Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

09-11-2017 | Vrouw | 72
Schildklier verwijderd
In 2004 is bij mij de ene helft van mijn schildklier verwijderd, daarom slik ik de thyrax duotab, toen die niet meer beschikbaar was, kreeg ik de vervanger...maar ik was er niet blij mee, en meteen toe de thyrax weer beschikbaar was ben ik meteen weer over gestapt, en ik ben er heel erg blij mee...want ik moet ze toch mijn verdere leven blijven slikken.

09-11-2017 | Vrouw | 62
Schildklier verwijderd
Gelukkig is Thyrax weer verkrijgbaar na heel veel problemen. Na het wegvallen van Thyrax moest ik overstappen op Euthyrox. Wat is dat een verschrikkelijke tijd geweest met heel veel bijwerkingen: Angsten, Neerslachtig , maar vooral niet meer gelukkig. Er werd al gesproken dat ik in een depressie zat, nou ik wist wel beter. Toen kwam Thyrax weer op de markt en ben daar uit [lees meer...]mijzelf met toestemming van mijn huisarts weer mee begonnen. Nu is alles weer goed geregeld, ik voel mezelf weer gelukkig. Wat kan een medicijn je leven verwoesten, nu maar hopen dat het medicijn Thyrax weer verkrijgbaar blijft.

24-10-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (112ug)
Snel werkende schildklier
Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.

18-10-2017 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn lichaam. Beveel het iedereen aan.

25-09-2017 | Vrouw | 29
Trage schildklier
Tot vorig jaar februari heb ik de oude thyrax geslikt. 0.075 was dat. Toen die niet meer leverbaar was moest ik over op euthyrox. Door dat medicijn kreeg ik erge hartkloppingen en doordat mijn schildklier te langzaam werkte is het opgehoogd tot 0.125. Toen ben ik iets aangekomen 2 kilo ofzo in meer als een jaar. Toen de thyrax weer terug op de markt kwam was ik blij want d[lees meer...]ie euthyrox vond ik echt niet fijn. Nu slik ik 0.125 van de thyrax weer en ik ben 6 kilo aangekomen in enkele maanden. Heb overal spierpijn en ben moe. Ik baal ontzettend en heb het idee niet serieus te worden genomen, want mijn waarden zijn goed. Ik vind het sowieso raar. Vorig jaar februari waren mijn waarden met thyrax 0.075 ook goed en anderhalf jaar later slik ik 0.125. Dan is of de thyrax samenstelling veranderd of mijn schildklier is erg achteruit gegaan. Heeft iemand dezelfde ervaring? Vrijdag weer een afspraak met de dokter en hoop dat ik serieus genomen wordt. Dit is echt niet leuk. Ben nog geen 30 en voel me oud.

11-09-2017 | Vrouw | 70
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik heb eerst natuurlijk schildklierhormoon geslikt zonder enige bijwerking. Toen dat niet meer mocht overgegaan op thyrax met de bijwerkingen: spierpijn, vocht vasthouden en aankomen. Van 200 ug in de loop der jaren naar 75 ug (ben nu 70 jaar).

26-08-2017 | Vrouw | 70
Schildklier verwijderd
ik heb na mijn schildklier verwijdering thyrax tabletten gekregen, en slik die nu 35 jaar zonder problemen, maar wel in de bruine potjes met een watje. de ellende begon met de nieuwe verpakking, omdat zogenaamd in de potjes er te veel zuurstof bij kwam. ten koste van de werking van de tabletten. misschien was diegene die dit verkondigt in 1986 nog niet eens op de wereld.te[lees meer...]rwijl ik ze al slikte. dus in 2014 begonnen de problemen met 350.000 mensen. met alle ellende van dien, wat ontzettend veel geld heeft gekost aan onderzoeken en lichamelijke klachten, omdat er ook door de internisten e.d werd gezegt dat het niet door de verpakking kwam. maar een kwestie van goede instelling was. terwijl meneer de uitvinder gewoon met oogkleppen voor doorging met de productie van de nieuwe verpakking. nu ik weer in na gedwongen overstap op euthyrox wat nog ergere bijwerking had terug in juli op thyrax. met goede hoop. maar dezelfde verpakking en dezelfde ellende van bijwerkingen. ik heb het nu helemaal gehad met deze mishandeling en ga stappen ondernemen om een aanklacht in te dienen en een rechtzaak te beginnen. ik hoop dat er nu eindelijk nog meer mensen zijn die met mij mee denken en ook iets gaan ondernemen om de bruine potjes weer terug te krijgen zonder gerotzooi met onze medicijnen waar wij afhankelijk van zijn, omdat we niet zonder meer kunnen leven.

