Ervaringen met Gyno-Daktarin

miconazol

20-04-2019 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Las ik ook maar eens ervaringen.. voor alles een eerste keer en dat is nu! Ik heb heel vaak een blaasontsteking, dus iedere keer antibiotica en vervolgens ook standaard last van een schimmelinfectie daarna. In het begin ging dit gewoon weg met canesten gyno maar nu zorgde dat alleen maar dat t erger werd. Ik had ook niet helemaal het idee dat de blaasontsteking echt weg w[lees meer...]as maar ik wist dat de schimmelinfectie sowieso echt opgelost moest worden want ik werd helemaal gek op mijn werk. Ik kreeg de eenmalige (orale) capsule van fluconazol en een creme die verlichting moest geven. Vorige keer hielp deze capsule meteen dus ik vond het gek dat dit nu niet zo was. (Creme prikte overigens verschrikkelijk dus na dag 2 mee gestopt). Op dag 3, vandaag dus, de huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen want de jeuk en pijn waren niet weg. Urine ingeleverd moest opgestuurd worden voor kweek maar kreeg wel nog een laatste redmiddel voor de schimmel: gyno daktarin. Nou... ik heb vaak last down there van van alles maar deze pijn heb ik nog nooit gevoeld... voor het slapen netjes ingebracht en 2 uur later huilend wakker geworden van de pijn. Geprobeerd al het middel eruit te spoelen want het leek wel alsof er een brandende lucifer naar binnen was gebracht... e pijn was zo heftig dat ik de eerste hulp wilde bellen. Inmiddels een zak met ijs, een pot augurken (dicht ha-ha), verschillende flessen drinken verder (alles om maar iets te koelen) en 2 paracetamol verder en de pijn neemt nu denk k iets af maar dit kan ook komen omdat ik er nog steeds ijs op heb en het gevoelloos wordt... Ik raad dit echt niemand aan en ben echt jaloers op de mensen zonder bijwerking. Dit is 1000x erger dan de pijn en jeuk die ik had. Ik hoop dat het echt nog gaat werken..

27-02-2019 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, die het afgelopen half jaar geen menstruatie heeft gehad. Afgelopen week werd ik 's ochtends wakker, mijn vagina brandde enorm en was gezwollen en ik dacht heel nodig te moeten plassen. Het plassen deed enorm zeer en er kwam een hele zurige geur vanaf gevolgd door allemaal wit slijm. Bij inspectie van mijn vagina, ondekte ik allemaal wit[lees meer...]te schilfers tussen mijn schaamlippen. Aangezien ik op dat moment een weekend weg ging, ben ik wezen douchen en heb ik mijn foef grondig gereinigd. Tip doe dit niet, het brandden werd erger en erger. Aangezien ik in het algemeen een moeilijke huid heb, durfde ik niet zomaar een middeltje bij de kruidvat te halen. Maandag mijn midweekendje afgebroken en zodra het kon de huisarts gebeld. De assistente kon mij echter al vertellen, dat het om een schimmelinfectie ging en schreef mij gyno-Daktarin crème voor de schaamlippen en 3 capsules voor vaginaal gebruik. Het inbrengen van de capsule was niet moeilijk en stelde niet voor, beetje huiverig over het gebruik en bang voor bijwerkingen. De bijwerkingen zijn gelukkig niet extreem, nu op dag twee begint het echter wat meer te branden (minder heftig als van de infectie zelf). De tip is zeker om een maandverbandje in te doen, het medicijn en mijn afscheiding vloeien hevig. Vanavond breng in de laatste keer een capsule in, hopelijk verdwijnt de infectie na deze week, want het is absoluut geen pretje. Ik voelde mij ontzettend vies, terwijl het waarschijnlijk veroorzaakt is, door een te goede hygiëne. Voor alles dames die er last van hebben en angstig zij om te bellen. Schaam je niet, de assistente vertelde mij dat het de vaakst voorkomende klacht is bij vrouwen aan hun vagina en ze bijna iedere week wel iemand spreekt, met deze infectie. Wat begon als een beetje een beschamend gesprek, eindigde in een lachend, gekscherend gesprek. Waarin ze mij vertelde dat 'mijn gevaren driehoek' snel over moest zijn. Mochten de capsules niet voldoende zijn, kan ik de crème blijven gebruiken. Pas wel op let sex! De crème en capsules kunnen een condoom beschadigen, waardoor de werking niet betrouwbaar is!

