Ervaringen met Gyno-Daktarin

miconazol

06-03-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.

26-01-2019 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Ivm leveringsproblemen van de canesten gyno tablet heb ik de gyno daktarin capsule gekregen van de huisarts. De gyno daktarin 1200mg capsule vannacht ingebracht en een paar uur later wakker geworden met enorm veel pijn, jeuk en branderig gevoel. Ijsklontjes, washandje, water hebben bij mij niet geholpen. Hele nacht wakker gelegen en uiteindelijk maar de miconazolnitraa[lees meer...]t vaginale crème aangebracht. Gelukkig gaf die een klein beetje verlichting. Door het gebruik van antibiotica heb ik die soort tablet/capsules vaak gebruikt. De enige waarbij je GEEN branderig/jeuk gevoel krijgt, is de canesten gyno tablet. LET OP! het gaat echt om de canesten gyno tablet en NIET de canesten gyno zachte capsule. Beide kan je gewoon krijgen bij de drogist, apotheek etc. Hoop dat de tablet weer heel snel leverbaar is!!!

24-07-2022 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Nu ze de capsule voor 1 nacht niet meer maken kreeg ik die voor 3 nachten. Eerste nacht wel wat jeuk en branderigheid zoals ik van gyno daktarin gewend ben. Maar de 2e nacht weet ik niet wat ik mee maak! Zo heftig veel jeuk en branderigheid! Ik word er behoorlijk wanhopig van. Dit is echt niet te doen. Ik hoop echt dat de 3e nacht minder erg wordt en het snel overgaat. Wan[lees meer...]t slapen kan zo al helemaal niet. Ik weet nog niet of het werkt

25-07-2021 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Kuur van 3 dagen bij 36 weken zwanger. Eerste dag ingebracht nauwelijks bijwerkingen volgende dag direct verlichting qua klachten. Volgende dag wel heel veel vieze afscheiding. Tweede dag inbrengen na 30 minuten heel erg branderig gevoel hield ongeveer 45 minuten aan. Daarna werd het minder. Volgende ochtend niks gemerkt. Derde dag is vandaag dus nog geen idee. P[lees meer...]rettig is het niet, maar vergeleken met de klachten ben ik tot nu toe tevreden. Tip: verminder drastisch suiker inname. Dat helpt ook.

02-01-2021 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Wat een verschrikkelijk spul om te gebruiken. Het inbrengen alleen al was een hel! Want door de droge vagina deed het pijn om het “eitje” er goed diep in te krijgen. Vervolgens maar een heel piep klein druppeltje glijmiddel erop gedaan. Want anders kreeg ik het er echt niet in (zonder veel pijn) eenmaal dat achter de rug te hebben begon het verschrikkelijk te jeuken. Echt [lees meer...]om gek van te worden. De jeuk was zo heftig dat je er gewoon niet van kan slapen!

10-06-2022 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Echt verschrikkelijk! Voorgeschreven door de huisarts. In de avond ingebracht, 1,5 later naar de toilet geweest om te plassen en toen begon de ellende! Zo'n jeuk en branderig gevoel. Erger dan de jeuk bij de infectie. Nooit meer.

22-01-2022 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Na alle horrorverhalen die ik las steeds uitgesteld om dit medicijn te gebruiken. Uiteindelijk toch wel echt nodig gevonden om te proberen aangezien ik steeds elke 10 dagen last van schimmelinfectie kreeg en andere van drogist gekochte medicijnen niet hielpen. Sinds dat ik het gebruikt heb, 1 pil maar heb ik geen last meer van gehad. Ik kreeg van de huisarts 3 mee voor al[lees meer...]s ik het weer krijg. Ik zal persoonlijk niet meer aarzelen om het te gebruiken als ik het weer voel opkomen .

19-04-2021 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Na Daktarin capsule 1200 mg vaginaal te hebben ingebracht (wat erg pijnlijk is bij een schimmelinfectie) kreeg ik 2 dagen later bloedverlies wat na 3/4 dagen alleen maar erger werd. Toch ook maar een urinetest gedaan en daar kwam uit dat ik ook te maken heb met een acute urineweg infectie. Antibiotica gekregen maar bloeden stopt niet. Word pas over 1 week ongesteld maar he[lees meer...]b op dit moment dezelfde krampen en bloedverlies als menstruatie. Verlies ook veel stolsels bloed tijdens het plassen. Morgen maar de dokter bellen..

08-09-2019 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg dit middel van de huisarts voorgeschreven 3x daags. Ik heb het in het verleden al eens eerder gebruikt. Ik ervaar dit middel als positief. De truc is als je het medicijn gebruikt breng de pil diep in de vagina en neem van te voren desnoods een paracetamol. Na een tijdje los de pil op. De vloeistof gaat zich dan verspreiden over de vagina. Het prikt een k[lees meer...]lein beetje maar dat is logisch want de schimmel wordt gedood. Het is even doorzetten maar dan ben je wel van het probleem af en de vagina komt weer in balans. Ook ik gebruikte wel eens fluconazol oraal. Dit is echter een stevig medicijn en de bijwerkingen zijn nog sterker dan bij gyno Daktarin. Mijn huisarts gaf ook aan dat het beter is om een schimmelinfectie plaatselijk aan te pakken en dit middel is daarvoor zeer effectief.

