Ervaringen met Melatonine

Bojan Nikolik (03-04-2015)

27-06-2014 | Man | 7
melatonine (1mg)
Onrust
Onze zoon, 7 jaar, was onrustig, ging erg laat slapen en was veel bezig met school, en is een echte denker. Nu hij melatonine neemt, slaapt hij binnen een half uur in, en is veel rustiger, ook overdag.

01-08-2013 | Man | 8
ADHD
Mijn zoon van 8 jaar, sliep heel slecht in omwille van zijn drukte en beweeglijkheid en het vele nadenken in zijn hoofd. Hij sliep maar tegen 22u à 22u30 in en uitte zijn vermoeidheid overdag in het nog actiever zijn en agressiviteit. Sedert 3 dagen geven wij nu Melatonine, 2 mg een uur voor het slapengaan en de eerste dag sliep hij om 20u50 in, gisteren om 20u30 en vand[lees meer...]aag om 20u. Hij gaat altijd rond 19u30 slapen... We zijn superblij dat het zo'n goed effect geeft want nu is hij een echt vrolijk uitgeslapen mannetje als hij opstaat. Hij slaapt vroeger in maar komt daarom niet vroeger wakker 's morgens. Als dit zo blijft, dan zijn wij superblij... Een echte aanrader...

19-11-2012 | Man | 9
PDD-NOS
Mijn oudste zoon (9 jaar) heeft ASS en neemt ook Circadin in sinds een maand of 4. Dit middel heeft het bedtijd moment zo veranderd, waar wij vroeger tegen op zagen, is nu een plezier geworden! Vroeger lag J nog uren wakker, bleef uren uit bed komen, nu neemt hij een uur voor bedtijd zijn pilletje in, en slaapt binnen een kwartiertje in.

09-04-2015 | Man | 11
melatonine (3mg)
beide zonen nu 10 en 11 jaar nemen al bijna 2 jaar elke avond 3 mg melatonine, waardoor ze makkelijker slapen binnen 15 min en smorgens uitgerust zijn en fit in de klas zitten (beide speciaal onderwijs adhd met kenmerken ass) dyslectie, dyscalculie en aggressie, uitbarstingen).

09-09-2015 | Man | 14
melatonine (1mg)
Mijn zoon gebruikte het. Werkt prima is er nu tijdens vakantie mee gestopt en heeft het niet meer nodig. Niet 'verslavend'.

24-06-2015 | Vrouw | 14
melatonine (3mg)
Niet kunnen slapen. Met zo´n pilletje slaap je zo.

03-01-2017 | Vrouw | 15
melatonine (2mg)
Begonnen vanwege moeilijk in slaap komen. Soms vraag ik me af of het voor mij effectief is, omdat ik op sommige dagen weinig verschil merk, met of zonder inname.

28-01-2019 | Vrouw | 16
melatonine (3mg)
Ik heb al jaren slaapproblemen en gebruik nu 3 jaar melatonine. Het helpt mij heel erg en ik ben erg tevreden.

14-08-2014 | Vrouw | 16
PDD-NOS
Dit medicijn werd voorgeschreven door een homeopaat, melatonine geeft rust voor veel mensen gebruiken ze dat voor het slapen gaan. ik doe dit als ik juist naar school ging dag is geen 5mg maar een speciale dozering, 20 om maar liefst te zijn het iss een smelttablet en was zeer onder de indruk, ik was meer gefocust en ging makkelijker te werk op school nu gebruik ik niet me[lees meer...]er... maar het is vooral een aanrader. ga een keer langs een homeopaat .

06-08-2012 | Man | 16
melatonine
ik slik melatonine nu 3 dagen en gelijk op de eerste dag had ik al problemen ik kreeg last van erge maagzuur en ik was meer moe overdag dan dat ik in de avond was ik heb dit medicijn nu voor de laatste keer geslikt want ik ben er klaar mee dit doet niets goeds voor mijzelf ik hoop dat andere mensen er wel baat bij hebben

29-09-2022 | Man | 17
melatonine (5mg)
Ik heb al een tijde last van een slecht slaapritme hebben en ik kreeg het gewoon echt niet goed. Van mijn vrienden wist ik dat zij wel eens melatonine gebruikte dus ik dacht "dat kan handig zijn." Nu is het 3÷03 en ben ik klaar wakker na nachtmerries, hartkloppingen, rare geluiden in mijn hoofd en een soort rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat mijn dosering niet goed w[lees meer...]as. 1 tablet heb ik genomen, maar die tabletten in dit pakje gaan per 5mg en dat is zeker teveel.

