Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

24-02-2013 | Vrouw | 51
melatonine
Na diverse onderzoeken (slaaponderzoek) en slaappillen gebruik uiteindelijk uit gekomen op melatonine. lage dosering begonnen van 0.1 tot nu 5 mg. Alleen 5 mg werkt bij mij. Ik kan weer slapen na 2 jaar! Wel wat bijwerkingen af en toe. In het begin darm-maag klachten en nu soms duf gevoel in je hoofd... Toch weegt dit niet op tegen slapeloosheid! Uiteraard koop ik de melat[lees meer...]onine online. In NL (apotheek) veel te duur.

03-02-2013 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
ik gebruiks sinds 1 maand melatonine ik krijg nu steeds meer last van kortademigheid geen idee of dat door de melatonine komt heeft iemand ook last van kortademigheid sinds dat zij melatonine gebruikt ??

17-01-2013 | Vrouw | 38
melatonine
Ik gebruik sindskort melatonine bij het overnachten in hotels of tijdens een lange vliegreis. Het slapen in deze vreemde omgeving kost me erg veel moeite. Afgelopen week voor het eerst geprobeert en ik vind het fantastisch. Aangezien er geen onderliggende trauma of ziekte is denk ik dat het voor mij heel goed werkt. Ik kom sneller tot rust en slaap snel in zelfs met de tv [lees meer...]nog aan. Ik ga zeker vaker gebruik maken van melatonine in deze situaties. Ik had een hoge dosering 5 mg zonder tussnkomst van een arts, omdat ik pilletjes van een vriendin mocht gebruiken. (ik zal ze nu via de huisarts moeten regelen.)

19-11-2012 | Man | 9
PDD-NOS
Mijn oudste zoon (9 jaar) heeft ASS en neemt ook Circadin in sinds een maand of 4. Dit middel heeft het bedtijd moment zo veranderd, waar wij vroeger tegen op zagen, is nu een plezier geworden! Vroeger lag J nog uren wakker, bleef uren uit bed komen, nu neemt hij een uur voor bedtijd zijn pilletje in, en slaapt binnen een kwartiertje in.

31-10-2012 | Vrouw | 17
melatonine
Mijn beide dochters (17 jaar en 12 jaar) nemen Melatonine (elk 1 tablet van 2 mg) om in slaap te kunnen geraken. Voordien was het voor hen een echte ramp om naar hun bed te gaan, uren lagen ze wakker. De oudste heeft slaapkliniek gedaan maar zonder resultaat terug gekomen. "Om middernacht pas gaan slapen" was de uitspraak van die docter... Een professor uit Leuven (Gasthui[lees meer...]sberg) heeft dan de oplossing van Melatonine gevonden. Spijtig genoeg is dit product in België alleen verkrijgbaar op voorschrift bij de apotheek onder de naam "Circadin" en kost voor 21 tabletten 17.35 euro. Ik heb de professor gevraagd of ik een goedkopere versie mag gebruiken, maar zij raadt dat af. In Nederland blijkt dat allemaal wel te kunnen. Kan ik op een goedkopere manier een evengoed product van Melatonine verkrijgen, en zo ja waar aub?

16-10-2012 | Man | 36
melatonine
Door veel stress in mijn leven en trauma kon ik amper in slaap vallen en als dit wel lukte dan werd ik na een uur of 4 weer wakker en lag dan uren te draaien om weer in slaap te vallen wat vaak niet lukte. Mijn vriend heeft me toen een tablet melatonine gegeven en nadat ik dit heb gegoogeld ingenomen. En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit voedings suppelement. I[lees meer...]k heb het nu zelf gekocht en neem het iedere avond in eerst 2 mg nu 1 mg een uur voor dat ik ga slapen en als ik mijn bed in ga dan verheug ik me gewoon op mijn slaap die dan lekker snel intreed. Ik pieker nu nit meer als ik mijn hoofd op het kussen leg na een minuut of 10 ben ik vertrokken. Ook vind ik dit een geweldige oplossing aangezien het een lichaamseigenstof is en dus ongevaarlijk naar mijn mening. Ik heb ook eens een keer valium gehad maar dit zorgde ervoor dat ik de dag erna suf wakker werd wat natuurlijk ook niet de bedoeling is. Dus ik zweer bij melatonine!!!

