Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

04-06-2016 | Vrouw | 60
melatonine (1mg)
fantastische oplossing na jaren slecht geslapen te hebben, nu al 5 jaar zonder problemen dankzij deze lage dosering melatonine

02-05-2016 | Vrouw | 55
melatonine (1mg)
Enkele keren melatonine gebruikt zonder probleem en redelijk effectief. Laatste keer werd ik binnen 45 minuten niet lekker. Zeer hoge hartslag, branderige huid met bultjes en rode huid. Dit begon bij gezicht en trok langzaam naar beneden tot voeten. Ook enige benauwdheid. Even getwijfeld of ik huisartsenpost zou bellen, maar toch afgewacht. Na ruim een uur daalde hartslag [lees meer...]en namen verschijnselen af en ben ik in slaap gevallen. Volgende ochtend niets meer aan de hand. Enige voorzichtigheid is toch op zijn plaats bij dit middel.

29-02-2016 | Vrouw | 32
melatonine (2mg)
Sinds jaren weer eens toevlucht gezocht op melatonine. Kreeg het eerst op recept van neuroloog 5mg, zonder bijwerkingen. Hielp toen nauwelijks. Nu 2mg zelf gehaald, 1x gebruikt en ontzettend diep geslapen. Dat werkt dus wel, met name voor mij met het doorslapen. Ik heb de dag erna veel last van slapheid, trillingen met name in de handen, sufheid en vermoeidheid. Teveel dus[lees meer...], het middel is zijn doel voorbij geschoten. Had ik beter een paar uur wakker kunnen liggen...

29-11-2015 | Vrouw | 69
melatonine (0.3mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb jaren niet goed kunnen slapen, was me niet bewust van, het was voor mij normaal. Ben melatonine gaan gebruiken voor jetlag, later af en toe om uitgerust te zijn. Ik gebruik nu 3 maanden 0.3 mg elke nacht, slaap goed ben uitgerust, geen nachtelijke dromen en nachtmerries. Het is weinig wat ik gebruik maar werkt goed voor mij.

11-11-2015 | Vrouw | 19
melatonine (3mg)
Ik begon met melatonine om in slaap te komen. Dat lukte! Maar ik werd standaard om 3 uur wakker en bleef wakker tot 5 uur. Daarna viel ik weer in slaap voor een uurtje?! Ik heb zelfs temazopan van de dokter gehad en valeriaan, maar niets hielp! Werd gewoon wakker. Toen ben ik gestopt met alles en sliep 's nachts door. Helaas word ik nu wel 's ochtends constant wakker, hee[lees meer...]l licht en val dan weer in slaap. Dit heb ik liever dan 's nachts 2 uur wakker liggen.

10-10-2015 | Vrouw | 33
melatonine (5mg)
Al meer dan 14 jaar liep ik rond met slaapproblemen. Na alles geprobeerd te hebben, werd mij aangeraden om contact te zoeken met een slaapcentrum. Daar is mijn melatonine-aanmaak getest en de uitslag was dat ik geen melatonine aanmaak. Direct heb ik toen melatonine voorgeschreven gekregen en die avond (en vele avonden daarna) heb ik voor het eerst in jaren gewoon kunnen sl[lees meer...]apen. Een fijn medicijn, je komt er misschien een beetje van aan, en het heeft wisselwerkingen met medicijnen als Carbamazepine (anti-epileptica), maar het is een lichaamseigen stof en dus heel natuurlijk.

09-09-2015 | Vrouw | 18
Angst
gebruik het vaak voor het slapen gaan en word uitgerust wakker wat ik zonder melatonine niet doe. zonder val ik ook amper in slaap en ben ik vaak en veel wakker

24-08-2015 | Vrouw | 75
melatonine (2mg)
ik krijg erge nachtmerries van de tablet en word erg zwetend wakker.

24-06-2015 | Vrouw | 14
melatonine (3mg)
Niet kunnen slapen. Met zo´n pilletje slaap je zo.