01-08-2018 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
OPLOSSING BRANDENDE JEUK na gebruik Gyno Daktarin vaginale capsule 1200mg. Vroeg in de ochtend wakker geworden van jeuk, irritatie, brandend gevoel en pijn. Het was te vroeg om de huisarts raad te plegen. Eerst dacht ik een overgevoeligheidsreactie te hebben maar na het lezen van verschillende verhalen bleek het juist te zijn. Heftig medicijn! Een bom, zoals mijn huisarts [lees meer...]al zei de dag ervoor... De bijwerking was nog erger dan de klacht zelf! Na enige tijd gekweld te zijn met extreme brandende jeuk, realiseerde ik me dat mijn schaamlippen die irritatie voelen. Snel op zoek in mijn medicijnen laatje en jahoor mijn redding: LIDOCAÏNE VASELINECRÈME. Heb de witte crème achtige afscheiding van de capsule verwijderd van mijn schaamlippen en met wattenstaafjes een goede hoeveelheid lidocaïne vaseline erop gesmeerd(lidocaïne werkt verdovend, let op met wondjes e.d. aan de vingers). Na enkele minuten inwerken nam de ergenis af!! Gedurende de dag 1-2 keer opnieuw gesmeerd, de dag erna eveneens. Voor de ongelukkigen die wel te maken hebben met extreme jeuk, brandend gevoel, irritatie en pijn >> vraag de huisarts om lidocaïne vaselinecrème 3% FNA, crème 30mg/g. Is het te vroeg om te bellen naar de dokter? Witte afscheiding van schaamlippen halen en koelen met icepack/washandje en ijsklontjes. Goed urine deppen na plassen om verdere irritatie te voorkomen. Inbrengen van capsule is net als een tampon. Witte cremèachtige afscheiding heb ik voor zeker 5 dagen in mijn onderbroek/inlegkruisje teruggevonden. Geen last meer van vaginale schimmel, dus wel effectief ondanks heftige bijwerking.

04-07-2018 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
In het begin dacht ik lekker erin duwen en slapen. Maar nee hoor zoveel jeuk en branderigheid heb ik nog nooit gehad. Hele nacht misschien maar 2/3uur geslapen. Een maandverband is zeker nog voor de hele nacht en in de ochtend ivm de hoeveelheid afscheiding die ik had. Effectiviteit wordt pas na 3 dagen gemerkt nou ik ben benieuwd! Dus overweeg je om te gebruiken? Dit is d[lees meer...]e laatste hulpmiddel hoe erg de vaginale schimmel ook is.

28-08-2022 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb de Gyno- Daktarin 1 capsule voorgeschreven gekregen van mijn huisarts maar bij apotheek waren ze niet verkrijgbaar dus ik heb een 3 dagen kuur gekregen. Gisteren heb ik de eerste capsule ingebracht en na een half uur kreeg ik een soort van lichte branderige gevoel in mijn vagina en toen dacht ik bij mezelf het zal wel. Een kwartier later kon ik wel huilen ik kon nie[lees meer...]t normaal liggen ik bleef maar draaien want het voelde echt alsof ik peper bij mijn vagina had. Inmiddels was het al 03:00 en ik kon nogsteeds niet slapen. In de middag kreeg ik opeens een rare bloeding en dan kwamen er stukjes van de capsule er bij uit. Nu 22:40 heb ik de tweede capsule ingebracht en het brand wel minder dan gisteren. Ik kan niet wachten om hier van af te zijn.

12-07-2022 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Maandagavond begonnen met de 1e capsule. Ongeveer na een halfuur begon de ellende. Ontzettende jeuk waar je niet goed van wordt en je niet wat je moet doen of hoe je moet liggen.. 3:15 uur nog wakker.. toen trok ik het echt niet meer en ben onder de douche gestapt met de sproeier erop en koud water.. wat een ellende.. Dag 2: het is nu 01:23 en nog steeds niet kunnen slapen[lees meer...].. weer ontzettend last van jeuk, jeuk is wel iets minder als dag 1. Nog 1 capsule te gaan.. ben blij dat ik geen vroege diensten heb.. ben benieuwd of de capsules zijn werk doen aangezien ik na een tijdje begin met de sproeier erop omdat ik het niet meer aankan

12-03-2022 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben super tevreden over dit medicijn. Ik heb geen last van bijwerken of iets, geen jeuk. En sinds ik dit gebruik (kuur van 6 keer) is mijn maandelijkse schimmelinfectie nog nooit teruggekomen.