06-08-2017 | Vrouw | 62
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Sinds 3weken weer terug op Thyrax Duotab 0,1 en een half tabletje 0,025. Of het toeval is of niet, ik kreeg migraine, spierkrampen en griep. Sinds een paar dagen slaap ik heel slecht en heb toch wel redelijk veel hoofdpijn. Of dit nu door de nieuwe Thyrax komt? Ik weet het niet. Doordat de Thyrax een tijd niet verkrijgbaar was eerst over op de Euthyrox, dat beviel echt tot[lees meer...]aal niet , ik werd heel erg depressief. Toen over op de Levotyroxine Teva, dat ging een stuk beter, alleen kon ik niet goed meer tegen warmte en was veel transpireren het gevolg. Nu de twijfel of ik toch niet tegen de Thyrax kan omdat ik de klachten die ik heb genoemd ik al bij eerder gebruik van de Thyrax had. Toch maar weer over op Levotyroxine Teva?

18-07-2017 | Vrouw | 75
levothyroxine (125ug)
Waardeloos! Ga nu naar Spanje en koop het bij Sanofil.

17-07-2017 | Vrouw | 30
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Thyrax heeft mij meer pijn gedaan dan dat t mij lief is.. continu hartkloppingen, zelfs snachts. Zo kwam nooit aan mijn slaap toe en werd ik overdag heel kribbig, weinig energie en uiteindelijk durfde ik niet meer te gaan slapen, wegens de hartkloppingen.. Na een mallemolen van bloedtesten en ziekenhuisbezoeken ging ik over naar de euthyrox... geweldig spul!!

16-07-2017 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Voel me zo slecht met nieuwe thyrax, eerst slecht op de levothyroxine, daardoor overgestapt terug op thyrax, ze werken anders, ben doodop, kom geen werk uit mijn handen, voel me suf, wil liefst naar bed, pfffff. Bloed goed. tsh 0,6 ft4 17.2. Hoe kan dit, ik moet juist hyperen, niks hoor. Hopeloos dit gedoe.

11-07-2017 | Vrouw | 56
Hypothyreoïdie
Slik reeds 35 jaar Thyrax zonder problemen. Nu met de nieuwe Thyrax uit de productielocatie in Duitsland zijn mijn waardes ontregeld. Met dezelfde dosering als ik altijd had ben ik nu hyper, mijn TSH is 0,06 terwijl dit altijd rond de 1 bleef. Nu ben ik aan het minderen van 0,125 mg naar 0,112 mg. (De blauwe door de helft). Kijken of deze vermindering voldoende is anders t[lees meer...]erug naar 0,100 mg. Er zit duidelijk een hogere dosis Levothyroxine in de nieuwe tabletten Thyrax wat de ontregeling veroorzaakt. Enkele microgrammen kunnen het verschil maken en ervoor zorgen dat je je zo beroerd gaat voelen. Niet fijn.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Snel werkende schildklier
Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.

14-06-2017 | Vrouw | 48
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Werkt uitstekend. Wegens niet beschikbaarheid tijdje overgetapt op Eurthyrax, wat echt een drama was. Thyrax voldoet voor mij uitstekend.

09-06-2017 | Vrouw | 5
Trage schildklier
Werkt stukken beter dan de vervanger levothyroxinenatrium

06-06-2017 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Uiteindelijk hypothyreoïdie geconstateerd. Gestart met Thyrax. Het voordeel was dat de kou uit mijn lijf ging. Verder blijvend moe en vervelende bijwerkingen: vlekken rond de hals, hartkloppingen, slecht slapen, zweten en hartkrampen.. Weinig keuze.