dat dat niet zo is. Het is gewoon heel vervelend dat medicatie wordt gewijzigd en dat je weer opnieuw kunt beginnen met zoeken naar de juiste instelling. Ik hoop dat de nieuwe formule mij uiteindelijk net zo goed gaat bevallen als de oude formule. Zo niet, zal ik helaas moeten overstappen op een ander merk.

14-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (200ug)
winderigheid spierpijnen gewrichtpijnen

09-01-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (50ug)
Ben al 25j schildklier patiënt. Pillen hielpen ontzettend goed tot ik 4 weken geleden de nieuwe formule kreeg. Terug bij af, gezwollen keel, koud, hartkloppingen en de hele boel. Zenuwachtig, angstig..... morgen naar huisarts.

20-05-2022 | Vrouw | 56
levothyroxine (125mg)
Schildklier verwijderd
Halve schildklier verwijderd ivm struma., daarom gebruik van Euthyrox. Gebruik nu 125 mc. Momenteel gaat het goed met deze dosis en anders weer ophogen of verlagen.

28-06-2021 | Vrouw | 57
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

04-03-2020 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
Ik heb geen leven meer. Osteoporose overal spieren pijn, kan amper nog lopen en geen energy.nachtmerries en voel me zo warm, benauwd. Ik ben in 7 jaren ,20 achteruitgegaan. Doe het niet als het niet echt nodig is

20-11-2019 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
was goed ingesteld, maar helaas nu na 4 weken eutyrox nieuwe samenstelling veel problemen, hartkloppingen , niet slapen , onrustig , diaree , dus nu maar weer bloed prikken .

17-02-2020 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Ook ik heb ineens klachten, hart overslaan, moe, weinig spierkracht sinds de wijziging van samenstelling.

13-02-2020 | Man | 58
levothyroxine (100ug)
Sinds nieuwe euthyrax vele bijwerkingen. Druk op hoofd spierzwakte spierpijn onrust.