26-06-2021 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb dit product de eerste nacht gebruikt en ik heb een paar uur wakker gelegen van de pijn. Het brandde ZO ERG de jeuk en pijn is niet normaal!!! Dit was een van de ergste nachten in mijn leven. En ik moet nog 2 dagen het tablet innemen... Toen ik wakker werd was het brandende gevoel en de pijn weg, het jeukt nog wel. Ik snap niet dat dit product wordt aangeraden door d[lees meer...]e huisarts! Natuurlijk reageert elk lichaam er anders op, maar Ik wist niet meer wat ik moest doen en heb er maar iets kouds op gelegd, dit hielp niks. Ik raad dit product niemand aan er moet vast een andere product zijn waarmee de schimmel weg gaat deze pijn was nog erger dan heel de infectie.

19-01-2020 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Niet halen is mijn tip Doet pijn het brand en nu de kuur na een week weer herhaald om dat het niet werkt

03-01-2023 | Vrouw | 25
Geweldig

16-08-2022 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Na een half uur begint het, dit is al de zoveelste keer dat ik een schimmelinfectie heb en de zoveelste keer dat ik dit rot kuurtje neem, het is het enige wat helpt dat is een ding.. maar liever zou ik dit nooit gebruiken ik sta om de tien minuten onder de douche om te koelen en weg te spoelen ik kan gewoon niet zitten niet liggen niet staan! Je vergaat gewoon van de jeuk [lees meer...]echt absurt !!

28-08-2021 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
23u ingebracht en 4u later wakker met zeiknat ondergoed maar hey oke. MAAR DIE PIJN EN DAT BRANDEN EN DIE JEUK. Ik heb door de badkamer gekrópen niets hielp. Spoelen met water, washand, alles eruit peuteren, wattenstaafjes, zitten in teiltje water. Alles is meedere keren gepasseerd. Nu na paracetamol en een bevroren maandverband (post bevallingstip!!! ) is de rust wat wede[lees meer...]rgekeerd. En oh, ik heb zo gelachen om alle reacties, het feit dat ik niet alleen ben en dat meerdere berichten hiervan middenin de nacht zijn geschreven like mine. We got this girls 💪 Toch tip van de dag: VRAAG EEN ANDER MIDDEL AAN JE HUISARTS

21-05-2021 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vaker last van een schimmelinfectie en een pilletje van de dokter werkt beter dan van de drogist. Het inbrengen ging prima. Tot ik in de nacht wakker werd van de jeuk. Daarna ging het ook nog eens branden. Wegspoelen onder de douche maakte geen verschil. 3 uur wakker gelegen van de pijn. Het doet wel goed zijn werk maar de bijwerkingen zijn heel rot. Gebruik dit in [lees meer...]het weekend en niet als je moet werken.

04-07-2020 | Vrouw | 25
miconazol (1200mg)
Ik raad Gyno-Daktarin niet aan. Ik bracht het 's avonds voor het slapen gaan aan. 's Nachts ben ik vaak wakker geworden van de jeuk. Heel vervelend! De volgende dag zijn mijn klachten verergerd. Ik bleef jeuk hebben, branderig gevoel en rode schaamlippen.

12-10-2018 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Ik was een beetje huiverig om dit te gebruiken na alle verhalen. Maargoed toch maar gebruikt (24 weken zwanger) maar tot nu toe geen klachten over het medicijn en nergens last van. Er werd geadviseerd om een inlegkruisje te gebruiken in de nacht dus dat gedaan maar achteraf niet nodig gehad want heb niet meer afscheiding gehad en er is ook niks van de capsule er uit gekome[lees meer...]n. Het inbrengen was wel wat lastiger vanwege de buik die in de weg zat.. Maar ondanks dat ik verder nergens last van had, gebruik ik de volgende keer toch liever een zalfje.

26-05-2022 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Anderhalf uur na het inbrengen van de capsule kreeg ik enorme jeuk en een branderig gevoel. Ik heb er een goed aantal uren van wakker gelegen helaas. Ik voelde me op dat moment heel moedeloos. Ik heb het middel eerder gebruikt (toen ik niet zwanger was) en heb deze klachten toen niet ervaren. De dagen na gebruik nog veel afscheiding, maar dat is m.i. niet zo'n groot ongema[lees meer...]k. De klachten van de schimmelinfectie zijn gelukkig verdwenen.