Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

13-08-2013 | Man | 23
melatonine
Melatonine gekregen als hulpmiddel om in slaap te komen (wat de werkzame stof ook behoort te doen). Ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet heeft geholpen. Vandaar dat ik terug ben gegaan naar de huisarts. Deze heeft mij Mirtazapine voorgeschreven, waar ik overigens net een oordeel over geschreven heb. De bijwerking die ik had van de melatonine was gewichtstoename. Va[lees meer...]n de Mirtazapine idem, daarnaast na het slapen niet vooruit te branden en van tijd tot tijd erg realistische nachtmerries.

17-02-2013 | Man | 23
melatonine
Ik heb vanaf mijn vroege pubertijd waarschijnlijk al een slaapritme stoornis. Ik ben daar pas 6 maanden geleden achter gekomen en ben gaan mij gaan laten onderzoeken. Vanaf toen ben ik naar mijn ritme gaan leven en ervaarde dat als prettig, maar moeilijk te combineren met een (normaal)sociaal-maatschappelijk leven. Na het slaap onderzoek, bleek ik een hele goede slaper te [lees meer...]zijn (van 05:00 tot 14:00). Mijn neuroloog had mij melatonine voorgeschreven. Ik heb het in totaal 7 dagen geslikt, maar stop nu volledig en morgen ga ik contact opnemen met de neuroloog. Ik ben nooit eerder in slaap kunnen vallen, maar werd wel heel vermoeid wakker. E de laatste 2 dagen last van stress en hartkloppingen die ik normaal nooit zou hebben. Ik stop nu met Melatonine, De afgelopen week, heb ik me in tijden niet zo slecht gevoeld. Ik had geen honger, droge mond, was heel wazig en voel me niet op me gemak (een opgejaagd gevoel gemixt met verwarring). Ik vind dit zelf heel jammer en ga het misschien melatonine nog ooit een kans geven, maar eerst wil ik even bijkomen en met de neuroloog praten.

22-11-2016 | Vrouw | 24
melatonine (3mg)
Sinds kind af aan heb ik al problemen met een vast slaappatroon. Doordat mijn ouders mij dachten te plezieren (wat ze toen ook deden) met een TV op mijn slaapkamer, bleef ik als kind / puber nachtenlang voor de tv en computer zitten (ik ben nu 24). Hierdoor heb ik een onregelmatig slaappatroon opgebouwd met standaard maximaal 5.5 uur slaap. De laatste jaren merkte ik dat [lees meer...]ik enorm moe was overdag en kon ik eigenlijk niet zonder een tussendoor slaapje (of 5 koppen koffie), waardoor ik 's avonds weer moeilijk in slaap kwam.. Tot vorige maand had ik het een soort van opgegeven om een normaal slaap/dagritme te hebben, tot het me zo frustreerde dat ik huilend in bed zat en dacht, ik ga morgen meteen melatonine pillen halen en zorgen dat ik voor 11 uur slaap. Zo gezegt zo gedaan, ik heb de pillen sleepzz 3 mg gehaald. en een halfuur na inname was ik eindelijk voor 1 uur 's nachts echt moe, sinds dat moment haal ik nachten perfect door sta ik 's morgens super fit op en ben ik overdag niet meer moe (dit duurde btw wel een week). ik gebruik de melatonine pil nu 4x pw, maar wil afbouwen tot ik het gevoel heb dat het me zonder lukt.. omdat ik me al snel frustreer als ik niet in slaap kom, waardoor het nog lastiger wordt. Al om al, ik hoop dat dit medicijn andere mensen ook gaat helpen om mensen hun dag/nacht patroon te herstellen, ik ben er enorm blij mee.

15-01-2020 | Man | 26
melatonine (5mg)
Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.

12-06-2013 | Man | 26
melatonine
gebruik dit middel al vrij lang ben iemand die niet snel in slaap valt en kan soms wel 1 uur of ander half uur duren voor dat ik in slaap viel en wat gevolgen heeft voor de volgende dag toen ik kreeg te horen dat melatonine voor het in slapen was heb ik het gelijk op gehaald van het merk sleepz bij de kruidvat en met goed effecht sliep lekker en sliep gelijk na 10 min al g[lees meer...]een gedraai meer en niet meer balen en denken morgen weer kapot ik heb ook nog een tijdje de export melatonine gebruikt voor mij zelf een af rader wat je bij boddy and fit shop weg kan halen van now food sloegen niet in sliep er erg slecht op en droomde er heel raar op en de volgende dag was ik brak toen ben ik weer over gestapt na melatonine en werkt super dus voor mij geen inslaap probleem meer

18-07-2012 | Vrouw | 26
melatonine
In het begin had ik nergens last van maar de laatste tijd heb ik zeer bizare dromen, die ook angstig zijn. De laatste paar weken hallucineer ik er ook beetje door, heb het idee dat er bv spinnen rondlopen in me kamer terwijl slaap en spring dan opeens me bed uit. Heb nu een lagere dosering gevraagd.