14-06-2015 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
het middel op zich werkt totaal niet heb alleen pijnlijke bijwerkingen.

09-05-2015 | Vrouw | 45
melatonine (5mg)
Al heel mijn leven slaap ik slecht. De laatste jaren zeer slecht. Om de vijf minuten wakker. Slaap eigenlijk niet. Melatonine 3 mg eerst geprobeerd. Werkt niet. Omdat in Nederland niet hoger als 3mg (nu maar 1 mg), zonder recept, verkrijgbaar was, in het buitenland Melatonine 10mg gekocht. Ook geen effect. Heb geen stress of wat dan ook. Ben gewoon een moeilijke slaper. [lees meer...]Wil ook niet aan de medicijnen van een dokter, omdat je op den duur steeds meer nodig hebt en verslavend kan werken. Bij mij helpt er niets, dus moet er maar mee leren leven, ben ik bang. Of iemand toch nog tips??

09-04-2015 | Vrouw | 18
melatonine (3mg)
Ik gebruik dit middel al bijna een jaar lang elke dag om in slaap te komen. Het werkt vrij snel (na ongeveer een half uur). Ik heb al mijn hele leven chronisch slaaptekort (mede dankzij ADD) en voor mij is dit echt een uitkomst. Soms word ik nog wel 's nachts wakker maar dan val ik gelukkig wel vrij snel weer in slaap. Ik begon met gewone tabletten maar smelttabletten we[lees meer...]rken voor mij een stuk sneller, gelukkig smaken ze niet vies dus dat is mooi meegenomen!

21-03-2015 | Vrouw | 49
melatonine (1mg)
Iedere keer als ik Melatonine inneem, word ik nachts vaak wakker. De volgende dag blijkt het alsof ik spierpijn/nekpijn heb. Een soort ontstekingspijn in mijn gewrichten. Ook heb ik de dag daarna een soort depressieve stemming. Ik neem Melatonine niet regelmatig en maar 1 mg en toch reageert mijn lichaam heel heftig daarop.

02-03-2015 | Vrouw | 18
melatonine (1mg)
Ik kan moeilijk in slaap komen en gebruik daar melatonine voor. Melatonine zorgt ervoor dat ik mij ook daadwerkelijk moe voel en in slaap kan komen. Het is wel belangrijk dat je na inname rustig naar bed gaat en evt wat leest, maar geen tv meer kijkt of zoiets dergelijks.

01-03-2015 | Vrouw | 17
melatonine (3mg)
Ik val snel in slaap door de melatonine, maar ik ben de volgende ochtend nog heel erg moe. Net als de rest van de dag. Ook vind ik het lastig dat ik de soort die ik nu heb 3 uur van te voren zou moeten innemen.

08-12-2014 | Vrouw | 23
melatonine
Voorafgaand aan een oog operatie ben ik begonnen met het slikken van melatonine, hiervoor gebruikte ik al valeriaan maar dat werkte niet goed genoeg bij mij, ik sliep slecht in wanneer ik stress had en sliep onvoldoende. Sinds ik melatonine gebruik sliep ik als een blok maar heb ook bijna non stop nachtmerries gehad. Hele erge nare nachtmerries waarbij ik soms ook huilend [lees meer...]wakker werd, ook voelde ik dat ik snel down was overdag en ben ik 2 kilo aangekomen. Ook werd ik vrijwel elke dag wakker met hoofdpijn. Ik ben per direct gestopt toen ik eens ging zoeken naar de mogelijke bijwerkingen en ik las dat ik ze dus had. Ik zal het enkel nog gebruiken in noodgevallen en niet meer standaard. Mijn nachtmerries zijn nu weg en slaap weer normaal, wordt af en toe wakker maar niet meer uit angst. Een langzaam dimmende lamp als nachtlampje icm valeriaan werkt voor mij bijna net zo goed als melatonine voor het in slaap komen. Hiermee neem ik nu zeker genoegen.