01-08-2016 | Vrouw | 17
melatonine (2mg)
Ik kon niet slapen en dat kan ik nu nog niet. Ik was bezig op internet op zoeken wat er tegen zou kunnen helpt. en ik bedacht me dat ik in 2015 melatonine gekregen had van mij therapeute om me te helpen met het in slaap komen. maar ik kreeg er soort blaasjes van dus ben naar de dokter gegaan en die dacht eerst dat het herpes was. maar ik zij dat ik wel van luceris melato[lees meer...]nine had gehad. hij adviseerde dat ik dat niet meer moest nemen en als het niet over ging, dat ik terug moest komen. het is weg gegaan dus ik ben niet meer naar de dokter gegaan voor dat. en ik had een vraag kan je depressie krijgen alles je slaap problemen hebt ? en zijn er ander oplossingen dan medicijnen en lavendel?

01-03-2015 | Vrouw | 17
melatonine (3mg)
Ik val snel in slaap door de melatonine, maar ik ben de volgende ochtend nog heel erg moe. Net als de rest van de dag. Ook vind ik het lastig dat ik de soort die ik nu heb 3 uur van te voren zou moeten innemen.

07-06-2013 | Vrouw | 17
melatonine
Ik gebruik dit product al een paar jaar sporadisch; vooral als ik merk dat ik uit mijn bioritme raak. (dit vaak als ik een paar dagen achter elkaar later naar bed ben gegaan en de dag na inneming toch weer vroeg op moet). Ik merkte bij mijn vorige melatonine pilletjes (0.01 mg per pilletje) vrijwel geen bijwerkingen. Ik merkte dat ik sneller insliep. Dat kan ook psychologi[lees meer...]sch zijn: maar het werkte in ieder geval. Wat ik wel merkte is dat ik na het wakker worden en door de dag heen me nooit echt compleet uitgerust voelde: alsof het een soort van 'nep' slaap was waarin ik had gezeten. Sinds kort een nieuw potje pilletjes gekocht, deze met 0.1 mg per pilletje, een stuk meer dus. Opnieuw merk ik dat mijn slaap heel licht is en ik me niet uitgerust voel. Ik voel me zelfs door de dag heen moe: terwijl ik misschien wel vrij lang heb geslapen. Ook merk ik dat mijn dromen erg akelig zijn: ik heb vrijwel nooit echt nachtmerries, maar als ik deze pilletjes neem heb ik ze veel vaker. Ik merk dus dat ik enige tegenzin begin te krijgen als ik het wil nemen, ik ben steeds bang weer akelig te gaan dromen. Ook word ik meestal midden in de nacht rond een uur of 4/5 wakker: alsof het middel is uitgewerkt. Ik voel me dan niet erg moe meer maar gelukkig lukt het me meestal wel weer om in slaap te vallen, maar dit resulteert denk ik ook in het gevoel te hebben niet echt geslapen te hebben. Al met al werkt het product dus wel: je valt wel sneller in slaap, maar ik vind de bijwerkingen toch vrij akelig. Ik voel me niet uitgerust, wordt meermaals wakker door de nacht, en heb akelige dromen. Ik raad het product dus niet echt aan: je kunt beter je lichaam zelf weer laten wennen aan andere slaaptijden.

31-10-2012 | Vrouw | 17
melatonine
Mijn beide dochters (17 jaar en 12 jaar) nemen Melatonine (elk 1 tablet van 2 mg) om in slaap te kunnen geraken. Voordien was het voor hen een echte ramp om naar hun bed te gaan, uren lagen ze wakker. De oudste heeft slaapkliniek gedaan maar zonder resultaat terug gekomen. "Om middernacht pas gaan slapen" was de uitspraak van die docter... Een professor uit Leuven (Gasthui[lees meer...]sberg) heeft dan de oplossing van Melatonine gevonden. Spijtig genoeg is dit product in België alleen verkrijgbaar op voorschrift bij de apotheek onder de naam "Circadin" en kost voor 21 tabletten 17.35 euro. Ik heb de professor gevraagd of ik een goedkopere versie mag gebruiken, maar zij raadt dat af. In Nederland blijkt dat allemaal wel te kunnen. Kan ik op een goedkopere manier een evengoed product van Melatonine verkrijgen, en zo ja waar aub?

25-01-2024 | Man | 18
melatonine (0,1)
Griep
Heb al een hele week de griep en lig doodziek op bed Van alles geprobeerd antigripine werkt redelijk paracetamol etc maar heb daadwerkelijk nog nooit een medicijn gezien dat voor geen enkele werking nuttig is 7 euro verspild aan een potje shiepz melatonine en nogsteeds niet kunnen slapen pffff