20-04-2022 | Vrouw | 27
melatonine (1mg)
Ik sliep altijd al vrij moeilijk in, maar na omstandigheden sliep ik bijna helemaal niet meer toen heb ik oxazepam gekregen, maar hier voelde ik me dag erna zo vreemd van. zelf overgestapt op melatonine en het helpt mij echt goed ik val veel sneller in slaap, en word uitgeruster wakker.

08-10-2022 | Man | 28
Moeheid

16-06-2016 | Vrouw | 28
Moeheid
Deze tabletten voorgeschreven gekregen door de neuroloog, omdat ik heel slecht slaap, als het totaal 4 uur is per nacht is dat al veel, ook 's nachts vaak wakker. Dit geprobeerd, tot nu toe weinig resultaat. Ga nu over naar een hogere dosering, op advies van de neuroloog.

19-12-2013 | Man | 28
melatonine (5mg)
Melatonin wordt in Nederland in veel te kleine kleine dosering aangeboden. In Amerika kocht ik, op doktersadvies, een pot met 120 tabletten van vijf milligram voor een paar dollar. Ik nam dan 3 à 4 tabletten van 5, dus 15 tot 20 milligram, en sliep goed. Bij de kruidvat zag ik tabletjes met 0,1 milligram! Daar zou ik dan de hele verpakking van moeten slikken, en zel[lees meer...]fs dat zou te weinig zijn. Nu ja, als je erin gelooft...

21-05-2013 | Man | 29
melatonine
Slecht in slaap kunnen komen zit echt in mijn familie. Ik gebruik nu een aantal maanden melatonine 3mg en het bevalt me erg goed. Ik ben af en toe wel bang voor de afhankelijkheid ervan, dit zal eerder psychologisch zijn. Ik haal ze alleen niet bij de apotheek, maar via internet.

14-04-2018 | Vrouw | 30
ADD
13 jaar lang 5 mg melatonine geslikt. Sind september aan het afbouwen. Zit nu op 1 mg. Het is ooit voorgeschreven door een kinderpsychiater. Zeer veel bijwerkingen. Besloten om af te bouwen in overleg met de huisarts en onderbegeleiding van een psycholoog. Ontwennings verschijnselen zijn heftig.

21-10-2020 | Vrouw | 32
melatonine (5mg)
Door een burnout en depressie slaapnis al maanden slecht. Ik heb dit middel zo n 8 dagen ingenomen en kreeg gauw aftes en mondhoeken. Vanacht om 4 uur snachts begon ik tijdens een diepe slaap helemaal draaierig te worden misselijk overgeven en flauw vallen. Ik kon nie meer staan en zitten of ik viel weer flauw. Ik las net de bijwerkingen en zie dat allemaal tegen komen.[lees meer...] Vanavond slaap ik lekker zonder melatoline. Deze was van merk lucatival ofzo. Weet nu niet hoe ik het precies moet schrijven tis ook 2.12 snachts hehe. Iedergeval mensen pas goed op! Voordat net als bij mij de ambulance moest komen en de hele dag naar de klote is

29-02-2016 | Vrouw | 32
melatonine (2mg)
Sinds jaren weer eens toevlucht gezocht op melatonine. Kreeg het eerst op recept van neuroloog 5mg, zonder bijwerkingen. Hielp toen nauwelijks. Nu 2mg zelf gehaald, 1x gebruikt en ontzettend diep geslapen. Dat werkt dus wel, met name voor mij met het doorslapen. Ik heb de dag erna veel last van slapheid, trillingen met name in de handen, sufheid en vermoeidheid. Teveel dus[lees meer...], het middel is zijn doel voorbij geschoten. Had ik beter een paar uur wakker kunnen liggen...

05-05-2013 | Man | 32
melatonine
Beste mensen, Ik lees hier allemaal verhalen van mensen die melatonine bij de artsen halen of via apotheek ? bij sport/supplementen websites zoals bodyenfitshop kan je gewoon 3mg capsules van now foods halen. nog geen 4 euro voor 180 tabs. succes en sterkte allemaal, goed slapen is erg belangrijk.

08-08-2018 | Man | 33
Onrust
Zit in een depressie. Met name last van onrust (Soort adrenaline) en sliep prima op AD. Deze antidepressiva zorgde echter voor een dikke buik, nare uitslag en maakte alleen verschil qua angst en onrust maar niet qua levenslust. Dus mee gestopt. Slaap hierdoor beroerd dus 3 mg melatonine genomen. Kwam moeilijk in slaap, slaap zelf was prima, echter wil ik de hele dag niks a[lees meer...]nders meer dan slapen. Voordeel is dat de onrust wel minder is.