Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

04-06-2016 | Vrouw | 60
melatonine (1mg)
fantastische oplossing na jaren slecht geslapen te hebben, nu al 5 jaar zonder problemen dankzij deze lage dosering melatonine

30-10-2014 | Vrouw | 61
melatonine
Ik ben er net mee begonnen maar is inderdaad erg duur als je het als magistrale bereiding koopt bij de apotheker. Iemand vond het hier goedkoop online, kan deze persoon vermelden waar hij het dan vond pls. Thx. Mijn prille ervaring is dat ik na jaren gebruik van een inslaper voor het eerst kon inslapen met Melatonine 2mg, al werd ik heel veel even wakker. Vanavond zal ik [lees meer...]3mgr nemen en afwachten of ik hierbij kan blijven. In elk geval werd ik deze morgen wel frisser wakker! Ik heb er goede moed op eindelijk mijn inslapers achterwege te kunnen laten!

29-11-2019 | Man | 62
melatonine (2mg)
Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet

11-11-2014 | Vrouw | 62
Angst
Heb een korte tijd melatonine gebruikt om beter in slaap te kunnen komen en vooral beter door te kunnen slapen. Het heeft mij goed geholpen m.b.t. de slaap, maarrr.. ook ondervond ik bijwerkingen waarvan ik in de eerste instantie niet door had dat het weleens door het gebruik van Melatonine kon komen. Want hoe dan ook, het is en blijft een hormoon dat je extra slikt en waa[lees meer...]r je dan ook altijd voorzichtig mee moet zijn.. bleek wel. Ik merkte dat ik huileriger werd, licht depressiever en wat angstiger.. het sloop er geleidelijk in.. nu geen klachten meer sinds ik ben gestopt met gebruik melatonine. Wat voor mij geldt hoeft natuurlijk niet voor een ander op te gaan, maar toch.. blijf waakzaam want onbedoelde klachten worden vaak aan iets anders gelinkt, terwijl het ogenschijnlijke en weinig mg bevattende melatonine geen kwaad lijkt te kunnen.. Wees alert op de (bij)werking van je lijf.. oppassen dus..

24-07-2015 | Man | 63

05-09-2013 | Man | 63
melatonine (1,5)
Tinnitus
Sinds April heb ik last van Tinnitus, erg lastig en gaat gepaard met slapeloosheid en veel wakker worden. KNO arts zei probeer voor het slaapprobleem eens Melatonine 1,5mg. Ik ben een beetje verdeeld , slapen gaat wel iets beter maar naar mijn mening kan het ook beter , ik word namelijk s 'nachts vaak nog wakker en ook erg vroeg ,hiervoor dus nooit een probleem met slape[lees meer...]n. Het is wel beter dan wat het was maar toch. Slaappillen daar heb ik een hekel aan, dit zou de oplossing kunnen zijn. Nu lees ik dat er ook zwaardere Melatonine is. Is dat raadzaam om zelf te gaan proberen of altijd de huisarts raadplegen? Langdurig gebruik, geeft dat een probleem? Graag een reactie alvast bedankt. Harm

20-09-2021 | Man | 65
melatonine (3mg)
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

16-03-2017 | Vrouw | 65
Onrust
Jammer dat je Melatonine moet laten smelten onder de tong...

03-02-2013 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
ik gebruiks sinds 1 maand melatonine ik krijg nu steeds meer last van kortademigheid geen idee of dat door de melatonine komt heeft iemand ook last van kortademigheid sinds dat zij melatonine gebruikt ??

05-05-2013 | Vrouw | 66
melatonine
De laatste 8 jaar heb ik i.v.m. recidiverende depressies verschillende vormen van antidepressiva, zowel tricyclische alsook SSRI's Na mijn futleeftijd (61jr) ben ik opnieuw in de basiszorg verpleging gaan werken als vaste nachtdienst. In die periode kon ik overdag slecht slapen gebruike regelmatig Benzodazepinesi (dalmadorm en Temazepam). Op mijn 65e ruim een jaar geled[lees meer...]en ben ik met pensioen gegaan. De slaap medicatie heb ik toen succesvol afgebouwd. Later ook de antidepressivum (mirtazipine). Daarna echter kreeg ik slaapproblemen en sliep gemiddeld nog geen vier uur per dag meer. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg op eigen verzoek 5 mgr. melatonine voorgeschreven. Ik sport nog vrij intensief, zeker nu ik meer tijd voor mezelf heb maar kreeg enkele weken na de eerste dosering melatonine (ik kon overigens weer heelijk slapen) overdag plotselinge duizelingen waarbij ik me moest vastgrijpen en gaan zitten om niet te vallen. Dit kon 10 á 20 minuten aanhouden waarna ik verder met hoodtpijn de dag vervolgde. Inmiddels ben ik vier dagen met Melatonine gestop en de duizelingen worden minder. De slapeloosheid lijkt andersom weer toe te nemen. De huisarts legt de keuze wat te doen bij mij neer. Ik weet het echter even niet.

19-10-2023 | Vrouw | 67
Valdisper

29-11-2015 | Vrouw | 69
melatonine (0.3mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb jaren niet goed kunnen slapen, was me niet bewust van, het was voor mij normaal. Ben melatonine gaan gebruiken voor jetlag, later af en toe om uitgerust te zijn. Ik gebruik nu 3 maanden 0.3 mg elke nacht, slaap goed ben uitgerust, geen nachtelijke dromen en nachtmerries. Het is weinig wat ik gebruik maar werkt goed voor mij.

16-02-2020 | Vrouw | 70
melatonine (3mg)
Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.

11-12-2018 | Man | 70
melatonine (5mg)
om af te kicken van valium heb ik besloten om melatonine te slikken

15-07-2015 | Man | 73
melatonine (5mg)
Ik gebruik al vele jaren melatonine 5 mg time-release. Dit middel heeft bij mij zéker een positieve invloed op inslapen en slaapkwaliteit. Let op, het wordt soms gezien als een slaaptablet, maar dan heb je te hoge verwachtingen. Zie het als een slaaphulp en begin er niet te jong mee. (>50-55 jaar) Als je een serieus slaapprobleem hebt dan is melatonine geen oplossing.

24-08-2015 | Vrouw | 75
melatonine (2mg)
ik krijg erge nachtmerries van de tablet en word erg zwetend wakker.