Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

07-11-2016 | Vrouw | 47
Snel werkende schildklier
na enkele weken al veranderingen na aanpassing dosering

09-10-2022 | Man | 73
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
ik overweeg te stoppen met schildklier medicijn ; heb maar een lage dosis; doet m.i. meer kwaad dan goed.

02-02-2022 | Man | 55
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Ik ben veel kilos bij en snrl moe moilijkademen aude tyraxs was beter nu gubruik ik euytrax is heel slech veel meer bijwerking mijn vraag is aan jullie is die tyraxs nu nog verkrijgbaR ofniet fijne dag reactie graag

20-11-2019 | Man | 43
levothyroxine (25ug)
Hypothyreoïdie

09-11-2017 | Man | 64
Schildklier verwijderd
Medio 2016 gedwongen over te stappen naar een ander schildkliermedicijn 1 op 1. Ik gebruikte 0.225mg. Eind Oktober een enorme hypo gekregen met angst en paniekaanvallen. Gestopt met werken. Huisarts schreef Oxazepam voor. Specialist schroeft de dosis terug naar 0.150mg. 3 maanden later weer omhoog naar 0.175mg. Inmiddels verhoogd naar 0.188mg. maar de echte verbazing komt [lees meer...]als verneem via een patienten forum dat de Thyrax duo tab alweer 3 maanden leverbaar is en niemand aan de bel trekt. De apotheek niet de huisarts niet en de specialist niet. Slordig.

09-11-2017 | Man | 67
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Gebruikte medicijnen vanwege hartritmestoornissen storingen. Een medicijn had de schildklier werking geheel stopgezet. Na ongeveer een krappe tweejaar bleek na de halfjaarlijkse controle dat de schildklier weer geheel functioneerde. Internist heeft toen voorgesteld een half jaar te stoppen en dan weer een controle. Bleek te werken en ben nu weer voor een jaarlijkse contro[lees meer...]le terug bij de huisarts. Bij de controle van oktober bleek de schildklier GOED te functioneren. Blijf de jaarlijkse controle gewoon houden, nastreven.

09-11-2017 | Man | 68
levothyroxine (125ug)
Snel werkende schildklier
Ik gebruik al meer dan twintig jaar thyrax. Ik heb met dit middel nooit bijwerkingen gehad. Wel toen thyrax niet meer te krijgen was, kreeg ik plm 1,5 jaar een ander vervangeng medicijn, welke mij veel hoofdpijn gaf. nu weer terug bij af met Thyrax en geen hoofdpijnen meer. Wel wil ik als opmerking meegeven dat ik de strips niet makkelijk vind, maar het is wel hygienisch[lees meer...]. Voorheen was het kleine potje makkelijker.

09-11-2017 | Man | 82
Snel werkende schildklier
Ik heb meer dan 30 jaar Thyrax gebruikt. Ik had een te snel werkende schildklier, die na een (radioactieve) jodiumbehandeling is stilgelegd. Ik werd ingesteld op 0,150 mg ( anderhalve tablet van 0, 100 mg) Thyrax Duotab. In de waarden hebben zich geen wijzigingen voorgedaan. Ik heb nooit bijwerkingen gehad en voelde mij altijd uitstekend. Van 23 dec. 2016 tot 20 april 20[lees meer...]17 moest ik overstappen op Levothyroxinenitraat, omdat Thyrax niet meer te verkrijgen was. Toen Thyrax weer op de markt kwam ben ik direct weer teruggekeerd naar dit merk. Levothyroxine nitraat beviel mij niet. Ik had een paar maal duizelingen. Nu gaat alles weer perfect.

13-10-2017 | Man | 59
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Eind jaren 90 voelde ik me gejaagd, had het erg snel warm en dan weer koud. Kortom het liep niet lekker. Naar de huisarts die constateerde een verminderde functie van de schildklier. Thyrax 0,1 mg voorgeschreven gekregen en de klachten werden snel minder en verdwenen binnen een paar maanden helemaal. Ik gebruik dus al bijna 20 jaar dagelijks Thyrax en heb nergens klachten [lees meer...]over. Tijdens de "thyrax crisis" verplicht over gestapt op een andere producent maar geen enkel probleem ondervonden. Inmiddels weer op Thyrax en het gaat goed. Ik sport redelijk, ben actief, slaap goed en heb nergens last van.

05-09-2017 | Man | 74
Trage schildklier
Kan het zijn dat het als bijwerking enorme winderigheid kan veroorzaken ?????

19-04-2017 | Man | 55
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na jodium kuur werkt mijn schildklier te traag. Na overgang van potjes pillen naar strips, lichte bijwerkingen gekregen.

02-04-2017 | Man | 65
Snel werkende schildklier
Na jarenlang gebruik van Thyrax moest ik in december 2016 over op Euthyrox. Zeer vervelend. Veel te hoog ingesteld, met alle klachten van dien. Hoop snel weer over te kunnen op Thyrax.

31-03-2017 | Man | 63
Schildklier verwijderd
Moest vorig jaar overstappen van Thyrax naar Euthyrox. Na problemen met boezemfibrilleren eindelijk ingeregeld. Gaat nu goed. Ga Aspen Frama Trading boycotten. Voor mij geen Thyrax meer.

15-02-2017 | Man | 47
Trage schildklier
Thyrax was prima, jammer dat het niet meer is en of het nog weer leverbaar wordt? Ik verwacht van niet, omdat Aspen ook een alternatief met meer marge levert (Euthyrox). In feite hebben ze gewoon het marktaandeel van Organon gekocht om het om te zetten naar hun eigen product met meer marge, pure geldkwestie dus.

13-02-2017 | Man | 54
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Al jaren thyrax gebruikt. Zeer tevreden.

03-01-2017 | Man | 58
Trage schildklier
Voor mij een prima medicijn bij te trage schildklier: werkt en geen bijwerkingen. Ook na 20 jaar niet. Kostte wel tijd om goed ingesteld te worden (maar dat kan aan mij liggen). In die instelperiode niet overgestapt naar ander medicijn. Behalve nu, nu thyrax niet meer leverbaar is........ Het alternatief dat ik kreeg (levothyroxine teva) werkt voorlopig niet goed. Het is n[lees meer...]og de vraag of de bijwerkingen hiervan een gevolg zijn van een te hoge dosering of van het middel zelf komen? De zoektocht begint weer.