14-02-2019 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Voorgeschreven door huisarts. De eerste ovule ingebracht voor het slapen gaan. Binnen een uur een lichte branderigheid gevoeld. Houdt aan tot de ochtend. Maar niet hinderlijk. Schrok van de reacties hier. Sommige vrouwen ervaren dit medicijn als erg pijnlijk ivm jeuk en branderigheid. Moet zeggen bij mij valt dit reuze mee. Hopelijk gaat de schimmelinfectie weg hiermee. Al[lees meer...] met al een goed middel tot nu toe.

25-02-2022 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vaak last van vaginale schimmelinfecties. Zo is mijn Diabetes ook ontdekt. Ik heb het alleen als een lange periode achter elkaar mijn suiker waardes te hoog zijn. Krijg altijd deze medicijnen ervoor. Maak de bijwerkingen die ik heb zijn gewoon niet te doen. En maakt de jeuk en branderige gevoel alleen maar erger. Ik had van de dokter deze tablet gekregen om in te br[lees meer...]engen. Meteen een verschrikkelijk brandend gevoel dit gebeurd altijd bij mij. Ibuprofen innemen helpt niks. Me uit wanhoop maar gaan douchen en goed uit gespoeld. 1x en nooit weer. Morgen meteen de Huisarts bellen. Nooit meer neem ik dit. Een hel op aarde voor mij :(

02-12-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Antibiotica = schimmel, zo'n beetje standaard bij mij. Wat een horror verhalen lees ik hier, zelf heb ik hier minder laat van. De eerste nacht wel wat branderig en word wakker met jeuk... Standaard smeer ik al met miconazol creme, deze kun je gewoon zonder recept bij de apotheek kopen (veel goedkoper als bij de drogist) deze mag je niet vaginaal inbrengen maar wel ui[lees meer...]twendig, dit verlicht bij mij de jeuk en zwelling enorm, waardoor ik eigenlijk na een nacht en halve dag van de klachten af ben. Nu maar hopen dat het weer een tijdje duurs nu voor ik m

16-10-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Wat een vreselijk pil is dit zeg, het is erger dan die hele schimmelinfectie. Ik moest donderdagavond beginnen, nou ik wist na een kwartier niet waar ik het moest zoeken. Zoveel pijn en ontzettende jeuk, leek alsof me onderstel in brand stond. Ik kon niet slapen, moest nog werken dag erna. Dit is de laatste keer dat ik hier gebruik van maak, ik heb dit vaker gebruikt maar [lees meer...]dat was never nooit zo heftig. Ik wilde bijna huilen, vandaag me tweede pil, jeuk en branderige gevoel is wel minder, maar dit doen ik nooit meer. Want heb slaap en lig nu weer wakker pfff

09-06-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Deze capsule voorgeschreven gekregen vanwege een vaginale schimmelinfectie. Ik ben 5 weken zwanger en dit zou een veilig middel zijn om te gebruiken. Het is nu 1.20 s nachts en ik zit in bad met lauw water te bidden dat deze jeuk/dit branderige gevoel weer weggaat... wat een verschrikkelijk spul is dit zeg. Ik ben alle vrouwen die hun ervaring hebben gedeeld hier zeer dank[lees meer...]baar want hierdoor wist ik dat het niet uitzonderlijk/gevaarlijk is wat ik voel. Voor de dame die opmerkt dat ze alle reacties behoorlijk overtrokken vond: wat fijn dat je er geen last van hebt gehad. Anderen ervaren het toch echt anders.

09-05-2020 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Super allergische reactie op dit middel! Branderig gevoel, allergische reactie, veel pijn, zwelling, hoofdpijn. Daarnaast geen oog dichtgedaan.

07-07-2018 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Onvoorstelbaar dat iets wat verlichting moet brengen op een intieme plek zo ongelooflijk veel pijn doet, jeukt en brand. Gebruikt i.v.m. vrij lichte schimmelinfectie. Ingebracht en midden in de nacht de gruwelijke jeuk en het branderige gevoel niet kunnen verdragen. Bijna niet op kunnen houden met krabben terwijl je weet dat je dat absoluut niet moet doen. Onder de douche[lees meer...] gaan staan en zoveel mogelijk schoon gespoeld. Voor mij géén tweede capsule, nooit meer! Sommige vrouwen zullen wellicht geen of weinig klachten hebben maar gelet op het feit dat de mogelijkheid op deze klachten, gezien alle reacties hiervoor, toch groot is, onbegrijpelijk dat dit middel nog verkocht mag worden. Nu tablet door huisarts voorgeschreven gekregen, eenmalig oraal in te nemen.