18-03-2012 | Vrouw | 49
melatonine
Ik ben zeer tevreden over de Melatonine. Ik heb het in eerste instantie 'n uur voor het slapen gaan ingenomen. Dat hielp niet veel. Nadat ik me bij de slaapkliniek in Ede heb laten onderzoeken, bleek dat ik het medicijn 5 uur voor het slapen gaan moet innemen. Dat werkt nu prima. Doordat de slaapkliniek goed kon uitzoeken op welk tijdstip en met welke hoeveelheid ik de Mel[lees meer...]atonine moet innemen, val ik nu in slaap zodra ik mijn kussen zie.

01-11-2023 | Vrouw | 56
melatonine (299)
Fijn in gebruik. Lag altijd uren wakker. Nu krijg ik nog niet één bladzijde meer gelezen. Zo snel val ik in een heerlijke slaap. Totaal geen last van nachtmerries en wat ik hier voor gekke dingen nog meer lees. Het is een lichaamseigen stof, melatonine, die vul je aan door een pilletje. Blij dat het bestaat. Want er is niets erger dan willen slapen en t lukt niet!

26-08-2023 | Vrouw | 41
melatonine (5mg)
Ik neem melatonine forte wegens slaapproblemen. Ik ben al vaak uit mijn bed gevallen omdat de nachtmerries zo erg zijn! Van boven tot onder blauwe plekken. Het helpt wel om in slaap te vallen maar daarna heb je geen controle over je dromen.

08-01-2022 | Vrouw | 53
melatonine (1mg)
Al langere tijd slecht slapen en van alles gebruikt, ook melatonine pilletjes weinig tot geen effect. Nu slik ik al half jaar lorazepam waar ik van af wil. Tot mijn dochter vertelde dat ze geleerd had dat hormonen vloeibaar zijn, zoals melatonine. Op internet vond ik vloeibare melatonine van vitaplex. 1 druppel 0, 25 mg wat zij aanraden, maar begon zelf iets te enthous[lees meer...]iast met 6 druppels. Eerste nacht kreeg ik hartkloppingen dus niet bepaald bevorderlijk voor een uitgerust gevoel. Daarna terug gegaan naar 3 a 4 druppels op een theelepel langzaam laten oplossen in de mond. Ik heb de lorazepam nog wel nodig om te slapen, probeer in kleine beetjes af te bouwen, maar het lijkt of ik met de vloeibare melatonine nu weer vaker droom en dan toch wat uitgeruster wakker wordt.

20-09-2021 | Man | 65
melatonine (3mg)
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

29-11-2019 | Man | 62
melatonine (2mg)
Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet

28-01-2019 | Vrouw | 16
melatonine (3mg)
Ik heb al jaren slaapproblemen en gebruik nu 3 jaar melatonine. Het helpt mij heel erg en ik ben erg tevreden.

11-12-2018 | Man | 70
melatonine (5mg)
om af te kicken van valium heb ik besloten om melatonine te slikken

26-01-2018 | Vrouw | 56
melatonine (5mg)
Kon niet meer slapen na stoppen met lorazepam,dus toen afgebouwd en tegelijktijd inname melatonine en dit werkt perfect! Nu alleen bij heftige dingen een oxazepam,maar gebruik inmiddels een halve melatonine dus 2 Mg en soms 5 mg

02-05-2017 | Man | 22
melatonine (5mg)
Heb al jaren laat van inslaapproblemen. Heb eerst melatonine in zeer lage dosis(0,1MG) gekocht bij de drogist. Dit hielp in de eerste instantie, maar later niet meer. Op advies van de huisarts overgegaan op een hogere dosis. 5MG. En het werkt redelijk. Slaap sneller in. Maar niet altijd.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum